یارانه کتابفروشی‌های طرح بهارانه کتاب افزایش یافت

افزایش 20 درصدی یارانه کتاب کتابفروشی‌های عضو در طرح بهارانه کتاب از سوی خانه کتاب اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، موسسه خانه کتاب به‌عنوان مجری طرح بهارانه کتاب ۹۹ از افزایش ۲۰ درصدی اعتبار کتابفروشی‌های عضو در این‌طرح در سراسر کشور خبر داد.

طرح بهارانه کتاب۹۹ از بیستم اردیبهشت با یارانه ۲ میلیارد تومانی آغاز به کار کرده و خریداران کتاب تا ۳۰ اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو این طرح تا سقف ۱۵۰هزار تومان با یارانه ۲۰درصد کتاب خریداری کنند.

با توجه به گزارش‌های ارائه‌شده توسط موسسه خانه کتاب به‌عنوان مجری طرح مذکور، از میزان استقبال مخاطبان و مطالبات کتابفروشان و همچنین نظر به دغدغه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سیاست‌های حمایت از کتاب‌فروشان و چرخه نشر با همراهی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتبار کتابفروشی‌های عضو در طرح بهارانه کتاب۹۹ در سراسر کشور ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

با باقی ماندن ۴ روز از اجرای طرح بهارانه کتاب۹۹، ۱۸۷هزار ۱۲۱ نسخه کتاب به مبلغ ۷۰میلیارد و ۹۰۵میلیون و یک‌هزار و ۵۶۹ریال در ۶۶۲ کتابفروشی به فروش رفته است.

بر اساس این گزارش این طرح در راستای طرح‌های تشویقی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در زمان‌های مختلف که بازار کتاب با خلوتی روبه‌رو می‌شده به اجرا در می‌آید و اکنون در فصل بهار و به خاطر برگزار نشدن نمایشگاه کتاب با این طرح کمکی به کتابفروشان و ناشران شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069441

وب گردی

وب گردی