چین در معرض موج دوم کرونا است

مشاورعالی پزشکی چین اعلام کرد که ممکن است این کشور با موج دوم کووید-19 روبه‌رو شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مشاور ارشد پزشکی دولت چین هشدار داد که چین به دلیل ضعف ایمنی در جمعیت خود شاید با موج دوم عفونت کروناویروس مواجه است.

پس از ماه‌ها قرنطینه و محدودیت سفر، چین تا حدود زیادی ویروس را تحت کنترل خود درآورده، اما با ظهور موارد جدید در استانهای شمال شرقی و شهر مرکزی ووهان ترس از موج دوم افزایش یافته است.

ژونگ نانشان سخنگوی دولت در مورد بیماری کووید-19گفت: «در حال حاضر اکثر چینی ها به دلیل ضعف ایمنی مستعد ابتلا به کووید-19هستند و ما با چالش بزرگی روبرو هستیم.»

این سخنگو همچنین گفت که مقامات در ووهان در اوایل ابتلا به این بیماری همه موارد را گزارش نکرده اند. وی که بخشی از تیم متخصصانی است که برای بررسی شیوع این بیماری به ووهان اعزام شد گفت: مقامات محلی دوست ندارند در آن زمان حقیقت را بگویند.

ژونگ اظهار کرد که وی تعداد موارد گزارش شده را باور نکرده است و از مقامات محلی خواسته تا تعداد دقیق را در اختیارش بگذارند.

وی افزود که داده های منتشر شده پس از بسته شدن ووهان در اواخر ژانویه و هنگامی که دولت مرکزی کنترل پاسخ را به دست گرفت صحیح است.

طبق گزارش های رسیده از منابع رسمی دانشمندان در سراسر جهان برای پیدا کردن واکسن این بیماری که حداقل 309296 نفر را کشته در حال رقابت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069668

وب گردی

وب گردی