گلایه دانشجو‌معلمان از مسئولانی که خطای خود را پای رهبری می‌نویسند

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجو‌معلمان از مسئولی که اشتباهاتش را به پای رهبری می‌گذارد گله‌مند هستند؛ زیرا مطالبه صریح آقا را نمی‌شنود.

حمید رضا قائم پناه در گفت‌ وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری گفت: هر ساله یکی از روزهای خاطره انگیز و شیرین جریان دانشجویی دیدار با رهبرانقلاب است که امسال به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا، توفیق حضور در محضر ایشان را نداشتیم و هر ساله نیز تعدادی از عزیزان به عنوان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، مطالبی را بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر بنده به عنوان نماینده دانشگاه فرهنگیان در دیدار دانشجویان با رهبری تریبون سخنرانی داشتم بیان می‌کردم که نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی، نسلی است که دلاور مردی‌های رزمندگان انقلاب، خمینی کبیر (ره) را ندیده؛ اما چه نیکو این فرزندان سید علی امروز همان ایثار‌ها، گذشت‌ها و فداکاری‌ها را در این آزمون الهی به همگان نشان دادند و ثابت کردند خون این شهدا ثمر داده است.

گام دوم انقلاب تحقق تمدن نوین اسلامی است

قائم‌پناه خاطر نشان کرد: نسل نوی انقلاب آگاه تر و بصیر تر از پدرانشان در گام دوم انقلاب اسلامی تحقق تمدن نوین اسلامی را با زعامت امامشان محقق خواهند ساخت. توفیق پزشکان، پرستاران، طلاب و دانشجویان جهادی، نیروهای مسلح، کارگران و معلمان شریفی که به یاری ملت شتافتند و باری دیگر با مدد الهی توطئه بیگانگان را به نعمت بدل کردند و چه فرخنده است که در ایام با یاری خدا چهره غرب وحشی بیش از پیش بر جهانیان نمایان شد.

وی با بیان اینکه امیدوارم آنانی که تا دیروز داعیه‌دار مذاکره با این اشرار و امیدوار بازگشتشان به برجام ننگین بودند ، امروز چشمانشان باز باشد و ببینند این مدعیان پوشالی حقوق بشر چگونه چهره خود را نمایان ساخته و دست به دزدی و غارت گری می زنند، گفت: آنانی که حاج قاسم را به شهادت رسانند و در دل ما آتش افروختند امروز نشان دادند به خود هم رحم نمی‌کنند .

جهش تولید تنها یک شعار نیست

به گفته قائم‌پناه؛ امیدوارم آنانی که حتی از خون حاج قاسم عزیز درس نگرفتند امروز بفهمند باید با تکیه بر جوانان فهمیم این خاک، ایران عزیز را با توکل بر خدا بیش از گذشته و در تراز حکومت جهانی مهدی موعود (عج) قوی کرد. اگر این آزمون سخت الهی، همین آورده را برای آقایان داشته باشد، جای شکرش باقی است.

این دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: مسئولان بدانند «جهش تولید» نه یک شعار برای سربرگ نامه‌های آنها است، بلکه باور جوانان این انقلاب برای قدرتمند شدن و پایان دادن به مشکلات مردم مستضعف بوده که تنها امیدشان پس از خداوند متعال به انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت کشور بیان کرد: باور جوانان و دانشجویان بسیجی که با تاسی از رهنمودهای امامین انقلاب با شکل‌دهی هسته‌های مقاومت مسئله محور، به شناخت مسائل و چالش‌‌های اساسی کشور دست زده و با ابتکار عمل و آتش به اختیار به فعالیت‌های جهادی برای حل چالش‌های مردم بیش از پیش خواهند پرداخت. چنین جوانانی قطعا لیاقت اعتماد دارند و آقایان باید عرصه را برای حضور این جوانان آماده کنند و بدانند تنها با اعتماد به قدرت ایمان، دانش، ابتکار، خلاقیت و تلاش این جوانان و با نگاه به داخل میهن است که می‌توان رونق تولید را بیش از پیش دنبال کرد و جهش آن را رقم زد.

متولیان فرهنگی کشور در غفلت به سر می‌برند

قائم‌پناه اضافه کرد: ما دانشجو معلمان به عنوان عضوی از خانواده تعلیم و تربیت از محضر رهبری عزیز شرمنده‌ایم بخاطر افرادی که بیش از چند دهه تذکرات معظم له، ندای تحول در آموزش و پرورش را شنیدند و هیچ نکردند نه ببخشید خیانت کردند. روزی با سند ننگین برجام صفت 2030 و روزی با تحریف و تخریب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و امروز با طرح‌های ننگینی همچون خرید خدمات آموزشی است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: نسل نو تحول خواه معلمان این کشور پشت در پشت دیگر جوانان این میهن تا پای جان، مطالبات مکرر رهبر عزیزمان را فریاد زده و تا تحقق تعلیم و تربیت تراز انقلاب اسلامی از تلاش و مطالبه دست بر نمی‌دارند. در این راه امیداوریم آقایان هم به خود بیایند و با توجه به دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم کشور، از دست درازی به این دانشگاه دست بر داشته و در تحقق هدف اصیلش به آن کمک کند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد خواب غفلت متولیان فرهنگی کشور هستیم وحتی شورای عالی انقلاب فرهنگی که وظیفه اعتلای فرهنگ عمومی و تزکیه محیط‌های علمی و فرهنگی کشور را برعهده دارد نیز در خواب به سر می‌برد. انگار لجاجت و بی‌احترامی رئیس این شورا جلسات شورا به تعطیلی کشانده و از آن بدتر پیگیری‌هایی از سوی اعضای این شورا نیز برای اجرا وظایف شان دیده نمی‌شود. آیا این شورا از نقش حساس خود در گام دوم انقلاب باخبر است. اعضای این شورا باید تمامی پیگیری‌هایی که نکردند، مصوباتی که اجرایش را دنبال نکردند و بابت تمامی جلساتی که برگزار نکردند مدیون‌اند، مدیون این انقلاب، مدیون شهدا و مدیون جوانان و نوجوانانی که امروز هدف جنگ نرم دشمن هستند.

ترویج گفتمان اصیل انقلاب اسلامی لازم است

قائم‌پناه عنوان کرد: در حال حاضر جبهه‌ مقاومت در منسجم‌ترین وضعیّت در چهل سالِ گذشته‌ و دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی، در متزلزل ترین وضعیت تاریخ نداشته خود، قرار دارند قطعا این نشان نصر خدا است؛ اما بدانیم پیروزی نهایی جبهه مقاومت جز با چیره شدن تفکر مقاومت و پیروزی در جنگ نرم دشمن و در بستر فضای مجازی محقق نخواهد شد. البته جوانان سید علی پای کارند و سنگر را نگه می دارند. تجربه ابتدای جنگ تحمیلی و خیانت غرب و شرق گرایان ما را می‌ترساند. این جنگ و پیکار ، جدی است و نقش آفرینی آگاهانه و با تمام امکانات می‌خواهد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: دانشجو معلمان از مسئولی که اشتباهاتش را به پای رهبری می‌گذارد، گله‌مند هستند؛ زیرا مطالبه صریح آقا را نمی‌شنود. از رسانه ملی صراحتا مطالبه می کنیم و می‌خواهیم، به‌جای مانور تجملات و لرزاندن دل ولی نعمتان مستضعف این کشور و به جای جذب مخاطب حتی به قیمت ترویج فرهنگ فاسد غربی و استفاده از افرادی که در پیکار با دشمن، در زمین او بازی می‌کنند با تکیه بر آرمان‌های انقلابمان به نقش آفرینی به خصوص در راستای ترویج گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و تربیت نسل نو انقلاب بپرازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گلایه از مسئولان بسیار داریم و البته بر قصور خود نیز آگاهیم و شرمسار هستیم. گام دوم را در بسیج دانشجویی برای گسترش نهضت حل مسئله در بین جوانان و تا حل مسائل و چالش‌های ملت شریفمان بیش از پیش ادامه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069634

وب گردی

وب گردی