از  انتظار پرسپولیس برای محکومیت ۹ میلیاردی تا پیشنهاد تبانی در دربی به مدافع استقلال

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز_هادی شاه مرادی؛ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید.

پرسپولیس در انتظار محکومیت ۹ میلیاردی

گابریل کالدرون بابت عدم دریافت مطالبات خود بابت حضور نیم فصل در پرسپولیس اقدام به فسخ قرارداد کرد تا بتواند پس از شکایت به فیفا مبلغ ۵۳۰ هزار دلار جریمه دریافت کند.

باشگاه پرسپولیس نیز حدود دو ماه پیش دفاعیه خود را در قبال ادعای سرمربی آرژانتینی نیم فصل اول این تیم ارائه کرد تا بتواند از میزان محکومیت خود بکاهد.

پیگیری سرخ‌ها از فیفا بابت رسیدگی به پرونده شاکیان خود سبب شد تا آنها در جریان صدور حکم کالدرون قرار گرفته اما هنوز رای اولیه را دریافت نکرده‌اند.

ابلاغ حکم فیفا به طرفین دعوی، ظرف چند روز آینده صورت می‌گیرد تا میزان بدهی پرسپولیس به کالدرون به طور دقیق مشخص شود.

در صورتی که فیفا تمام شروط سرمربی آرژانتین سابق سرخ‌ها را بپذیرد باشگاه پرسپولیس محکوم به پرداخت ۵۳۰ هزار دلار می‌شود که به میزان بدهی فعلی ۷۰ میلیارد تومانی پرسپولیس، نزدیک به ۹ میلیارد تومان دیگر می‌افزاید!

خاطره حنیف؛ پیشنهاد تبانی در دربی

هر وقت صحبت از فساد در فوتبال می‌شود ابعاد تازه ای از این ماجرا رو می‌شود. حالا نوبت حنیف عمران زاده مدافع اسبق استقلال است که در این باره صحبت کند. خاطره او را بخوانید:

قبل از یکی از دربی ها بود که یکی از دوستان قدیم ما با من تماس گرفت و گفت می خواهم شما را ببینم. به من گفت قرار است یک مراسم برگزار شود و بهتر است با هم به این مراسم برویم.او مقابل خانه من آمد و دیدم یک نفر داخل ماشین او نشسته است. وقتی مراسم تمام شد دیدم آنها یک کیف مشکلی از صندوق عقب کنار من گذاشتند. دقیقا یادم است در اتوبان یادگار امام تهران بودیم که فردی که پشت فرمان بود به من گفت: ما یک سایت شرطبندی داریم که نوع فعالیتش را کامل توضیح داد.او گفت این هفته دربی است و اگر با ما همکاری کنی من پول زیادی به شما می دهم! چیز زیادی هم از شما نمی خواهم، او گفت یا پنالتی بده،یا گل به خودی بزن یا اخراج شو! به من گفت آن کیف را باز کن، همین الان یک میلیارد تومان را بردار و یک میلیارد دیگر را هم بعد از بازی پرداخت می کنیم. این موضوع حدود سال ۹۴ اتفاق افتاد.فکر می کنم دربی هم مساوی شد و پرسپولیس دقیقه آخر گل زد و آنها جشن گرفته بودند!من هم وقتی این حرف را شنیدم به شانه دوستم زدم گفتم چه فکری در مورد من کردید؟ کلی از مردم هر ساله دلخوشی شان به این بازی است آنوقت شما چنین درخواستی دارید؟ حتی یادم است کنار اتوبان چمران پیاده شدم. به او هم گفتم دیگه شماره تلفنت را روی موبایلم نبینم.

اصرار ناظمی؛ آن اسامی تخیلی نبود

مازیار ناظمی مدیر سابق روابط عمومی وزارت ورزش مدعی است اسامی بزرگی که برای جانشینی کارلوس کی روش در تیم ملی مطرح شد ساختگی نبود. ناظمی در مورد معرفی گزینه‌های نامدار برای هدایت تیم ملی بعد از کی روش، گفت: «در مورد کی روش باید بگویم مجموعه کشور و خودش بعد از ۸ سال حضور در ایران به این نتیجه رسیدند با توجه به توقعات فی مابین امکان همکاری وجود ندارد. هر چه بوده با هماهنگی فدراسیون بوده و اسامی مطرح شده، تخیلی نبود. کی روش بزرگ بود و کنار ایران بزرگتر شد. اسامی بزرگی در مذاکرات مطرح شد. اما تحریم‌ها فرصت‌ها را از بین برد. کی روش در این سال‌ها کمک کرد. فوتبال ایران پویا و زنده است و روز‌های کرونایی تمام شود و ششمین حضورمان را در جام جهانی جشن می‌گیریم.»

مدیر سابق روابط عمومی وزارت ورزش در مورد ادعای اخیر کی روش در باره وزیر ورزش گفت: «فدراسیون فوتبال مسئولیت فنی داشته و نقش وزارت مشورتی است. وقتی کی روش قبل از بازی مقابل عمان در جام ملت‌ها علیه مقامات کشور و خارج از حوزه فنی خود حرف زد، خیلی‌ها همان شب به وزیر گفتند او را برکنار کند و حشمت مهاجرانی بیاید، ولی سلطانی فر با درایت عمل کرد. از کی روش انتظار داریم این بحث‌ها را تمام کند.»

هافبک پرسپولیس همچنان بلاتکلیف!

باشگاه پرسپولیس اولین قسط از متمم قرارداد با کارگزار خود را به ارزش هفت میلیارد تومان دریافت کرد تا آن را بین بازیکنان و اعضای کادرفنی خود تقسیم کرده و صدای اعتراض آنها را بابت عدم دریافت قراردادهای فصل جاری خاموش کند.

بازیکنان ایرانی سرخپوشان در حالی تا پنجشنبه هفته جاری حدود ۱۲ درصد دریافتی خواهند داشت که مدیران این باشگاه، تصمیمی برای پرداخت طلب بازیکنان خارجی خود نظیر بشار رسن، بوژیدار رادشوویچ و کریستین اوساگونا ندارد. از آنجایی که قرارداد این سه بازیکن بصورت ارزی منعقد شده است بایستی منتظر تامین ارز لازم برای دریافت پول خود شوند.

از سوی دیگر علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس که برای قطعی کردن ترانسفر خود به آنتورب بلژیک باید در تست های پزشکی این باشگاه شرکت کند تا در صورت موفقیت، باعث آزادسازی بخش دوم رقم رضایتنامه خود از سوی بلژیکی ها در وجه باشگاه پرسپولیس شود.

مهدی رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس امیدوار است شرایط سفر دروازه بان این تیم پس از پایان دوران شیوع ویروس کرونا فراهم شود تا بتواند بخشی از طلب هافبک تیم ملی عراق را از این طریق به حساب او واریز کند.

شایان ذکر است رسن حدود ۳۲۵ هزار دلار از پرسپولیس طلب دارد و برای تمدید قرارداد خود با سرخ ها خواهان دریافت تمام و کمال قرارداد فصل جاری خود شده است.

بازگشت سرمربی سابق استقلال به بوندسلیگا!

روزنامه الاتحاد امارات از احتمال بازگشت وینفرد شفر به باشگاه کارلسروهه در بوندسلیگای ۲ آلمان خبر داد. به نوشته روزنامه الاتحاد امارات، وینفرد شفر با اظهار تمایل به حضور دوباره در باشگاه کارلسروهه همه را شگفت‌زده کرد. این مربی آلمانی که از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۸ هدایت کارلسروهه را بر عهده داشت اعلام آمادگی کرد که حاضر است دوباره به این تیم بازگردد و چراغ سبزی برای بازگشت به این تیم نشان داد. شفر بهترین مربی تاریخ کارلسروهه محسوب می‌شود و در دهه ۹۰ میلادی افتخارات ارزشمندی در این باشگاه به دست آورد.

به نوشته الاتحاد، رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که بازگشت شفر به کارلسروهه آسان نخواهد بود، چرا که این تیم در لیگ دسته دوم آلمان با مشکلات مالی جدی مواجه است و در آستانه ورشکستگی قرار گرفته هرچند در سال ۱۹۸۶ نیز شرایط مشابهی داشت و شفر این باشگاه را از بحران نجات داد تا به قهرمانی لیگ دسته دوم برسد و پس از صعود به بوندس‌لیگا ۱۰ فصل در این لیگ حضور داشته باشد و حتی به مسابقات قاره‌ای راه یابد. وینفرد شفر در ۴۸۹ بازی هدایت کارلسروهه را بر عهده داشت و در ۱۹۵ بازی به پیروزی رسید.

به نوشته روزنامه الاتحاد بازگشت شفر به فوتبال آلمان و باشگاه کارلسروهه می‌تواند پایان زیبایی برای این مربی ۷۰ سال باشد.

تراکتوری‌ام اما هیچ تیمی به پرسپولیس نمی‌رسد

محمد ابراهیمی مهاج سابق تراکتور و فعلی پارس جنوبی جم می‌گوید من یک تراکتوری‌ام و دوست دارم این تیم قهرمان شود اما نباید مردم را گول بزنیم.

ابراهیمی با اشاره به انتخاب تیم قهرمان گفت: «واقعیت این است که تیم‌ها به پرسپولیس نمی‌رسند. هرچند دیگر تیم‌ها هنوز روی کاغذ شانس دارند اما قهرمانی حق پرسپولیس است. من یک تراکتوری‌ام و دوست دارم این تیم قهرمان شود اما نباید مردم را گول بزنیم.حقیقت این است که پرسپولیس از دیگر تیم‌ها فاصله گرفته و مهم تر از این مساله هم باید بگویم سلامتی در اولویت است. نباید جانب‌داری کرد و همه باشگاه‌ها باید صادقانه صحبت کنند. با این‌که در ادامه لیگ چیزی معلوم نیست اما باید به پرسپولیس احترام بگذاریم. آنقدر همه به نفع خودشان حرف می‌زنند که اگر بازی‌ها شروع شود شاید حال‌مان از این فوتبال به هم بخورد. امیدوارم همه به هم احترام بگذارند و لیگ هم با تصمیمی درست ختم به خیر شود و سلامتی جامعه به خطر نیفتد.»

جواب قاطع برانکو؛ خبری از تخفیف نیست!

تصمیم برانکو برای تخفیف ندادن به پرسپولیس و عدم توافق با این باشگاه کاملا جدی است. برانکو در خصوص صحبت‌هایی که طی روزهای اخیر پیرامون تخفیف به باشگاه پرسپولیس از سوی او مطرح شده گفت: «من یک بار هم طی هفته‌های اخیر در این خصوص با شما صحبت کردم و اعلام کردم این بحث مدت‌ها است تمام شده. کار این پرونده دیگر از دست من خارج شده و دخل و تصرفی در آن ندارم. تاکید می‌کنم که دیگر بحث تخفیف و اینگونه مسائل از طرف من وجود ندارد و همه چیز را به وکیلم سپرده‌ام. اگر هم صحبتی در این زمینه وجود دارد باید با وکیلم در مورد روند پرونده صحبت کنند.»

فولاد - استقلال هر جا به جز خوزستان

با توجه به وضعیت قرمز استان خوزستان و آمار رو به افزایش شیوع ویروس کرونا در بین مردم برگزاری دیدارهای لیگ برتر در این استان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برگزاری بازی در بیرون از خوزستان یکی از برنامه‌هایی است که در صورت خارج نشدن این استان از وضعیت قرمز اجرا خواهد شد.

اما مسئولان فولاد خوزستان به شدت با این برنامه پیشنهادی مخالف هستند و می‌گویند این اتفاق به ضرر تیم‌شان خواهد بود و خواستار برگزاری بازی بدون تماشاگر در خوزستان به جای بازی در استان دیگر هستند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که بوشهر یکی از استان‌های پیشنهادی برای میزبانی از این بازی است. سعید مسی‌گر مدیرعامل شاهین بوشهر در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا در این خصوص می‌گوید اگر قرار بر راه انداختن لیگ باشد هرکسی باید به اندازه خودش کمک کند و کسی نباید سنگ اندازی کند.

با برگزاری دیدار دو تیم فولاد خوزستان و استقلال تهران که در هفته هفدهم لیگ برتر به تعویق افتاد، لیگ برتر پس از تعطیلی حدودا سه ماهه از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر: 1069730

وب گردی

وب گردی