عراق: قانون شکنی هیئت‌های دیپلماتیک خارجی در بغداد را محکوم می‌کنیم

وزارت خارجه عراق اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا و چند هیئت دیپلماتیک خارجی در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بغداد را محکوم کرد و از آنها خواست به قوانین عراق و هنجارهای آن احترام گذارند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وزارت خارجه عراق در واکنش به اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در سفارتخانه‌های انگلیس و کانادا در بر افراشتن پرچم همجنسگرایان در بغداد بیانیه‌ای صادر کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «ما اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا و دیگر هیئت‌های دیپلماتیک خارجی در عراق در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در مقرهای خود را محکوم می‌کنیم، زیرا تعرض به اصول و ارزش‌های والای اخلاقی است که مورد احترام همه ادیان آسمانی است؛ علاوه بر اینکه این اقدام آنها مغایر با ارزش‌ها و اخلاق و عرف اجتماعی کشور عزیز ما و تحریک احساسات دینی مقدس ماست».

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در ادامه این بیانیه آمده است: «به همین مناسبت ما لزوم پیروی همه هیئت‌های دیپلماتیک از قوانین موجود در عراق و رعایت هنجارها و ارزش‌های دیپلماتیک حاکم بر جامعه عراق را یادآوری می‌کنیم».

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق امروز یکشنبه برای نخستین بار پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق برافراشت.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: «همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان امروز یکشنبه در بغداد پرچم رنگین کمان، پرچم همجنسگرایان، را به مناسبت روز جهانی مبارزه با همجنسگرا هراسی و تغییر جنسیتی‌ برافراشت و توجهات را به حقوق همجنسگرایان معطوف کردیم».

انتهای پیام/

کد خبر: 1069643

وب گردی

وب گردی