اتنصابات جدید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آغاز شد

به دنبال انتصاب رئیس جدید سازمان پژوهش، عملیاتی شدن اسناد تحولی آموزش و پرورش ماموریت اصلی این سازمان قرار گرفته و 2 نفر از مدیران سابق سازمان، به سمت‌ معاونت توسعه و پشتیبانی و مشاور اجرایی منصوب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روز گذشته حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم پس از 16 ماه فعالیت در سمت ریاست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بازنشسته شد، با حکم وزیر آموزش و پرورش مقرر شد زین پس حسن ملکی قائم مقام این سازمان باشد.

حسن ملکی به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمان ریاست ذوعلم در سازمان پژوهش، پست‌های مختلفی همچون مشاور پژوهش و برنامه ریزی و دستیار رئیس سازمان در استقرار و هدایت حوزه‌های تربیت و یادگیری، معاون طراحی و تولید بسته های یادگیری و قائم مقامی این سازمان را بر عهده داشته است. از جمله سایر سوابق وی می‌توان به استاد تمام رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه علامه طباطبایی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تألیف کتاب های درسی، قائم مقام وزیر در انجمن اولیاء و مربیان، مدیرکل دفاتر ابتدایی و راهنمایی وزارت آموزش و پرورش، عضو شورای عالی آموزش و پرورش، معاون پژوهشی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، ریاست دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، مسئول دبیرخانه برنامه ریزی و تدوین نقشه جامع علمی کشور در بخش علوم اجتماعی، مسئول شورای نظریه پردازی دانشکده و عضو شورای نظریه پردازی دانشگاه و ... اشاره کرد.

حسن ملکی ماموریت اصلی خود را عملیاتی شدن اسناد تحولی آموزش و پرورش عنوان کرد و متعد شد از امروز ماموریت خود را آغاز کند. در این راستا صبح امروز در احکامی جداگانه یک معاون و یک مشاور را در سازمان پژوهش برکنار کرد.

معاون جدید توسعه منابع سازمان پژوهش کیست؟

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش منصوب شد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی در حکمی اسدالله مرتضایی را به عنوان معاون توسعه منابع و پشتیبانی این سازمان منصوب کرد.

در متن این حکم خطاب به مرتضایی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تجارب ارزنده مدیریتی شما در عرصه های مختلف تعلیم و تربیت و همچنین شایستگی‌های علمی، جناب عالی را به عنوان "معاون توسعه منابع و پشتیبانی" پست شماره 264 منصوب می‌کنیم. انتظار می‌رود برای انجام وظایف محوله رشته انس خود را با همکاران فاضل استوار ساخته و با گشاده رویی، خیرخواهی، فروتنی و بالاتر از همه اخلاص و تدبیر حکمت آمیزی که زیبنده گام دوم انقلاب اسلامی باشد به انجام موارد مانند بازآرایی، هماهنگ سازی و تسهیل مرابطات و تعاملات مدیریت های سازمان برای تحقق اهداف و مأموریت های محوله درحوزه‌های اداری، مالی، پشتیبانی، چاپ و توزیع کتب درسی و رفاهی کارکنان با تأکید بر ارتقاء منزلت و کرامت همکاران؛ مدیریت و برنامه ریزی عالمانه مبتنی بر سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و برنامه ششم توسعه کشور و سیاست های سازمان متبوع؛ ارتقاء سرمایه انسانی مومن و انقلابی سازمان و تدقیق و تسهیل روند ها، فرآیندها، تعالی سازمانی و توسعه منابع کالبدی، تأسیسات، تجهیزات و هم راستایی کارکرد آنها با اهداف و مأموریت های سازمان با استفاده حداکثری از توان تخصصی و کارشناسی همکاران سازمان؛ به کارگیری تمهیدات لازم برای وحدت مدیریت منابع در تمامی بخش های منابعی و مصرفی با تأکید بر ارتقاء بهره وری سرمایه ها و دارایی های سازمان؛ نظارت، کنترل، حفظ و توسعه منابع انسانی، مالی، سرمایه ای و اموال سازمان و به کارگیری راهکارهای عملیاتی و اجرایی خردمندانه برای بهبود روش ها و مدیریت بخش‌های ذیربط و حسن اجرای قوانین، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و ارزیابی عملکرد عالمانه و ارتقاء کارایی و اثربخشی اهتمام داشته باشید.

در پایان این حکم آمده است: فرصت های مدیریتی را مغتنم بشمارید و با تدبیر لازم و برنامه‌ریزی متناسب با شرایط این سازمان و با توکل به حضرت حق تعالی در انجام وظایف با مدیریت جهادی کوشا باشید. این فرصت ها آزمون الهی است و از خدا طلب کنیم که همه ما را در این آزمون روسفید فرماید. از خدای سبحان برای جنابعالی توفیقات روز افزون آرزو می‌کنم. لازم می دانم از زحمات صادقانه برادر محترم آقای کاظمی که این مسئولیت را برعهده داشتند صمیمانه تشکر کنم.

در کارنامه معاون جدید توسعه منابع و پشتبانی سازمان پژوهش ، معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، مدیر منطقه 2 آموزش پرورش شهر تهران، سرپرست اداره حراست سازمان پژوهش و ... مشاهده می‌شود.

رئیس سابق اداره ارزیابی و عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان پژوهش، مشاور اجرایی شد

سازمان

حسن ملکی صبح امروز با صدور ابلاغی روح الله رضاعلی را به عنوان مشاور اجرایی این سازمان منصوب کرد.

در متن این حکم خطاب روح الله رضاعلی آمده است: با اذعان به شایستگی های جناب عالی، به موجب این ابلاغ شما را به عنوان مشاور اجرایی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی منصوب می نمایم. امیدوارم با رویکرد مدیریت جهادی و با عنایت به موقعیّت کنونی سازمان که در وضع تحولّی بر اساس اسناد بالادستی قرار دارد و در انجام وظایف محولّه موفّق باشید. جهت هماهنگی بیشتر برنامه ها و اقدامات ضروری در حیطه وظایف شما یادآوری می شود که شامل برگزاری نشست‌های هماهنگی با دفاتر تخصّصی سازمان و دفاتر اجرایی در حوزه ریاست، برگزاری نشست های برنامه ریزی و هماهنگی با معاونت ها و بخش های مختلف وزارت آموزش و پرورش، تشکیل منظم جلسات و پیگیری نظام مند مصوبات هیئت رئیسه سازمان، برنامه ریزی و هماهنگی جهت حضور فعال در استانها و برگزاری نشست های تخصّصی با مسئولین، مدیران و معلّمان، ساماندهی ارزیابی سالانه مدیران بر اساس شاخص‌های تخصّصی عملکردی، ساماندهی امور اجرایی و پیگیری فعالیت ها و اقدامات نمایندگان اینجانب در شوراها، کمیته ها و نهادهای برون سازمانی، پیگیری و تهیه گزارش های تحلیل عملکردی دفاتر تخصّصی سازمان، پیگیری سایر موارد ارجاعی از سوی ریاست سازمان است.

رضاعلی که در مقطع دکتری مطالعات برنامه‌ریزی درسی تحصیل کرده است، پیش‌تر به عنوان رئیس اداره ارزیابی و عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان پژوهش مشغول به کار بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069570

وب گردی

وب گردی