تشکیل31 کارگروه‌ برای بررسی چالش‌های پساکرونا در مرکز مطالعات علوم انسانی

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عملکرد 31 کارگروه‌ مرکز مطالعات در این 1 ماه موفقیت آمیز بود و استقبال خوبی نسبت به فعالیت‌های آن‌ها صورت گرفت.

حجت الاسلام حسن خیری رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره عملکرد کارگروه‌های این مرکز در حوزه چالش‌های پساکرونا اظهار کرد: مرکز مطالعات براساس بخش‌نامه دکتر طهرانچی، 31 کارگروه را در حوزه‌های مختلف تشکیل داد که برخی از آن‌ها در استان‌ها و برخی دیگر در سازمان مرکزی فعالیت داشتند.

وی افزود: قرار بر این شد که این کارگروه‌ها به صورت بارش فکری و برگزاری جلسات در فضای مجازی، فعالیت‌های خود را ادامه دهند و طی 1 ماه، گزارش عملکرد خود را به مرکز ارائه دهند تا اوایل خردادماه در اختیار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

خیری ادامه داد: خوشبختانه عملکرد کارگروه در این 1 ماه موفقیت آمیز بود و استقبال خوبی نسبت به فعالیت‌های آن‌ها صورت گرفت؛ گروه‌های تخصصی مرکز و اعضای هیئت‌های اندیشه ورز نیز به این بارش فکری ورود پیدا کردند. این کارگروه‌ها به طور معمول در هفته 3 جلسه را در فضای مجازی برگزار کردند و به بحث و تبادل نظر ‌پرداختند.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: کارگروه‌ها باید گزارش‌های خود را در دو محور کلی چالش‌ها و راهبردهای دوران پساکرونا تهیه و ارائه می‌کردند. همچنین مفهوم شناسی و استنتاج این گزارش‌ها نیز براساس فرمتی که به آن ها داده بودیم، لحاظ شده بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مشغول گردآوری گزارش‌های تهیه شده از سوی کارگروه ها هستیم؛ تا بدین لحظه از 31 کارگروه فعال در مرکز مطالعات، حدود 22 کارگروه گزارش‌‎های خود را به طور کامل به مرکز ارائه داده‌اند که تعداد باقی مانده نیز تا پایان وقت امروز تحویل خواهند داد. با این اوصاف تا بدین لحظه حدود 95 درصد گزارش‌های کارگروه‌ها تکمیل شده و در مرحله ویراستاری و صفحه آرایی قرار دارد.

خیری با اشاره به کاربرد گزارش‌های ارائه شده از سوی کارگروه‌ها گفت: این گزارش‌ها در مرحله اول باتوجه به این که لیستی از چالش‌ها و راهبردهای دوران پساکرونا در آن تهیه شده، در اختیار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت. مسئولان به تناسب هر گزارش، تصمیم گیری خواهند کرد که این گزارش‌ها را به کدام یک از بخش‌ها و نهادهای کشور ارسال کنند. دفتر مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت امنای دانشگاه، از جمله بخش‌هایی است که گزارش‌ها به آن‌جا ارسال خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: همچنین گزارش‌های کارگروه‌ها در مرکز مطالعات و پژوهشگاه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد نیز در قالب هسته‌های مطالعاتی و طرح‌های پژوهشی تکمیل خواهد شد. طبیعی است که فرآیند تحقیق و پژوهش تداوم دارد و ما می‌توانیم از این گزار‌ش‌ها در فعالیت‌هایی مانند طرح پایش مورد استفاده قرار دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گزارش‌های تهیه شده از سوی کارگروه‌ها، کاری کارشناسی، مسئله شناسانه و کاربردی است؛ در واقع این اقدام مانند تالیف کتاب، اقدامی نظری نیست بلکه ‌این گزارش‌ها قابلیت این را دارد که در اختیار دانش پژوهان و پژوهشگران برای اقدامات علمی و تخصصی قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069548

وب گردی

وب گردی