تکذیب خطر کسر امتیاز از پرسپولیسی‌ها/ تعیین سهمیه ایران برای فصل بعد لیگ قهرمانان/ پیشنهاد جذاب برای هافبک استقلال

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی؛ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید.

سه پیشنهاد لیگ برتری برای حاج‌صفی

تعطیلی رقابت های لیگ برتر فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا فرصت مناسبی را در اختیار مدیران باشگاه ها برای بررسی شرایط تیم خود از لحاظ بازیکن و مربی داد تا آنها از حالا فکر بستن تیم مورد دلخواه خود با توجه به بودجه ای که دارند باشند. از این رو برخی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران که در لیگ برتر حضور دارند مشتریان چدی برای فصل آینده پیدا کرده اند. در این بین احسان حاج صفی مدافع و هافبک تراکتور سه پیشنهاد لیگ برتری دریافت کرده است که می تواند او را پس از دو سال حضور در تبریز وسوسه کند. البته حاج صفی از مدیر برنامه های خود خواسته تا همه چیز را به پایان فصل موکول کرده و هیچ پاسخی به ادامه مذاکره با آن ها ندهد. گفته می شود یک تیم اروپایی و یک تیم قطری نیز بازی های حاج صفی را زیر نطر داشته و نصمیم دارند پیشنهاد خود را در تابستان سال جاری به وی ارائه دهند. شایان ذکر است قرارداد حاج صفی با تراکتور سه ساله بوده که یک فصل دیگر از ان باقی مانده است.

راهکار فدراسیون فوتبال برای پرداخت طلب کی‌روش

کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی ایران برای دریافت پاداش 200 هزار دلاری خود بابت سومی در جام ملت های آسیا به فیفا شکایت و فدراسیون فوتبال را محکوم کرده است. بر این اساس فدراسیون ایران باید این مبلغ را به اضافه هزینه دادرسی به پرونده به کی روش پرداخت کند. از این رو مسئولان فدراسیون فوتبال که این بدهی را پذیرفته اند، به دنبال راهی برای پرداخت پول به کی روش هستند. در این خصوص گفته می شود مسئولان فدراسیون قصد دارند با ارسال نامه ای به فیفا خواهان پرداخت طلب کی روش از محل مطالبات ایران در این نهاد شوند.

فدراسیون فوتبال در حالی خواهان این است که فیفا مبلغ طلب کی روش را پرداخت کند که در هفته های گذشته درباره پول های بلوکه شده ایران در فدراسیون جهانی بارها صحبت شده و برخی بر این باورند که مبالغ اعلام شده درباره مطالبات ایران واقعی نیست اما مسئولان ایرانی نظر دیگری دارند. باید دید آیا فدراسیون جهانی حاضر خواهد شد 200 هزار دلار طلب کی روش را به جای فدراسیون ایران به این مربی پرتغالی پرداخت کند یا خیر.

خطر کسر امتیاز از پرسپولیسی‌ها تکذیب شد

درحالیکه ساعتی پیش اعلام شد با توجه به گذشت ۴۸ ساعت از مهلت نهایی باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ (سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران) و اینکه سرخ‌ها طلب او را پرداخت نکرده اند و با کسر ۶ امتیاز مواجه می‌شوند، اما این خبر صحت ندارد. پرسپولیسی‌ها چندی پیش با دریافت شرح کامل حکم، ۲۱ روز فرصت دارند تا به این رای اعتراض کنند و همچنین قرار است با ایجاد وقفه در بررسی پرونده و اعتراض، از حامی مالی و شرکت کارگزار دریافتی داشته باشند تا مطالبات مربی کروات را بدهند. مدیران باشگاه پرسپولیس درصدد هستند تا در اولین فرصت به پرونده سرمربی سابق خود رسیدگی کنند و سریع پرونده برانکو را حل کنند تا با مجازاتی نظیر کسر امتیاز و محرومیت از پنجره نقل و انتقالات مواجه نشوند. لازم به ذکر است، رای اولیه فیفا برای پرونده برانکو یک میلیون و ۵۰ هزار یورو بود.

چالش «وضعیت سفید» برای تهران و برزیل!

سهیل مهدی سرپرست کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ برتر صراحتا اعلام کرد مسابقات لیگ فقط در شهر‌هایی که وضعیت سفید دارند، برگزار می‌شود و البته در حال حاضر وضعیت استان‌های تهران و خوزستان چندان مناسب نیست و این دو استان در مجموع هفت تیم هم در لیگ برتر دارند.

حالا باید دید تا اواخر خرداد تهران به وضعیت مناسب می‌رسد یا نه؟ اگر شرایط بهتر شود که شاهد برگزاری دیدار‌ها خواهیم بود، اما در غیر این‌صورت سازمان لیگ باید بازی‌های استقلال، پرسپولیس، سایپا و پیکان را در استان‌های همسایه برگزار کند. همچنین دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و فولاد خوزستان هم باید در شهرهای دیگری انجام شود.

با این حال سازمان لیگ به برخی باشگاه‌ها اعلام کرده برای شروع تمرینات گروهی تیم‌ها مشکلی وجود ندارد و تیم‌های تهرانی و خوزستانی می‌توانند در شهر‌های خود تمرین کنند که آن هم با رعایت تمام نکات مهم بهداشتی خواهد بود.

باشگاه استقلال: مجبوریم مطالبات دیاباته را ۱۰ هزار دلاری بفرستیم

باشگاه استقلال با توجه به اولتیماتوم وکیل دیاباته تمام تلاش خود را انجام داد و روز گذشته نیز مبلغ ۴۰ هزار دلار به حساب وی واریز شد.

باشگاه به طور مستقیم و از طریق مدیر روابط بین الملل با وکیل شیخ دیاباته در ارتباط است و به او توضیح داده شد از آنجایی که حجم مطالبات بالا است و به خاطر محدودیت هایی که در واریز وجه وجود دارد، حواله ها باید کمتر از ۱۰ هزار دلار باشد و امکان پرداخت پول به صورت یک جا مقدور نیست و در صورت واریز بیشتر از این سقف به صورت یک جا امکان برگشت خوردن پول یا مسدود شدن حساب وجود دارد.

پس از توافق با وکیل دیاباته مابقی مطالبات مزبور از روز یکشنبه به صورت بخش های ۱۰ هزار دلاری به حساب وی واریز می گردد و مشکلی بابت پرداخت پس از تاریخ ۲۶ اردیبهشت وجود ندارد.

سهمیه ما در لیگ قهرمانان بعدی چند تیم است؟

روزنامه الرایه قطر در شماره امروز خود به تشریح رده‌بندى لیگ‌هاى کشورهاى آسیایى و سهمیه کشور‌ها در مسابقات سال ۲۰۲۱ لیگ قهرمان پرداخت. در این گزارش آمده است: با وجود شیوع بحران کرونا در جهان، کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه توسعه رقابت‌هاى لیگ قهرمانان و برگزارى این مسابقات با حضور ۴۰ تیم را دنبال مى‌کند. این تصمیم در جلسه ۲۷ اکتبر گذشته کمیته اجرایى در ویتنام اتخاذ شده است.

در غرب آسیا ایران و امارات با سهمیه ۲+۲ در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۱ حاضر مى‌شوند. عراق با سهمیه ۱+۲، ازبکستان ۱+۱ و همچنین اردن، هند، تاجیکستان و ترکمنستان با یک سهمیه ثابت در این مسابقات شرکت مى‌کنند. کشورهاى لبنان و سوریه نیز یک نماینده در پلى‌آف لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت.

با این اوصاف مجموع تیم‌هاى حاضر در فصل آتى لیگ قهرمانان به ۵۴ تیم مى‌رسد که بعد از بازى‌هاى پلى‌آف ۴۰ تیم در مرحله گروهى حاضر مى‌شوند و در ۱۰ گروه چهار تیمى رقابت مى‌کنند.

کاوه رضایی قطعا از شارلوا جدا می‌شود

بر خلاف اخبار برخی‌ رسانه‌ها شارلوا کاوه رضایی را برای حضور در فصل آینده لیگ اروپا در اختیار نخواهد داشت و این مهاجم ایرانی با پایان یافتن دوره قرضی بازی برای این تیم به کلوب بروژ باز می‌گردد.

به نوشته سایت RTBF بلژیک، پیر هندریکس، مدیر اجرایی باشگاه شارلوا در این مورد اظهار داشت: مدیران باشگاه به خوبی می‌دانند که باید هسته اصلی تیم را برای رقابت‌های داخلی و اروپایی فصل آینده تقویت کنند.

وی افزود: مهدی بیات (رئیس ایرانی شارلوا) قول داده است که تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا فقط کاوه رضایی تنها بازیکن جدا شده از شارلوا باشد. او سایر بازیکنان را برای ماندن در شارلوا متقاعد می‌کند. آنها نیز دوست دارند اینجا باشند، زیرا فصل آینده در اروپا بازی خواهیم کرد.

پیشنهاد جذاب؛ باقری در اندیشه جدایی؟

فرشید باقری، هافبک ۲۸ ساله استقلال که بهار سال گذشته در جریان کتک‌کاری با چند بازیکن خارجی این تیم (در بین دو نیمه جدال مقابل پرسپولیس) خبرساز شد و حتی برای مدتی نیز جدا از سایر نفرات تمرین می‌کرد. در رابطه با باقری شنیدیم یکی از تیم‌های پولدار لیگ برای جذب این بازیکن ابراز تمایل کرده و پیشنهاد قابل ملاحظه‌ای را نیز به صورت غیررسمی ارائه کرده که قطعاً برای فرشید می‌تواند جذاب باشد. زمزمه این خبر حتی میان چند نفر از بازیکنان استقلال نیز پیچیده است ولی از قرار معلوم هنوز به‌صورت رسمی هیچ گفت‌وگویی صورت نگرفته و باید ببینیم او در نهایت چه تصمیمی می‌گیرد و حاضر به جدایی از جمع آبی‌پوشان می‌شود یا اینکه ترجیح می‌دهد حداقل یک فصل دیگر برای استقلال توپ بزند. باقری در مقطعی که علیرضا منصوریان هدایت استقلال را برعهده داشت به جمع بازیکنان این تیم اضافه شد.

دایی، مهدوی‌کیا، هاشمیان و دژاگه در نظرسنجی جدید AFC

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظرسنجی جدید خود از کاربران و مخاطبانش خواسته است بهترین بازیکن آسیایی که در بوندس لیگا آلمان بازی کرده است را انتخاب کند.

در این نظرسنجی ۱۰ گزینه ای، نام علی دایی، مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان و اشکان دژاگه از ایران دیده می شود.

چا بوم، کو جا چئول و سون هیونگ مین از کره جنوبی و یاسوهیکو اکودرا، ماکاتو هاسبه و شینجی کاگاوا از ژاپن از دیگر گزینه های این نظرسنجی هستند.

نکته جالب توجه پیشتازی ایرانی ها از ساعات ابتدایی این نظرسنجی است؛ به طوری که علی دایی و مهدی مهدوی کیا بالاتر از دیگر بازیکنان قرار گرفته اند.

کد خبر: 1069363

وب گردی

وب گردی