مراکز مثبت زندگی در گسترش مشارکت های مردمی  بهزیستی ، مشارکت می کنند

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی کشور با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ مشارکت مردم در خدمت رسانی به جامعۀ هدف بهزیستی ، بر ایفای نقش مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی در جمع آوری مشارکتهای مردمی به صورت منطقه ای و محله ای و کمک مردم به مددجویان محله خودشان تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ذوالفقار یزدان مهر گفت: در دستورالعمل تأسیس مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی ، موضوع جلب مشارکتهای مردمی توسط این مراکز جدیدالتأسیس به عنوان عاملین سازمان بهزیستی درج و تأکید شده و بنابر تصمیم شورای معاونین سازمان بهزیستی مقرر شد این مراکز مشارکتهای نقدی مردم را جلب و از طریق بانکداری الکترونیک به حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی استانها واریز نمایند تا پس از تصویب شورای مشارکتهای مردمی استانها در راستای فعالیتهای سازمان بهزیستی و نیّت خیرین ، با اولویت همان محله و شهرستان هزینه شود.

وی گفت: این اقدام می تواند به ایجاد و گسترش شبکه مردمی مشارکت ها در سراسر کشور منجر شود که نتیجۀ آن توسعۀ خدمت رسانی هر چه بیشتر به جامعۀ هدف سازمان است.

یزدان مهر با اشاره به این که سازمان بهزیستی مبلغ مشارکتها را صرفاً در جهت خدمات سازمان برای مددجویان هزینه می نماید ، تصمیم بر این شد تا از محل سایر اعتبارات عمومی، درصدی از مبالغ جذب شده توسط هر مرکز مثبت زندگی را به عنوان حق الزحمه به صاحبان امتیاز مراکز پرداخت کند که این موضوع را جهت افزایش انگیزۀ مراکز ضروری دانستند.

گفتنی است مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی ، عنوان مراکز جدیدی است که سازمان بهزیستی جهت توسعۀ فعالیتهای مددکاری و محله محور و دسترس پذیری سازمان برای مددجویان طراحی نموده که فراخوان ثبت نام متقاضیان تأسیس این مراکز از مورخ 22/2/1399 به مدت 15 روز از طریق وب سایت www.centers.behzisti.ir اعلام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069596

وب گردی

وب گردی