دعوای مجازی سر برگزاری لیگ

آنچه در دو روز گذشته در فضای مجازی پیرامون درگذشت تلخ متین قوسی، بازیکن نوجوان فوتبال رخ داد، یکبار دیگر نشان می دهد که دعواهای فوتبالی در کشورما چقدر جدی است و تضاد منافع باشگاه ها و افراد تاثیرگذار، به چه جاهایی کشیده می شود.

ایسکانیوز_قاسم سراوانی: پس از آن که متین قوسی، فوتبالیست جوانی که در برنامه ستاره ساز مطرح شده بود به علت کرونا دار فانی را وداع گفت، برخی از مدیران باشگاه ها و سرمربیان تیم های لیگ برتری در فضای مجازی کمپینی تشکیل دادند و در استوری مشترکی، با مخاطب قرار دادن دکتر حریرچی و مسعود سلطانی فر نوشتند: (( کرونا یک - فوتبال صفر ، چند جوان و فوتبالیست دیگر را می خواهید فدای مصلحت خود کنید؟!)).

آن ها با انتشار این استوری نگرانی خود را از تکرار این حادثه برای سایر جوانان و فوتبالیست ها در صورت شروع مجدد لیگ برتر نشان دادند و خواستار تعطیلی لیگ برتر شدند. این کمپین نسبتا فراگیر در فضای مجازی به خوبی رشد کرد. این کمپین با حمله کمال کامیابی نیا مواجه شد که اعتقاد داشت از فوت این نوجوان سوءاستفاده می شود.

واکنش تند باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این اقدام در سایت خود بیانیه ای منتشر کرد و نوشت :

ضمن ادای احترام به روح این مرحوم اما برخی از باشگاه‌ها و اهالی فوتبال در اقدامی عجیب با موج سواری و سوءاستفاده از این واقعه تلخ، خواستار لغو مسابقات لیگ برتر و تعطیلی آن به دلیل شیوع ویروس کرونا هستند! در این باره این سوال پیش می‌آید که مگر این مرحوم در زمین فوتبال دچار کرونا شده که برخی‌ها فوت یک انسان را دستمایه رسیدن به اهداف خود قرار دادند؟ مگر به دلیل درگذشت تعدادی از پزشکان و پرستاران که به راستی مدافعان سلامت هستند بیمارستان‌ها تعطیل شد؟

پدر متین قوسی: از مرگ پسرم استفاده ابزاری نکنید

اما بالا گرفتن این حواشی سبب دلخوری پدر متین قوسی شد. او می گوید که از مرگ پسرش استفاده ابزاری شده و از اهالی فوتبال خواست به این حواشی پایان دهند.

پدر متین قوسی در این باره گفت: «متاسفانه احساس می کنم برخی افراد از پسرم استفاده ابزاری کردند. پسر من بر اثر کرونا جانش را از دست داد اما فوت او چه ربطی به لیگ برتر فوتبال دارد؟ چه ارتباطی دارد که لیگ برگزار بشود یا نه؟ من استوری آقا فرهاد مجیدی را دیدم، بعد پیام کمال خان کامیابی نیا را مشاهده کردم. بقیه مسائل را هم دیدم و همه اینها بر دردم افزود. واقعا از این موضوع ناراحت هستم.»

او ادامه داد: «متاسفانه برخی افراد به جای اینکه از داغ ما کم کنند، نمک روی زخم مان می پاشند. این همه حاشیه نمی دانم برای چیست. اصلا به خانواده ما چه ربطی دارد که لیگ برگزار شود یا نشود. من خودم فوتبالی هستم و اتفاقا طرفدار یکی از تیم های مطرح پایتخت هم هستم اما واقعا بعد از این حواشی از فوتبال بیزار شدم. متاسفانه با نام پسر مرحومم بازی شده و برخی دنبال سوءاستفاده از این موضوع هستند تا به منافعشان برسند.»

مهدی قوسی در پایان افزود: «من افرادی که این بحث ها را مطرح کردند را واقعا نمی بخشم. واقعا کسی به فکر من و خانواده ام هست؟ پسر من رفت، داغ ما کم نیست. این همه ماجرا دیگر چیست؟ از همه اهالی فوتبال می خواهم این موضوع را تمام کنند. اگر قرار است لیگ برگزار شود یا نه، به من و خانواده ام ربطی ندارد. خواهشا شما این مساله را به ما ارتباط ندهید و اجازه بدهید با غم خودمان سر کنیم و دیگر حاشیه جدید برایمان درست نشود. من از همه عاجزانه تقاضا دارم، اینقدر به خاطر ادامه یا تعطیلی لیگ نام پسر مرا نیاورند.»

متین قوسی کیست؟

متین قوسی متولد سال 1381 در استان البرز می باشد. او در برنامه ستاره ساز مطرح شد و توانست نظر فیروز کریمی را به خودش جلب کند، همچنین در بین ۱۰ نفر برتر این مسابقه قرار گیرد. متین فعالیت ورزشی اش را با مربی گری مجتبی جوزانی آغاز کرد و به همراه باشگاه جاوید البرز به مربی گری امیرعلی یمینی در لیگ کشور بازی کرد. متاسفانه متین قوسی در روز ۲۵ اردیبهشت بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.

دعوا جای دیگری است

با احترام به طرفین این دعوای مجازی، باید گفت که دعوای فوتبالی ها جای دیگری است. باشگاه های حاضر در لیگ برتر جای آنکه رد جلسه ای رودررو به بیان نگرانی ها و دغدغه های خود پیرامون برگزار شدن یا نشدن مسابقات بپردازند، باید در فضای مجازی با هم صحبت کنند. پیش از این پیشنهاد شده بود که مدیران باشگاه های لیگ برتری در جلسه ای حضوری یا تصویری، پیرامون این موضوع و سناریو های پیش روی خود به بحث و تبادل نظر بپردازند؛ اما ظاهرا عزمی برای شنیدن صدای آنها وجود ندارد.

کد خبر: 1069527

وب گردی

وب گردی