پاسخ رد صلاح به پیشنهاد خوب رئال/ معاملات تابستانی بارسلونا و یوونتوس/ هافبک بایرن در لیست خرید منچستر

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

فاش شد؛ پاسخ رد صلاح به پیشنهاد خوب رئال

هانی رمزی در زمیان حضور هکتور کوپر در تیم ملی مصر، دستیار او بود. او جمعه گذشته در برنامه تلویزیونی «آن استریم»، فاش ساخت که رئال مادرید زمستان 2018 به محمد صلاح پیشنهاد خوبی ارائه کرد ولی ستاره لیورپول در نهایت تصمیم به رد آن گرفت. صلاح که تابستان 2017 از رم به لیورپول پیوست، توانست فصل فوق العاده ای را در این تیم پشت سر بگذارد و کمک کرد قرمزها تا فینال لیگ قهرمانان نیز صعود کنند. او عنوان آقای گلی لیگ برتر انگلیس و بهترین بازیکن رقابت ها را نیز از آن خود کرد. صلاح در سومین فصل حضورش در لیورپول نیز غیر قابل جانشین است.

هانی رمزی در مورد پیشنهاد رئال به صلاح گفت:« مارس 2018 بود و در سوئیس اردو زده بودیم که صلاح موضوعی را با من در میان گذاشت. او گفت که از رئال به او پیشنهاد خوبی ارائه شده و در مورد پذیرش آن تردید دارد. سپس با هکتور کوپر صحبت کردیم و در نهایت تصمیم بر این شد تا او در لیورپول بماند چون در این تیم بسیار راحت بود و عالی کار می کرد.»

سران رئال در آن مقطع به دنبال جذب یک مهاجم جدید بودند و اخبار متفاوتی در مورد پیشنهاد به صلاح منتشر شده بود. حتی رامی عباس ایجنت صلاح نیز ژانویه 2018 میهمان باشگاه رئال بود. احتمالا پیشنهاد به صلاح نیز همان زمان به او ارائه شده بود و ادعای هانی رمزی قابل تایید است. میدو ستاره سابق تیم ملی مصر نیز در همان مقطع مصاحبه هایی انجام داد و تاکید داشت که رئال برای محمد صلاح بهترین گزینه است و او باید در پایان فصل با ترک لیورپول به رئال بپیوندد.

جدایی زلاتان از میلان قطعی شد؟

در نقل و انتقالات زمستانی بود که زلاتان ابراهیموویچ پس از کش و قوس‌های فراوان از تیم جدید خود رونمایی کرد و به میلان پیوست تا یک بار دیگر لباس قرمز و مشکی روسونری را بر تن کرده باشد. حضور زلاتان در میلان باعث شد که نتایج این تیم به نحو کاملا محسوسی با پیشرفت مواجه شود. ستاره سوئدی در هشت بازی برای روسونری پیش از تعلیق رقابت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا آمار سه گل و یک پاس گل را به ثبت رساند تا نشان دهد که در سن 38 سالگی هم یک مهره کلیدی و مهم به حساب می آید.

با این حال طی هفته های اخیر شایعات زیادی در رابطه با احتمال جدایی ستاره سوئدی از میلان در نقل و انتقالات پیش رو به گوش رسیده است. گفته می شود که مسائل اقتصادی، یکی از مهمترین موانع بر سر تمدید قرارداد میلان با زلاتان ابراهیموویچ است.

رسانه های ایتالیایی معتقدند که آینده زلاتان در میلان نخواهد بود. بر اساس اظهارات سینیشا میهایلوویچ(سرمربی بولونیا)، مهاجم سوئدی چند روز پیش با او تماس تلفنی داشته و اعلام کرده است در میلان نخواهد ماند. سرمربی صربستانی در این رابطه گفت:« زلاتان چند روز پیش با من تماس گرفت و باید ببینیم در تابستان چه تصمیمی می‌گیرد. ایبرا در میلان نخواهد ماند اما سوال اینجاست به تیم ما ملحق می‌شود یا به کشورش برمی‌گردد.» لازم به ذکر است که بولونیا نیز زمستان گذشته یکی از باشگاه های خواهان زلاتان بود.

راه حل بارسلونا برای خرید ستاره آلمانی

کای هاورتز، ستاره بایرلورکوزن ۲۰ ساله بوده و یکی از درخشان ترین استعدادهای جوان فوتبال اروپا لقب دارد که در چهار فصل گذشته بازی های درخشانی برای این تیم در بوندس لیگا به نمایش گذاشته است. حالا اسپورت وان مدعی شد بارسلونا علاقمند به جذب این بازیکن بوده و با لورکوزن وارد مذاکره شده است. به نظر می رسد با توجه به مشکلات مالی ایجاد شده ناشی از ویروس کرونا، شرایط بارسلونا برای پرداخت پول نقد به لورکوزن آسان نیست و به همین دلیل علاقمند به معاوضه برای خرید هاورتز است. بارسا بازیکنان جوانی چون امرسون، کارلس آلنا یا مارک کوچورلا به عنوان بخشی از قرارداد هاورتز به لورکوزن پیشنهاد داده است.

امرسون و آلنا هر دو در حال حاضر رئال بتیس به صورت قرضی بازی می کنند و با توجه به اینکه لورکوزن در فصل تابستان به دنبال خرید یک دفاع راست هستند، امرسون می تواند گزینه مناسبی برای این تیم به شمار آید. کورچولای مدافع چپ و ۲۱ ساله نیز در حال حاضر در تیم اسپانیایی ختافه به صورت قرضی بازی می کند و از زمان ورود به ترکیب بارسا در سال ۲۰۱۷، تنها یک بار به میدان رفته است. البته کای هاورتز مورد توجه بسیاری از تیم های بزرگ اروپایی قرار دارد و با توه به شرایط نه چندان مناسب بارسلونا برای پرداخت پول نقد، ممکن است شانس دیگر گزینه های برای خرد این بازیکن بیشتر باشد.

اینتر پیروز نبرد خرید پیرلوی جدید شد

بسیاری ساندرو تونالی 21 ساله را یکی از آینده دارترین بازیکنان فوتبال اروپا قلمداد می کنند و این هافبک خلاق لقب «آندره پیرلوی جدید دنیای فوتبال» را به خود اختصاص داده است. عملکرد فوق العاده ساندرو تونالی باعث شده تیم هایی چون بارسلونا، اینتر و یوونتوس برای خرید این بازیکن اقدام کنند.

اما امروز شبکه اسپورت مدیاست مدعی شد دو تیم یوونتوس و اینتر برای خرید تونالی مبارزه می کنند که به نظر می رسد اینتر از شانس بیشتری برای خرید او برخوردار است و باید مقصد بعدی ساندرو تونالی را سن سیرو دانست. پروژه بازسازی اینتر توسط آنتونیو کونته مورد توجه این هافبک جوان قرار گرفته و پپ ماروتا، مدیر نراتزوری نیز رابطه خوبی با مدیران برشا دارد. بدین ترتیب یک بازیکن بااستعداد و ایتالیایی دیگر نیز احتمالا راهی اینتر خواهد شد. بر خلاف گذشته و در سال های اخیر با تاکید استیون ژانگ، اینتر بیشتری علاقمند به خرید بازیکنان ایتالیایی شده و ستاره های جوانی چون استفانو سنسی، نیکو بارلا و الساندرو باستونی راهی این تیم شده اند و حالا به نظر می رسد ساندرو تونالی نیز جدیدترین استعداد ایتالیایی اینتر خواهد بود.

معامله بارسلونا و یوونتوس بالاخره جوش خورد!

به نظر می رسد در تابستان پیش رو دو باشگاه یوونتوس و بارسلونا معامله های زیادی انجام خواهند داد و امروز نشریه موندو دیپورتیوو مدعی شد شانس انتقال نلسون سمدو، مدافع 25 ساله بارسلونا به تورین نسبت به گذشته افزایش یافته است. خود این بازیکن علاقه زیادی به انتقال به یوونتوس دارد و ژرژ مندس، مدیر برنامه نلسون سمدو که رابطه خوبی با سران یووه دارد، در حال مهیا کردن مراحل انتقال موکلش به تورین است. اما بارسلونا قصد دارد از نلسون سمدو به عنوان بخشی از قرارداد انتقال میرالیم پیانیچ به نوکمپ استفاده کند.

همچنین نشریه اسپورت مدعی شد یوونتوس موافقت کرده است که رقم 25 میلیون یورو به علاوه میرالیم پیانیچ و ماتیا دی شیلیو برای خرید نلسون سمدو به بارسلونا بپردازد. هافبک باتجربه و بوسنیایی یوونتوس به شدت مورد توجه بارسلونا قرار گرفته و اگرچه باشگاه ایتالیایی خواهان معاوضه با آرتور ملو است، اما هافبک برزیلی بارسا جدایی از این تیم را رد کرده و به همین دلیل مدیران بارسلونا امیدوارند نلسون سمدو به عنوان بخشی از قرارداد پیانیچ به یوونتوس ملحق شود. نلسون سمدو که در سال 2017 و از بنفیکا راهی نوکمپ شد، در این سالها معمولا جایگاه ثابتی در ترکیب این تیم نداشته و حالا نیز مدیران بارسلونا مشکلی با جدایی این بازیکن ندارند.

رونی و افشای دلیل جدایی جرارد پیکه از یونایتد

بسیاری عدم استفاده مناسب از جرارد پیکه را یکی از مهم ترین اشتباهات دوران مربیگری سرالکس فرگوسن می دانند. اما وین رونی فاش کرد نمایش ضعیف این مدافع اسپانیایی در دیدار سال 2007 مقابل بولتون باعث شده فرگی نام او را در تابستان بعد در فهرست فروش قرار دهد تا جرارد پیکه با انتقال به بارسا یکی از بهترین مدافعان دنیای فوتبال لقب گیرد.

وین رونی گفت: «دیدار برابر بولتون تقریبا کار جرارد پیکه را در یونایتد به پایان رساند. او جوان بود و آنجا اذیت شد و فکر می کنم در آن مسابقه بود که فرگوسن به این نتیجه رسید پیکه از نظر جسمانی شرایط حضور در لیگ برتر را ندارد. همیشه در خاطر دارم که نمانیا ویدیچ می گفت رویارویی در خانه بولتون مانند بازی کردن مقابل دیدیه دروگبا است. ویدیچ قبل از سفر به خانه این تیم چند روز در باشگاه بدنسازی تمرین می کرد. آنها تیمی فیزیکی بودند و پاتریس اورا همیشه می گفت از کوین دیویس متنفر است. آنها مثال خوبی از تیمی بودند که می تواند رقیبی را علیرغم داشتن بازیکنان بهتر مغلوب کند. البته دیدار سال 2008 ما در نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا نیز اینگونه بود. بارسا از نظر تکنیکی با اختلاف تیم بهتری بود، اما ما با تلاش فراوان در 180 دقیقه پیروز شدیم. تیم های واقعی درک می کنند که بعضی اوقات شما برای کسب پیروزی باید زشت بازی کنید.»

یونیون ۰-۲ بایرن مونیخ؛ فاصله گذاری مطمئن!

بعد از هفته ها وقفه در رقابت های بوندسلیگا، بایرن مونیخ در دیداری بدون تماشاگر موفق شد با نتیجه ۰-۲ یونیون برلین را مغلوب کند تا همچنان با چهار امتیاز برتری بالاتر از دورتموند در صدر جدول بوندسلیگا قرار گیرد. یونیون برلین بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه هفت می توانست روی همکاری اوجا و هابنر به گل اول دست پیدا کند، اما ضربه اوجا از بالای دروازه مانوئل نویر به بیرون رفت. در دقیقه ۱۸ توماس مولر با یک ضربه سر در دهانه دروازه موفق به گلزنی شد، اما این گل علیرغم بازبینی صحنه و به صورت میلیمتری آفساید اعلام شد. در ادامه جریان بازی آرام و بیشتر در میانه میدان دنبال شد. در دقیقه 39 و با خطای سوبوتیچ روی لئون گورتزکا، بایرن مونیخ صاحب یک ضربه پنالتی شد که رابرت لواندوفسکی موفق شد با یک ضربه زمینی توپ را تبدیل به گل کند. در لحطات پایانی نیمه اول یونیون برلین می توانست گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه سر اوجا از درون محوطه جریمه با اختلاف کمی به بیرون رفت. لحظاتی بعد بنجامین پاوارد با ضربه ای محکم از پشت محوطه دروازه حریف را تهدید کرد، اما ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت تا نیمه نخست با برتری۰-۱ بایرن به پایان برسد.

بایرن مونیخ نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی و روی پاس تماشایی توماس مولر می توانست به گل دوم دست یابد، اما ضربه گورتزکا در موقعیتی تک به تک با کمترین اختلاف به بیرون رفت. در دقیقه ۵۷ روی حرکت تماشایی و ارسال مولر، لواندوفسکی فرصت خوبی برای زدن گل دوم تیمش داشت، اما ضربه سر او با حضور به موقع مدافعان یونیون برلین دفع شد. دقایقی بعد سرژ گناربری درون محوطه صاحب موقعیت بسیار خوبی برای زدن گل دوم تیمش شد، اما واکنش خوب گیکویچ مانع از باز شدن دروازه یونیون برلین شد. اما در دقیقه ۷۵ بایرن مونیخ به گل دوم هم دست یافت. روی ارسال خوب کرنر توسط جاشوا کیمیچ از سمت راست، این بنجامین پاوارد بود که در بین مدافعان یونیون برلین با یک ضربه سر دقیق موفق به گلزنی شد. در دقایق پایانی کروس فرصت خوبی برای کم کردن اختلاف و جبران یکی از گل های دریافتی داشت، اما ضربه او از گوشه محوطه با مهار زیبای مانوئل نویر همراه شد. در ادامه تلاش دو تیم برای گلزنی اثربخش نبود و در نهایت بایرن مونیخ موفق شد با همان نتیجه ۰-۲ یونیون برلین را شکست دهد.

هافبک بایرن در لیست خرید منچستر

در حالی که اِد وودوارد، مدیر اجرایی باشگاه منچستریونایتد اخیراً اعلام کرده بود به خاطر بحران مالی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا گریبانگیر باشگاه‌های مختلف شده، این باشگاه انگلیسی هم نمی‌تواند مانند همیشه در بازار نقل‌وانتقالات فعالیت کند، رسانه‌ها بازیکنان مختلفی را به این باشگاه نسبت می‌دهند که در لیست خرید آنها قرار دارد. در تازه‌ترین مورد، نشریه انگلیسی «اکسپرس» خبر داد باشگاه منچستریونایتد به دنبال به خدمت گرفتن کورنتین تولیسو، هافبک فرانسوی تیم فوتبال بایرن مونیخ است و این بازیکن را یکی از اهداف اصلی خود در نقل‌وانتقالات تابستانی پیش‌رو قرار داده است. تولیسوی 25 ساله هم به دنبال بازی در لیگ برتر انگلیس است و بایرنی‌ها هم مخالف فروش او در پایان فصل نیستند. باشگاه منچستریونایتد در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی اخیر نسبت به جذب قرضی این هافبک فرانسوی تلاش کرده اما موفق به عملی کردن این انتقال نشده بود. مدیران این باشگاه انگلیسی حالا در پی انتقال قطعی این بازیکن به جمع شیاطین سرخ هستند. کورنتین تولیسو که اخیراً از ناحیه لیگامنت مورد عمل جراحی قرار گرفت، همچنین مورد توجه باشگاه‌هایی همچون اینتر، یوونتوس، ناپولی و اتلتیکومادرید قرار دارد.

رئال و منچستر، دو مشتری بزرگ مدافع اینتر

مدافع اسلواک اینتر یعنی میلان اشکرینیار طی سالیان گذشته عملکرد درخشانی در ترکیب نراتزوری داشته است؛ موضوعی که باعث شده شایعات زیادی در رابطه با علاقه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی به این مدافع جوان مطرح شود. میلان اشکرینیار که تازه ۲۵ ساله شده تا سال ۲۰۲۳ با باشگاه اینتر قرارداد دارد اما در عین حال گفته می‌شود که اگر باشگاهی خواهان جذب این بازیکن باشد باید برای او مبلغی حدود ۶۰ میلیون یورو هزینه کند.

در همین رابطه نشریه دیلی میرر انگلیس مدعی شده با وجود نزدیک شدن کالیدو کولیبالی به باشگاه پاری سن ژرمن، منچستر یونایتد روی جذب میلان اشکرینیار از اینتر تمرکز کرده است. از طرف دیگر به نظر می رسد که رئال مادرید هم برای تقویت خط دفاعی خود روی انتقال این مدافع اسلواک به سانتیاگو برنابئو به حساب ویژه‌ای باز کرده است. همچنین اخیراً شایعاتی در رابطه با علاقه منچسترسیتی و بارسلونا نیز به این بازیکن مطرح شده بود اما همه این تیم‌ها در صورت تمایل برای جذب اشکرینیار باید مبلغ هنگفتی را برای او بپردازند که با توجه به شرایط کنونی کمی دشوار به نظر می رسد.

کد خبر: 1069724

وب گردی

وب گردی