کاهش دکل‌های نفت و گاز آمریکا به پائین‌ترین رقم تاریخ/ خاموشی 400 دکل از ابتدای سال

شرکت های انرژی آمریکایی تعداد دکل های فعال نفت و گاز طبیعی این کشور را برای دومین هفته متوالی به کمترین میزان در تاریخ کاهش دادند و این رقم به 339 دکل رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، شرکت های انرژی آمریکایی تعداد دکل های فعال نفت و گاز طبیعی این کشور را برای دومین هفته متوالی به کمترین میزان در تاریخ کاهش دادند، زیرا تولیدکنندگان هزینه‌های حفاری‌های جدید را پس از سقوط قیمت نفت کاهش دادند.

به گزارش رویترز، به دنبال شیوع ویروس کرونا که سبب ایجاد محدودیت هایی در جهان شد، تقاضا برای نفت کاهش یافت در نتیجه قیمت نفت سقوط کرد.

آمار شرکت بیکر هیوز که به سال 1940 باز می گردد، نشان داد شمارش تعداد دکل ها، به عنوان شاخص اولیه تولید در هفته منتهی به 15 می 35 دکل کاهش یافت و به 339 دکل رسید.

پیش از این کمترین تعداد دکل های فعال آمریکا در تاریخ به هفته منتهی به 8 می باز می گشت که 374 دکل بود.

بیش از نیمی از تمامی دکل های نفتی آمریکا حوزه پرمیان در وست تگزاس در شرق نیومکزیکو هستند که 23 دکل در این هفته غیرفعال شدند و تعداد دکل های فعال به 175 دکل رسید که کمترین میزان از جولای 2016 به شمار می‌رود.

انتظار می رود تقاضا برای سوخت در سال 2020 نسبت به سال 2019 تقریبا 10 درصد کاهش یابد و این امر شرکت ها را بر آن داشته تا کاهش چشم‌گیری در هزینه‌های خود ایجاد، هزاران کارگر را اخراج کنند و برای جبران فزونی عرضه در بازار تولید را متوقف کنند.

به گفته تحلیلگران اینوروس دریلینگ اینفو، «تعداد دکل های فعال در آمریکا از آغاز امسال 52 درصد کاهش یافته است. بیش از 400 دکل نفتی خاموش شدند که این رقم بیش از تعدادی که اکنون فعالند.»

حفاران به طور متوسط از نیمه ماه مارس پس از اینکه قیمت نفت به علت شیوع کرونا و جنگ نفتی عربستان و روسیه سقوط کرد، در هر هفته 50 دکل را خاموش کردند.

تحلیلگران انتشار دارند که شرکت‌های انرژی آمریکایی همچنان به کاهش دکل‌های نفتی تا پایان سال ادامه دهند و خاطر نشان کردند که این شرکت‌ها برای فعال کردن واحدهایشان در سال های 2021 و 2022 تمایلی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069485

وب گردی

وب گردی