صرفه جویی 30درصدی مصرف انرژی با استفاده از تجهیزات دانش‌بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: با استفاده از دستگاه بردالکترونیک در فن کویل‌ها در بخش‌های مختلف ساختمان‌های اداری و تجاری 30درصد در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد.

سعید ایازی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز با اشاره به اینکه این شرکت در حوزه مدیریت مصرف انرژی ساختمان BMS اداری با اتکاء به دانش فنی، تکنولوژی روز دنیا و با به‌کارگیری کادری مجرب و نیرو‌های متخصص فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان توانسته در زمینه مدیریت و پایش مصرف انرژی دستاوردهای خوبی را به جا بگذارد.

وی تصریح کرد: با توجه به بحران انرژی در کشور و مشکلات تامین برق در تابستان و مواد سوختی در زمستان این نیاز بیش از پیش قوت می‌گیرد که باید تا حد ممکن مصرف انرژی را تحت کنترل قرار داد. این کنترل هوشمند مصرف انرژی باعث تقسیم بهینه تر انرژی در کشور شده تا نیاز سطح بیشتری از جامعه مرتفع شود.

ایازی کنترل هوشمند سرمایش CP-48، کنترل هوشمند گرمایش HP-48مناسب برای محیط های اداری و مسکونی، سامانه کنترل و پایش مرکزی، کنترل هوشمند هواساز وایر واشر با قابلیت کنترل تحت شبکه B.M.S ساختمان و سامانه کنترل و پایش مرکزی دما در زنجیره سرد(ترموگراف ) را از جمع دستاوردهای مهم این شرکت دانش‌بنیان مطرح کرد و گفت: سیستم کنترل هوشمند موتورخانه و نرم‌افزارهای مانیتورینگ تحت شبکه و اندروید کار می کنیم.

وی همچنین از ساخت دستگاه بردکنترل الکترونیک روی فن کویل‌ها خبر داد و گفت: براساس BMS مدیریت انرژی ساختمان طراحی شده است، برای اولین بار در کشور قرار است شرکت تهویه از آن استفاده کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه استفاده از برد کنترل الکترونیک بستگی به کاربرد و کاربری آن در محیط‌های مختلف حدود 30 درصد مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد کرد، این دستگاه با دانش بومی طراحی و ساخته شده است.

وی با تأکید براینکه جوانان و نیروی انسانی زبده سرمایه ملی کشور هستند، گفت: انتظاری که از دولت داریم این است که دست از تبلیغات بردارد و از پتانسیل آنها برای توسعه کشور استفاده کند. نمی‌خواهیم ما را از مالیات معاف یا بیمه پرداخت کنند؛ فقط چوب لای چرخ ما نگذارند.

ایازی ادامه داد: با این رفتار و برخورد دولت در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جهش تولید محقق نخواهد شد؛ زیرا به‌جای حمایت از تولیدات داخلی مسئولان مدام از کالای خارجی استفاده می‌کنند و این درحالی‌ست که تولیدات داخلی از نظر قیمت و کیفیت بهتر از کالای خارجی است باید در این زمینه تجدیدنظر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این شرکت دانش‌بنیان 6 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که ما با تلاش خودمان توانستیم محصولات تولیدی خود را به سمت تجاری‌سازی هدایت کنیم تا جایی‌ که هم‌اکنون تولیدات ما به کشور ترکیه صادر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069717

وب گردی

وب گردی