ترافیک هوایی بین‌المللی تا سال 2023 به شرایط پیش از کرونا باز نخواهد گشت

انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی اعلام کرد که از زمان شیوع ویروس کرونا حمل و نقل هوایی در اروپا و آمریکا بیش از 90 درصد کاهش یافته و تا سال 2023 نیز به شرایط عادی باز نخواهد گشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از راشاتودی، انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی اعلام کرد: حجم پروازها و تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در اروپا و آمریکا، از زمان شیوع ویروس کرونا، تا کنون 90 درصد کاهش داشته است.

این انجمن هشدار داد: بازگشت ترافیک هوایی مسافری جهان به شرایط پیش از کرونا حداقل تا سال 2023 طول خواهد کشید.

این مرکز تاکید کرد: در صورتی که اعمال محدودیت در مسافرت‌های هوایی توسط دولت‌ها و همچنین محدودیت‌های اجتماعی برای کنترل شیوع ویروس کرونا، طولانی‌تر شود روند بهبود اوضاع بیش از پیش کندتر خواهد شد.

الکساندر دجونیاک، دبیر انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی با ابراز امیدواری نسبت به از سر گیری برخی پروازها در فصل تابستان گفت: ما از دولت‌ها می‌خواهیم به صورت مرحله به مرحله روند از سرگیری پروازها را آغاز کنند.

به گفته وی این امید وجود دارد که برای فصل تابستان شاهد از سرگیری برخی پروازها در اروپا با قیمت‌های خوب و روند کنترل بهداشتی بسیار ایمن، باشیم.

دجونیاک تاکید کرد:‌البته در صورتی که دولت‌ها به سیاست قرنطینه 14 روز مسافران هوایی پافشاری کنند روند بهبود شکل نخواهد گرفت.

وی مدعی شد که می‌توان با اجرای برخی سیاست‌های بهداشتی پیش از سوار شدن مسافران از سوار شدن مبتلایان به کرونا،‌جلوگیری کرده و هواپیماها را بدون ریسک شیوع کرونا پر از مسافر کرد.

از جمله سیاست‌های بهداشتی که از سوی دجونیاک پیشنهاد شده تب‌سنجی، اجبار مسافران به استفاده از ماسک، ضد عفونی کردن هواپیماها، جلوگیری از توزیع غذاهای غیربسته‌بندی و جلوگیری از آوردن بیش از یک ساک همراه مسافر به داخل هواپیما برای پیشگیری از ایجاد تجمع، است.

در حال حاضر بسیاری از کشورها از جمله استرالیا، اسپانیا، چین، نیوزیلند و انگلیس مسافران هوایی را دو هفته قرنطینه می‌کنند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1069472

وب گردی

وب گردی