خرید 400 میلیون دلاری فیس‌بوک

فیس‌بوک با پرداخت 400 میلیون دلار شرکت GIPHY را خریداری کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فیس بوک برای اولین بار در سال 2015 پشتیبانی از فرمت GIF را به کاربران ارائه داد. فیس بوک یکی از اولین شبکه های اجتماعی بود که از قالب GIF پشتیبانی کرد.فیس بوک امروز با یک خرید بزرگ در صدر اخبار قرار گرفت. فیس بوک 400 میلیون دلار برای GIPHY پرداخت کرد.

فیس بوک 400 میلیون دلار برای GIPHY پرداخت کرد

با ظاهر شدن به عنوان موتور جستجوی GIF در سال 2013 ، GIPHY موفق شد روز به روز نظرها را به خود جلب کند. استفاده از GIF نیز روز به روز در حال افزایش است و به مهمترین فرمتی که هنگام پیام رسانی از آنها استفاده می کنیم تبدیل شده است.

در حقیقت، از زمانی که فیس بوک در سال 2015 حمایت از قالب GIF را آغاز کرد ، مفهوم GIF تقریباً در همه شبکه های اجتماعی وارد شد. پس از آن بود که موفقیت های GIPHY آغاز شد. فیس بوک با پرداخت 400 میلیون دلار برای GIPHY خریدی بزرگ انجام داد.

بنیانگذاران GIPHY، الکس چانگ و جیس کوک، با دستیابی به یک میلیون کاربر از اولین هفته کار خود در سال 2013 ، موفقیت چشمگیری کسب کردند؛ اما نکته قابل توجه در این روند وجود داشت. بیش از نیمی از ترافیک سایت از طریق Facebook و برنامه های زیر مجموعه Facebook شروع شد. این وضعیت هنوز تغییر نکرده است.

بنابراین چنین خرید یا مشارکت در واقع جزو اخباری بود که انتظار آن می رفت. با اعلام این خرید همچنین تأکید شد که ویژگی های جدید GIF برای واتساپ ، مسنجر، فیس بوک و اینستاگرام فعال خواهد شد. اکنون توسعه دهندگان Facebook و همه شرکا می توانند به API های GIPHY دسترسی پیدا کنند. مهمتر از همه ، کل تیم خلاق GIPHY به تولید محتوای خود تحت نظر فیس بوک ادامه خواهد داد.

فیس بوک در سالهای اخیر واتس اپ را به مبلغ 19 میلیارد دلار و اینستاگرام را با 1 میلیارد دلار خریداری کرد. تعداد کاربرانی که در حال حاضر به این برنامه ها دسترسی دارند و ارزیابی هایی که صورت گرفته به وضوح نشان می دهد که این تصمیمات خرید چقدر دقیق صورت گرفته اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069535

وب گردی

وب گردی