واردفاز مهار کرونا شدیم/آماده پاسخ به راهزنی احتمالی آمریکا هستیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما از مراحل مدیریت و کنترل بیماری عبور کردیم و وارد فاز مهار بیماری شده‌ایم، گفت: فاز مهار بیماری نیازمند تداوم همکاری مردم است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از صدا و سیما، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با قدردانی از مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم شب‌های قدر گفت: این مراسم زمینه را فراهم کرد تا برای مراسم‌های بعدی که در حوزه مذهبی داریم و همین طور برای زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی بتوانیم تصمیمات جدیدتری اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مناطق سفید ما به ۲۸۰ شهرستان افزایش پیدا کرده است افزود: در روند بهبودی و درمان بیماران مبتلا به کرونا هم پس از چین و سوئیس در رتبه سوم جهانی قرار داریم.

ربیعی ادامه داد: میانگین بهبودی ما بسیار خوب است تقریبا ۹۴ درصد بهبودی بیماران کرونایی داریم در حالی که میانگین جهانی بهبود ۸۴ درصد است.

وی گفت: آخرین گزارشی که در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد نشان می‌دهد که میزان انتقال کرونا از یک نفر به سه نفر در اسفند ماه امروز به کمتر از یک نفر رسیده است.

ربیعی افزود: این شاخص بسیار خوبی است که یک نفر حتی یک نفر دیگر را مبتلا نمی‌کند و به عدد کمتر از یک نفر رسیده است.

سخنگوی دولت گفت: گزارش‌ها در ستاد ملی مقابله با کرونا نشان می‌داد که ما از مرحله مدیریت و کنترل بیماری هم عبور کردیم و امروز کادر وزارت بهداشت و درمان ما و تمام دستگاه‌های همکار وارد مرحله مهار بیماری شده اند.

ربیعی افزود: مرحله مهار بیماری به طور قطع نیازمند تداوم همکاری بالای ۸۳ درصدی با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی اضافه کرد: ناچار هستیم اقتصادمان را سرپا نگهداریم و تجارب کشور‌هایی که بعد از ما تصمیماتی اتخاذ کردند نشان داد که فاصله گذاری فیزیکی هوشمند راهبردی صحیح بوده و این راهبرد قطعا با همکاری صاحبان صنایع و کارگران و کارمندان دولت و شهروندان در همه مجموعه‌ها امکانپذیر است.

سخنگوی دولت گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، جامعه ارتباطی کشور هم پای دیگر دستگاه ها، بخشی از مدیریت مبارزه با کرونا را به سرانجام رساند و نقش مهمتر این جامعه در فردای پساکرونا است.

ربیعی سخنگوی دولت با خبرنگاران با تبریک روز ملی ارتباطات به جامعه ارتباطی کشور، تصریح کرد: به نمایندگی از دولت و به سهم خودم از کلیه تلاش‌های موثر جامعه اطلاع رسانی کشور سپاسگزاری می‌کنم.

وی افزود: دولت از همه دست اندرکاران اطلاع رسانی و آن‌هایی که کنش‌های اطلاعاتی مورد نیاز در جامعه کرونایی ایران را فراهم کردند، سپاسگزاری می‌کنیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه دولت در بخش ارتباطات و اطلاع رسانی اقدامات بنیادی داشته است، تاکید کرد: مهمترین این اقدامات، شفافیت، تعامل و پاسخگویی بوده است، حرکت این دولت به سمت شفافیت و پاسخگویی بدون تردید بی نظیر بوده و در هیچ دوره‌ای چنین شفافیتی در معرض دید همگان قرار نداشته است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه این سنت دیرینه باید نهادینه شود، گفت: به جرات می‌توان گفت، هیچ دولتی به جز این دولت در معرض دید و نقد رسانه ها، فضای مجازی و همچنین زیر ذره بین نظارت و قضاوت همگانی قرار نداشته است.

وی افزود: خوشحالیم که شفافیت و پاسخگویی توامان ایجاد شده، و ما بر این امر اصرار داریم و دولت بنایش بر این است که تا پایان کار، به روز شفافیت و اطلاع رسانی که مردم نیاز دارند، بیافزاید.

ربیعی با اشاره به درگیری کشور با بیماری کرونا، گفت: زندگی اجتماعی، روزمره و جهان ارتباطات و رسانه‌ای ما تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت و با شوک جدیدی مواجه شد که به نظر می‌رسد، امروز نقش ارتباطات و رسانه‌ها در ایجاد حمایت اجتماعی، معنابخشیدن به زندگی و کمک به گذار جامعه از این شرایط بحرانی، بی بدیل است.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: به بهانه این روز به جامعه ارتباطی کشور یاد آوری می‌کنم که نقش این جامعه در گذار موفق جامعه قطعا نقش موثر بوده و خواهد بود.

ربیعی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا این جامعه هم پای کشور بخشی از مدیریت مبارزه با کرونا را به سرانجام رساند و نقش مهمتر این جامعه در فردای پس از کرونا است که بتواند صدمات و لطمات ناشی از کرونا را بر روح جامعه التیام بخشد و به بازگشت جامعه به سمت کار و زندگی موثر واقع شود.

کد خبر: 1069696

وب گردی

وب گردی