۹ میلیون ماسک بین مردم توزیع شد

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم، تاکنون 8 میلیون و ۹۶۳ هزار و ۵۴۵ عدد ماسک توسط مبلغان، خادمان، خیرین و نیروهای داوطلب مردمی در بقاع متبرکه تولید و بین مردم، بیمارستان‌ها و نقاهتگاه ها توزیع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور گفت: از مجموع ماسک های تولید شده تعداد 6 میلیون و ۳۵۰ هزار و ۷۲۰ عدد بین اقشار مختلف مردم و بقیه به بیمارستان ها و دانشگاههای علوم پزشکی اهدا شده است.

وی گفت: تاکنون 4 میلیون و ۶۷ هزار و ۸۶۰ لیتر محلول ضد عفونی در قالب وایتکس، الکل و غیره نیز تولید و در نقاط مختلف به خصوص مناطق محروم توزیع شده است.

نوروزپور با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هزار و ۱۲۵ نوبت نیز بقاع متبرکه و محیط پیرامون آن ضدعفونی شده، افزود: همچنین 6 میلیون و ۶۱۰ هزار بسته بهداشتی در قالب مواد شوینده و ضدعفونی نیز بین اقشار مختلف مردم توزیع شد.

نوروز پور با قدردانی از مبلغان، خیران ، نیکوکاران و نیروهای داوطلب مردمی در لبیک به بیانات مقام عظمای ولایت در مقابله با ویروس کرونا و کمک به نیازمندان گفت: از ابتدای آغاز به فعالیت این حرکت جهادی تاکنون ۳۷۵ هزار و ۲۷۰ سبد غذایی شامل برنج، گوشت ، ماکارانی، روغن، حبوبات، رب گوجه و غیره آماده و بین نیازمندان و آسیب‌ دیدگان از ویروس کرونا توزیع شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۷۲ گروه جهادی در قالب مبلغان بومی، خدام ثابت و نیروهای افتخاری نیز گفت: با به‌ کارگیری ۹۰۳ دستگاه چرخ خیاطی در ۲۱۷ بقاع متبرکه، کارگاه تولیدی راه اندازی و انواع ماسک، لباس پزشکی گان و غیره تولید و توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف با بیان اینکه تاکنون ۴۷ هزار و ۳۸۰ دست لباس پزشکی گان نیز تولید و بین بیمارستانها و نقاهتگاه ها توزیع شده، تصریح کرد: در این ارتباط ۸۳۵ هزار و ۴۵۰ پرس غذای گرم طبخ و بین بیمارستان ها و نقاهتگاه توزیع شده است.

نوروزپور با بیان اینکه ۸۲۶ هزار و ۷۴۰ میان وعده غذایی نیز بین بیمارستانها و نقاهتگاه ها توزیع شده، افزود: تاکنون ۹ هزار و ۴۵۳ تخته پتو و ملحفه و غیره نیز به بیمارستان‌ها و نقاهتگاه اهدا شده است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1069561

وب گردی

وب گردی