تاثیر دهانشویه برنابودی ویروس کرونا

دانشمندان اعلام کردند که باید در مورد تاثیر دهانشویه روی کاهش شیوع ویروس کرونا تحقیق شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس مطالعه انجام شده توسط دانمشندان دانشگاه کاردیف محصول بهداشت دهان و دندان به غشای ویروس آسیب رسانده و کاهش میزان عفونت را همراه دارند.

این مطالعه که در مجله Function منتشر شده به تحقیقات نشان دهنده اهمیت گلوها و غدد بزاقی در تکثیر و انتقال ویروس اشاره می کند.

Sars-Cov-2 ، که باعث کووید-19 می شود، ویروسی با غشای چربی یا لیپیدی است.

نویسندگان این مطالعه گفتند که تاکنون هیچ بحثی در مورد اینکه آسیب رساندن به این غشا در جلوگیری آلوده سازی گلو توسط این ویروس نقش دارد یا خیر مطرح نشده است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که دهانشویه می تواند به غشای سایر ویروس ها آسیب برساند. نویسندگان تأکید کرده اند که هنوز مشخص نیست که این امر می تواند در مورد ویروس کرونا هم درست باشد.

« والری اودونل» نویسنده اصلی این تحقیق گفت: «استفاده ایمن از دهانشویه تاکنون مورد توجه نهادهای بهداشت عمومی در انگلیس نبوده است. برخی از دهانشویه ها حاوی مقادیری ویروس کُش برای هدف قرار دادن لیپیدها در ویروس های مشابه هستند.» اودونل اظهار کرد که هنوز نمی دانیم که آیا دهانشویه های موجود علیه غشای لیپید Sars-CoV-2 فعال هستند یا خیر.

وی گفت: بررسی ما از تحقیقات قبلی نشان می دهد که مطالعات فوری برای تعیین اینکه دهانشویه پتانسیل مقابله با این ویروس را در گلو دارد یا خیر لازم است.

این دانشمند اعلام کرد که باید سریعا آزمایشات بالینی در این مورد انجام شود و امیدواریم پروژه­‌های تحقیقاتی به سرعت برای ارزیابی بیشتر این موضوع بسیج شوند. هنوز عملکرد دهانشویه در مقابل این ویروس آزمایش نشده است.

مردم باید همچنان اقدامات پیشگیرانه از جمله شستن مکرر دست ها و حفظ فاصله اجتماعی را دنبال کنند.این یافته نشان می‌دهد مطالعات بالینی بیشتر می تواند بر اساس شواهد نظری ارزشمند باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069381

وب گردی

وب گردی