احتمال کناره گیری ۹ تیم از ادامه سری آ/ مشکل عجیب بن‌سلمان در نیوکاسل/ رقابت جدی بارسلونا و  بایرن برای جذب یک پدیده

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

باورنکردنی؛ احتمال کناره گیری ۹ تیم از ادامه سری آ

گزارش‌های متعددی از اسکای اسپورتس و لاریپوبلیکا ادعا می کنند که عصر امروز تیم های حاضر در سری آ، اتحادیه بازیکنان و انجمن نمایندگان مخالفت خود را با پروتکل های در نظر گرفته شده برای از سرگیری تمرینات و مسابقات اعلام کرده‌اند.

به نظر می رسد که مشکلات آنها به این تصمیم بر می گردد که اگر یک نفر به کرونا مبتلا شود، در پی آن کل تیم وارد قرنطینه ۱۵ روزه خواهند شد. آنها به دنبال این هستند که مانند بوندسلیگا تنها فردی که به ویروس کرونا مبتلا شده به قرنطینه برود و سایر افراد تنها تحت آزمایش قرار بگیرند.

گفته می شود که باشگاه هایی نظیر ناپولی و اینتر مخالف پروتکل تعیین شده هستند. این مخالفت‌ها تا جایی است گفته می‌شود ۹ تیم حاضر در سری آ را شامل می‌شود. عصر امروز بود که مدیر ورزشی باشگاه اینتر یعنی جوزپ ماروتا به لاریپابلیکا گفت: " پروتکل تعیین شده غیر عملی و غیر معقول است. من نمی خواهم جنجال به پا کنم اما با این شرایط تمرین کردن کار ساده ای نیست. ما می خواهیم که این قوانین تغییر کند."

مرتنز می‌خواهد با لوکاکو همبازی شود؟

تنها چند ماه تا پایان قرارداد دریس مرتنس با باشگاه ناپولی باقی مانده است. همچنین به نظر می رسد که تمایلی از سوی دو طرف برای تمدید قرارداد وجود ندارد و به احتمال فراوان ستاره بلژیکی پس از سال ها در نقل و انتقالات پیش رو ناپولی را ترک خواهد کرد. طی هفته های گذشته شایعات زیادی در رابطه با احتمال حضور مرتنس در چلسی به گوش رسید. حتی گفته شد که این بازیکن به طور روزانه با فرانک لمپارد در ارتباط است و به احتمال فراوان راهی استمفوردبریج خواهد شد. حالا اما منابع مختلف تایید می کنند که احتمال حضور این بازیکن در اینتر بسیار بیشتر است. حالا و در همین رابطه نشریه تورینی توتو اسپورت مدعی شده که دریس مرتنس درباره وضعیت اینتر و شهر میلان از هم وطن خود یعنی روملو لوکاکو پرس و جو کرده است. همچنین گفته شده که این بازیکن از لوکاکو برای پیدا کردن یک آپارتمان در نزدیک های خانه او در شهر میلان مشاوره گرفته است.

بوندسلیگا تایید کرد؛ ۵ تعویض در هر بازی

بوندسلیگا اولین لیگ بزرگ اروپا به حساب می‌آید که بعد از تعلیق دو ماهه رقابت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیم به از سرگیری مسابقات خود گرفته است و در همین راستا بازی ها از شنبه ۱۶ می پیگیری خواهد شد. همانطور که قابل پیش بینی بود در رقابت های بوندسلیگا از پروتکل های بهداشتی خاصی پیگیری خواهد شد که به عنوان مثال تست گرفتن از اعضای حاضر در ورزشگاه ها و همچنین برگزاری مسابقات پشت درهای بسته بخشی از آنها را شامل می شود. بحث دیگری که طی هفته های گذشته مطرح بوده به افزایش تعداد تعویض ها در هر بازی مربوط می شود. به نظر می رسد که تیم ها در ادامه فصل با مشکلی به نام فشردگی بازی ها روبرو هستند و این موضوع می تواند در گذر زمان برای آنها مشکل ساز شود. حالا و در همین در بیانیه منتشر شده توسط بوندسلیگا مشخص شد که این لیگ هم از پیشنهاد IFAB پیروی می کند و تیم ها در ادامه فصل به جای سه تعویض در هر بازی قادر به انجام پنج تعویض هستند؛ موضوعی که به خاطر جلوگیری از صدمه دیدگی زیاد بازیکنان در نظر گرفته شده است.

بازیکن همیشه مصدوم؛ ۶۰ میلیون یورو!

باشگاه بارسلونا حاضر است عثمان دمبله را وارد هر معامله‌ای بکند و مبلغ این بازیکن را هم تعیین کرده. نشریه «مارکا» خبر داد، دمبله که مصدومیت زیاد داشته و بارسا از عملکردش راضی نیست قیمت ۶۰ میلیون یورویی دارد. بارسایی‌ها حاضر شده‌اند برای سهولت انتقال یکی از بازیکنان مورد نظرشان دمبله را به‌عنوان بخشی از قرارداد معاوضه کنند.

دزدی تلویزیونی؛ مشکل بن‌سلمان در نیوکاسل

مشکلات سیاسی و قانونی، جدیدترین و بزرگ ترین مشکل خاندان سلطنتی عربستان برای خرید باشگاه نیوکاسل است. شبکه قطری beIN Sports که از قبل بر سر دزدی مسابقات فوتبال توسط شبکه عربستانی beoutQ گلایه مند بوده، از لیگ برتر خواسته بود قبل از تصمیم گیری به دقت جوانب ابعاد موضوع را بررسی کند. به گفته یوسف العبیدی (مدیر عامل گروه رسانه‌ای beIN)، عربستانی‌ها منافع مالی لیگ برتر را به خطر می اندازند. حال دولت انگلیس که بررسی خرید 300 میلیون پوندی باشگاه نیوکاسل توسط عربستانی ها را به وکلای ماهر واگذار کرده بود، به سرنخ هایی رسیده است.

ظاهرا سرنخ هایی که به دست آمده، دزدیده شدن مسابقات لیگ برتر انگلیس توسط شبکه عربستانی beoutQ را تایید کرده و این می تواند مانع بزرگی در راه این خرید و فروش باشد. در واقع این شبکه عربستانی در کوبا واقع شده اما امکاناتی ارائه می دهد تا کشورهای حوزه خلیج فارس بتوانند رایگان مسابقات را تماشا کنند. با علنی شدن رابطه میان این دو موضوع، اکنون دولت بریتانیا به شدت جوانب کار را بررسی می کند. محمد بن سلمان قطعا کار راحتی در ادامه کار نخواهد داشت.

هیگواین بالاخره به ایتالیا برمی‌گردد

بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا در ایتالیا برخی از بازیکنان تیم یوونتوس این کشور را ترک کردند که یکی از آنها مهاجم آرژانتینی بیانکونری یعنی گونسالو ایگواین بود که تورین را به مقصد آرژانتین ترک کرد. افرادی که از کشور ایتالیا خارج می شوند بعد از بازگشت باید یک دوره قرنطینه ۱۵ روزه را پشت سر بگذارند و بعد از آن باید تست های مربوط به کرونا انجام شود تا از سلامت آنها اطمینان کامل حاصل شود. هافبک فرانسوی یوونتوس یعنی آدرین رابیو بعد از ظهر دیروز از فرانسه به ایتالیا بازگشت. همچنین انتظار می رود که گونسالو ایگواین امشب بوینس آیرس را به مقصد ایتالیا ترک کند و احتمالاً فردا به تورین خواهد رسید.مهاجم آرژانتین پیش از این به دلایل شخصی و خاطر ابتلای مادرش به سرطان راهی آرژانتین شده بود.

به نظر می‌رسد که همه بازیکنان یوونتوس آماده هستند تا در روز دوشنبه تمرینات گروهی را از سر بگیرند. حتی دانیله روگانی و پائولو دیبالا که پیش از این تست کرونای آنها مثبت اعلام شده بود. مهم ترین چهره یوونتوس یعنی کریستیانو رونالدو هم که اخیراً از پرتغال به تورین بازگشته بود، احتمالاً در تمرین روز دوشنبه حاضر خواهد بود.

بارسلونا رقیب جدی بایرن برای جذب هاورتز

علاقه بایرن مونیخ به کای هاورتس پدیده فوتبال آلمان و باشگاه لورکوزن، بر کسی پوشیده نیست اما در آلمان گزارش داده اند که بارسلونا هم به جمع تیم های خواهان این بازیکن، اضافه شده است. هاورتس که برای تیم ملی آلمان هم بازی می کند، تا 2022 با لورکوزن قرارداد دارد. طبق ادعای اسپورت 1، باشگاه بارسلونا تماس های اولیه با لورکوزن را برقرار کرده و به این باشگاه پیشنهاد معاوضه بازیکن داده است.

باشگاه آلمانی روی هاورتس 100 میلیون یورو قیمت گذاری کرده اما بارسا برای کاهش رقم انتقال، پیشنهاد داده است تا امرسون(بازیکن قرضی بارسا در بتیس)، مارک کوکوریا و کارلس آلنیا را به لورکوزن انتقال دهد. کوکوریا به صورت قرضی با بند خرید برای ختافه بازی می کند و آلنیا هم یک نیم فصل به بتیس قرض داده شده است. هاورتس 20 ساله چندی پیش تایید کرد که ممکن است بازی در خارج از آلمان را امتحان کند:« پیشنهادات من فقط از بوندسلیگا نیستند و چند پیشنهاد خارجی هم دارم. من از هیچ چالشی هراس ندارم و معتقدم بازی در یک تیم خارجی هم می تواند تجربه فوق العاده ای باشد و شاید آن را قبول کنم.» گفته می شود تمرکز بایرن مونیخ روی لروی سانه و نیز جذب یک مدافع هافبک است و این می تواند فرصتی طلایی برای بارسلونا محسوب شود.

بازگشت هری کین؛ از شروع مجدد لیگ برتر

هری کین، کاپیتان تاتنهام که مدت قابل توجهی را با مصدومیت دست و پنجره نرم می‌کرد می‌گوید سلامت کامل خود را بدست آورده و آماده است در زمان شروع مجدد لیگ برتر انگلیس برای تیمش تاتنهام به میدان برود. هری کین در روز اول سال جدید میلادی از ناحیه همسترینگ پای چپ مصدوم شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. او پیش از توقف فوتبال در ماه مارس به دلیل اپیدمی کرونا به مدت چند ماه دور از میادین بود. این وقفه ناشی از کرونا حالا به نفع هری کین شده و او می‌گوید در زمانی که لیگ برتر از سر گرفته شود برای بازی با پیراهن تاتنهام آماده است. این مسلما برای ژوزه مورینیو خبر خوبی است.

هری کین به اسکای گفت: «من کاملا خوب خوبم. پیش از شروع قرنطینه هم شرایط خوبی داشتم و عملا به جز تمرین با تیم هر کار دیگری می‌توانستم بکنم. از زمان شروع قرنطینه به صورت آنلاین با بقیه هم‌تیمی‌هایم تمرین کرده‌ام و کمی هم به صورت اختصاصی تمرین کرده‌ام. تمرینهایی برای عضله همسترینگ. ما از حدود هفته گذشته توانستیم وارد زمین تمرین شده و با یکی از اعضای کادر فنی، تمرین دو نفره انجام بدهیم. اینکه می‌توانم از خانه بیرون بیایم و پایم را دوباره به توپ بزنم خیلی لذت‌بخش است. هر وقت که فصل ادامه پیدا کند، چه از ماه آینده و چه از دو یا سه ماه آینده، من برای حضور در اولین بازی تیمم آماده هستم.»

مدافع سابق رئال، گزینه PSG برای خط دفاع

تئو هرناندز در تابستان سال ۲۰۱۷ و در یک انتقال پر سر و صدا به رئال مادرید پیوست. بسیاری از این ستاره فرانسوی به عنوان جانشین مناسب برای مارسلو یاد می گردند اما اوضاع برای این بازیکن خیلی خوب پیش نرفت و او در اکثر بازی ها یک نیمکت نشین بود. نیمکت نشینی های متوالی مدافع فرانسوی باعث شد که این بازیکن تنها بعد از یک فصل از رئال مادرید جدا شود و با قرارداد قرضی به رئال سوسیداد بپیوندد. با این حال دوران تئو هرناندز در سوسیداد نیز خیلی به طول نینجامید و او این بار در تابستان سال ۲۰۱۹ به شکل قطعی به میلان پیوست.

تئو اما در این فصل عملکرد درخشانی در ترکیب روسونری داشته و به نظر می‌رسد که بعد از چند سال در حال اثبات توانایی هایش است. مدافع فرانسوی در این فصل ۲۲ بازی برای تیم ایتالیایی انجام داده و آمار دو گل و یک پاس گل را به ثبت رسانده است؛ موضوعی که باعث شد تا باشگاه پاری سن ژرمن برای تقویت خط دفاعی خود خواهان جذب این بازیکن باشد. خوان برنات تنها یک سال دیگر با باشگاه فرانسوی قرارداد دارد و قرارداد لوین کورزاوا هم تا چند ماه آینده منقضی خواهد شد. بر این اساس اکیپ مدعی شده که PSG قصد دارد برای سمت چپ دفاعی خود برای جذب تئو هرناندز از میلان تلاش کند.

برنامه رئال برای جذب هالند: قدم به قدم

روزنامه اسپانیایی موندو دپورتیوو مدعی است با شروع دوباره بوندس‌لیگا از این هفته باشگاه رئال مادرید که طاقتش از شرایط دور از انتظار لوکا یوویچ طاق شده، ارلینگ هالند، ستاره دورتموند که او را نامزد جایگزینی یوویچ کرده، به دقت و از نزدیک زیر نظر خواهد گرفت. رئال سال گذشته لوکا یوویچ را به این امید به خدمت گرفت که بتواند جای خالی کریستیانو رونالدو را پر کند. رئالی‌ها که حالا از این مهاجم صرب قطع امید کرده‌اند به دنبال جذب مهاجمی دیگر هستند. موندو می‌گوید مهمترین هدف رئال در حال حاضر ارلینگ هالند است و این باشگاه با شروع دوباره بوندسلیگا او را به دقت و از نزدیک زیر نظر می‌گیرد. ارلینگ هالند 19ساله ابتدا با درخشش در سالزبورگ اتریش و سپس در بوروسیا دورتموند به یکی از پرخواهان‌ترین فوتبالیست‌های دنیا تبدیل شده. بر اساس این گزارش رئال می‌خواهد هالند را در سریعترین زمان ممکن به خدمت بگیرد اما در عین حال می‌داند که فصل نقل و انتقالات تابستانی، امسال به دلیل شرایط کرونا متفاوت از همیشه خواهد بود و این واقعیتی است که مدیران برنابئو را نگران کرده است.

کد خبر: 1069372

وب گردی

وب گردی