مأموریت دانشگاه استاد فرشچیان برای وقایع نگاری جهاد مقابله با کرونا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیوه نامه دانشگاه استاد فرشچیان را برای ثبت روایت جهاد مقابله با کرونا ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیوه نامه اجرایی دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی استاد محمود فرشچیان را ابلاغ کرد.

دکتر طهرانچی در این شیوه نامه تاکید کرد: برای حفظ و توسعه دانش بنیان هنرهای اسلامی – ایرانی و تربیت استادکاران هنرهای بومی، سنتی و عطف به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ایجاد دانشگاه هنرهای اسلامی – ایرانی استاد محمود فرشچیان و ابلاغ دبیر وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه مزبور با عنوان دانشگاه آزاد اسلامی ویژه هنرهای اسلامی – ایرانی استاد محمود فرشچیان و متناسب با چارچوب مقررات دانشگاه آزاد اسلامی و شیوه نامه اجرایی ایجاد می شود.

در ادامه این شیوه نامه آمده است: برای پیشبرد اهداف و اجرای برنامه های تدوین شده واحد مذکور شیوه نامه اجرایی آن ابلاغ می شود. ضروری است معاونان، روسای مراکز و مدیران کل سازمان مرکزی و روسای استان‌ها و واحدهای دانشگاهی نسبت به اجرای مفاد این بخشنامه اقدام و با واحد استاد فرشچیان همکاری کنند.

بدیهی است مسئولیت نظارت بر حسن اجرای شیوه نامه به عهده سرپرست واحد مذکور، رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها، معاون علوم انسانی و هنر و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه است.»

همچنین دکتر طهرانچی در نامه ای به نامور مطلق سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی – ایرانی استاد فرشچیان خاطر نشان کرد: براساس شیوه نامه اجرایی واحد هنرهای اسلامی – ایرانی استاد فرشچیان درباره پژوهشی در آرا، آثار و تجربیات هنرمندان و هنرهای اسلامی – ایرانی و مستندسازی و تجلیل از آثار هنری و با توجه به اهمیت و ضرورت ثبت و تدوین تاریخ شفاهی در محورهای هنرهای اسلامی – ایرانی، هنرهای مردمی، وقایع نگاری و خاطره نگاری اقدام شود.

در ادامه این شیوه نامه آمده است: با توجه و فرمایش مقام معظم رهبری در روایت جهاد مقابله با کرونا همانند آنچه شهید آوینی نسبت به دفاع مقدس انجام داده اند، به واحد هنرهای اسلامی – ایرانی استاد فرشچیان ماموریت داده می شود که نسبت به ثبت تاریخ شفاهی دانشگاه به ویژه در محورهای فوق الاشاره و تشکیل دبیرخانه دائمی و صرف هزینه از منابع و اعتبارات مصوب آن واحد اقدام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان این شیوه نامه تأکید کرده است: معاونان، روسای مراکز و مدیران کل سازمان مرکزی، روسای واحدها و مراکز دانشگاهی موظفند به همکاری با واحد هنرهای اسلامی – ایرانی در راستای تحقق این هدف هستند. امید است با اقدام مناسب و انجام کیفی این وظیفه و مسئولیت به عنوان امانت برای آیندگان، قدم های موثری برداشته و مجموعه های فاخر از تجربه و دانش بومی خلق نمایید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069752

وب گردی

وب گردی