جزییات اجرای طرح ترافیک در تهران پس از عید فطر

 معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر به اختلافات پیش آمده در خصوص اجرا و عدم اجرای طرح ترافیک پاسخ داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و بنا به اعلام روابط عمومی حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ سید مناف هاشمی گفت: با هماهنگی شهرداری و استانداری تهران ، محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، پس از عید سعید فطر مجددا در تهران اجرا می‌شود .

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با لغو اجرای طرح ترافیک از ۱۵ فروردین ماه، با افزایش بار ترافیک را در حوزه‌ی مرکزی مواجهه شدیم بطوریکه از ۴۲ درصد تا ۱۶۷ درصد در برخی ایام افزایش ترافیک را در هسته مرکزی شهر شاهد بودیم و معتقدم که این مسئله در شیوع ویروس کرونا در حوزه مرکزی شهر موثر بوده است.

وی گفت: لغو اجرای طرح ترافیک با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت پذیرفته بود که نقطه‌ی مثبت عدم اجرای طرح ترافیک، کاهش تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس و مترو بود بطوریکه میزان جابه جایی مسافر از روزانه ۴ میلیون به ۱ میلیون مسافر کاهش یافته است، اما در همان ستاد مقرر شد پس از ۲ هفته عدم اجرای طرح ترافیک، نتایج بررسی و مجددا برای اجرای و یا اجرا نشدن آن تصمیم گیری شود که نهایتا در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه، وزیر کشور نیز اختیار تصمیم‌گیری در مورد اجرای طرح ترافیک را به شورای ترافیک تهران داد که طی ۱۰ روز گذشته جلساتی در این خصوص با حضور شهردار تهران، نماینده وزیر کشور، رئیس شورای شهر و اعضای کمیسیون حمل و نقل و حتی رئیس ستاد کرونای تهران برگزار و موضوع اجرای طرح ترافیک را بررسی کردیم که نهایتا تصمیم جمعی بر این بود که اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا به نفع شهر تهران است؛ چرا که جلوی سفر‌های کاذب در محدوده مرکزی شهر گرفته می‌شود.

مناف هاشمی با بیان اینکه در شورای ترافیک تصمیم گرفته شد که از ۲۹ اردیبهشت ماه طرح‌های ترافیکی با اعمال برخی تغییرات در تهران اجرایی شود، گفت:، اما با توجه به اینکه عید سعید فطر پیش روست و از سوی دیگر عملا پنجشنبه و جمعه‌ها نیز طرح‌های ترافیکی اجرا نمی‌شود برابر تصمیم شهردار محترم تهران مقرر شد اجرای مجدد محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، از اولین روز پس از تعطیلات عید سعید فطر آغاز شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برابر تصویب شورای حمل ونقل و ترافیک شهر تهران در مرحله اول، زمان اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یافته و، در عین حال از ساعت ۱۴ به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود که با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است، لذا سفر‌های کاری در این طرح، مشمول پرداخت عوارض محدوده‌های ترافیکی نخواهند شد.

به گفته‌ هاشمی در روز‌های پنج شنبه صرفا طرح محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا از ساعت ۸ تا ۱۳ اجرا میشود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب شورای اسلامی شهر از ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف برای ساکنین محدوده‌های ترافیکی منظور خواهد شد.

هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های ترافیکی از روز بعد از عید فطر قطعی شده است گفت: تمام تلاش ما، وزارت بهداشت، کشور و ... این است که بتوانیم جمعیت در اتوبوس و مترو را کنترل کرده و طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم. هر چند که احتمال می‌دهیم در حد پنج درصد تعداد مسافران افزایش یابد، اما قطعا اجرای طرح ترافیک وضعیت مرکز شهر را بهتر می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069697

وب گردی

وب گردی