کشف سلول‌های چربی سفید متفاوت در بدن انسان

مطالعه نشان می دهد که انواع مختلف سلول‌های چربی سفید در بدن انسان وجود دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کشف یکسان نبودن سلول های چربی سفید به محققان در درک بهتر نقش این سلول ها در بیماری کمک می کند.

محققان انواع مختلفی از سلول های چربی سفید را با نقش های اساسی در بیماری شناسایی کرده اند. خطرات مرتبط با بافت چربی سفید، تا حدودی به محل آن چربی بستگی دارد.

به عنوان مثال، چربی داخل شکمی (چربی شکم) به احتمال زیاد منجر به دیابت و سایر شرایط متابولیک می شود. با این حال براساس مقاله جدید مرکز دیابت جاسلین در دانشگاه بوستون به نظر می رسد که حداقل دو کلاس مجزا از سلول‌های چربی سفیدی زیر پوستی وجود دارد.

رونالد کان نویسنده اصلی این تحقیق اعلام کرد که سوال اصلی تحقیقات در مورد بیماری متابولیک این است که آیا سلولهای چربی سفید در قسمتهای مختلف بدن و حتی در یک قسمت از بدن به اندازه کافی متفاوت هستند که برخی افراد را مستعد بیماری کنند.

سلولهای سفید چربی نابالغ جهانی تا رسیدن به بلوغ از مسیر واحدی پیروی نمی کنند. آنها می توانند الگوهای مختلف بیان ژن را توسعه دهند.

کان امیدوار است که تعیین مکانیسم های این اختلافات منجر به ایجاد روش های درمانی جدید برای دیابت ، چاقی و شرایط مرتبط با آن شود. این مقاله در مجله Nature Communications منتشر شده است.

اگرچه تحقیقات قبلی انواع مختلفی از سلولهای چربی سفید در موش ها را مشخص کرده بود، اما این اولین مورد انجام شده روی انسان است.

سیمون کاسیف مهندس زیست پزشکی گفت: «این تحقیق پتانسیل ارائه تخصص میان رشته ای برای ادغام زیست شناسی، هوش مصنوعی، زیست شناسی سیستم ها و داده های به‌دست آمده از نمونه های بالینی را برجسته می کند.

اگرچه این تحقیق دو نوع مختلف از سلول های چربی سفید را مشخص کرده اما این آغاز کار است.

تعیین توالی RNA تک سلولی به دانشمندان این امکان را می دهد تا پیشرفت ژنتیکی سلولهای چربی منفرد را از مرحله پیشرو یا مرحله preadipocyte تا مراحل بالغ بیان ژنها دنبال کنند.

چربی بدن به غیر از بیماری دیابت با شرایط مختلفی ارتباط دارد. این تحقیق می تواند برای درک عوامل خطرزا سایر بیماری های متابولیکی، مانند بیماری کبد چرب و آترواسکلروز و حتی بیماری های غیر متابولیکی که با چاقی افزایش می یابد، از جمله سرطان و بیماری آلزایمر مهم باشد.

دانشمندان اعلام کردند که بیماری های متابولیک با عوامل محیطی ارتباط زیادی دارند. عوامل محیطی ممکن است مسیر پیشرفت سلولها و درک ما از چگونگی تأثیر این فرآیند در زیست شناسی و بیماری متابولیکی را تغییر دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069510

وب گردی

وب گردی