ارائه کمک به هموطنان نباید به شخصیت افراد آسیب بزند

رئیس شورای شهر تهران بر لزوم توجه به شخصیت افراد در هنگام کمک‌ به اقشار ضعیف تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن هاشمی در ابتدای دویست و چهاردهمین جلسه شورا با اشاره به برگزاری شب‌های قدر گفت: قدر به معنای اندازه و حق هر موجودی است؛ و شب قدر به معنای شناختن خود و دانستن قدرعمر و فرصت‌ها و بازگشت به سوی خدا به معنای حق مطلق است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یکی از بالاترین حقوق و با ارزش‌ترین قدر‌ها در پیشگاه خداوند را حق مردم و قدر مردم دانست، و تاکید کرد: اینکه ما به عنوان انسان و مسئول قدر دیگران را بدانیم و حقوق آن‌ها را ادا کنیم.

محسن هاشمی گفت: در شرایط فعلی که مشکلات معیشتی بخشی از جامعه ما را دچار اختلال در زندگی روزمره کرده است، ارائه کمک به همنوعان وهموطنان، اقدامی مفید وقابل ارزش است. اما باید مراقبت کرد که ارائه این کمک ها، منجر به قدرناشناسی نسبت به مردم و هتک شان واحترام آن‌ها نگردد.

وی گفت: اینکه به شخصیت و شان و کرامت انسانی افرادی که مورد کمک قرار می‌گیرند، آسیب برسد، نقض غرض است و بیش از کمک کردن به معیشت آنها، معنویت وشخصیت آن‌ها ضربه می‌خورد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از سازمان خدمات اجتماعی و دستگاه‌های وابسته به مدیریت شهری که در حوزه کمک‌ها فعالند خواست که به این بعد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

محسن هاشمی در ادامه سخنانش یادی از مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره اجرای عدالت کرد و افزود: ایشان همواره تاکید داشتند، عدالت واقعی در توزیع فقر نیست. بلکه در توزیع ثروت ناشی از توسعه ورفاه عمومی در کشور است؛ و نباید وضعیت کشور را به سمتی ببریم که هر روز تعداد بیشتری از مردمی که باید با عزت نفس و آّبروداری زندگی خود را تامین کنند، نیازمند کمک دیگران باشند؛ و پدران ومادران با دریافت کمک از دیگران، جلوی فرزندانشان شرمنده گردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران رعایت قدر مردم و ادای حقوق مردم را بالاترین حقوق در اسلام و پیشگاه الهی است و ابراز امیدواری کرد که در انجام این وظیفه دشوار خداوند به همه ما توفیق دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069529

وب گردی

وب گردی