دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان نماینده ای  ندارد‍

سهمیه سخنرانی به دلایل نامعلوم به نماینده اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان اختصاص نیافت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مقام معظم رهبری طبق روال هر ساله در ماه مبارک رمضان با دانشجویان دیدار دارند که در این نشست دانشجویانی به نمایندگی از اتحادیه‌ها و تشکل های دانشجویی یه ایراد نکات و دغدغه‌های خود می‌پردازند.

امسال به دانشگاه آزاد اسلامی با تعداد قریب به یک میلیون و دویست هزار دانشجو، یعنی تقریبا نیمی از دانشجویان آموزش عالی کشور به دلایل نامعلوم سهمیه سخنرانی تعلق نگرفته است.

دانشگاه آزاد اسلامی سه اتحادیه دانشجویی و بیش از دویست و پنجاه تشکل دانشجویی فعال و پنجاه تشکل دانشجویی در حال اخذ پروانه فعالیت (بیش از سیصد تشکل دانشجویی واقعی و فعال) دارد که از کل تشکل‌های دانشجویی اتحادیه های سراسری 2 برابر بیشتر است.

عدم اختصاص تریبون به فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در حالی رخ داد که اتحادیه‌های دانشجویی این دانشگاه در حوزه فعالیت‌های امدادی در وضعیت شیوع کرونا، نهضت های خدمت رسانی و تحلیل و تبیین مسائل سیاسی و بین‌المللی به ویژه در وقایعی چون مسلمان کشی در هند و اسلام ستیزی در جمهوری آذربایجان پیشتاز بودند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی از سایر اتحادیه‌های دانشجویی سراسری فعال‌تر هستند؛ اما چون تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی هستند، همچون همه زمینه های دیگر، در این خصوص نیز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

گفتنی است اگر مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نیمی از جمعیت دانشجویی کشور را به رسمیت بشناسند و به دانشگاه آزاد اسلامی سهیمه دهند، نماینده تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی براساس نوبت، امیر داداش‌زاده دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان این دانشگاه است که می‌تواند مطالب تبیینی و تحلیلی خود را به نمایندگی از یک و نیم میلیون دانشجو ارائه کند.
گفتنی است، سال گذشته سخنرانی مرضیه افشارنیا عضو شورای مرکزی اتحادیه اول با جمله «با بیست ساله ها، جنگ را بردیم ولی با شصت ساله ها، اقتصاد را باختیم» یکی از تاثیر گذار ترین سخنرانی‌ها در محضر رهبر انقلاب بود.

شایان ذکر است محمد قربانی رئیس اداره تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی خبر سهیمه ندادن به دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان را تایید کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069507

وب گردی

وب گردی