18 نفر از دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد جزو منتخبان جشنواره ملی ایثار شناخته شدند/ برگزاری مجازی چهارمین دوره جشنواره

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قرار بود این جشنواره به میزبانی حوزه‌های علمیه برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل شده؛ به همین دلیل تصمیم بر این شد که جشنواره به صورت مجازی برگزار شود.‌

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمدصالحی آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نشست خبری خود با موضوع چهارمین جشنواره آموزشی و تحصیلی《جایزه ملی ایثار》اظهار کرد: این جشنواره جزو آرمان‌ها و اهداف بلند امام راحل(ره) با هدف تجلیل و تکریم دانش آموزان، دانشجویان و طلاب ایثارگر و شاهد برگزار شد؛ افتخار ما این است که برگزیدگان علمی ما، میراث دار شهدا و ایثار گران هستند که با گذراندن مراحل علمی، توانستند به این موفقیت دست پیدا کنند.

وی افزود: برگزیدگان این جشنواره از میان ۶۱۸۲۶ دانشجو شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد انتخاب شده‌اند؛ این جشنواره با ۳ هدف ارتقا سطح علمی و آموزشی، افزایش انگیزه و شناسایی و تکریم از مقام علمی دانشجویان برگزیده برگزار شد.

صالحی آرا ادامه داد: همسر و فرزند شهید، آزاده، جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزند همسر او و دانشجویان عزیز جبهه مقاومت و مدافعان حرم می‌توانند در این جشنواره شرکت داشته باشند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره صریح کرد: برگزیدگان این جشنواره در مقاطع، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی انتخاب شدند

وی گفت: ابتدا سوابق پژوهشی شرکت کنندگان جمع آوری شد و پس از بررسی اولیه، از مجموعه واحدها به مراکز استان ها منتقل و پس از حضور در آن جا، یک هیئت علمی آن ها را مورد بررسی قرار داد و افراد مورد تایید اعلام شدند. تمامی مقالات و فعالیت‌های علمی دانشجویان به طور دقیق راستی آزمایی شد.


صالحی آرا بیان کرد: در این مرحله حدود ۱۳۴ پرونده از استان ها به سازمان رسید که ۳۴ پرونده در مقطع کارشناسی، ۳۹پرونده در مقطع کارشناسی ارشد، ۶ پرونده در مقطع دکتری‌حرفه‌ای۶ و ۵۵ پرونده در مقطع دکتری تخصصی دریافت شد. پس از ۷۲ ساعت بررسی فشرده پرونده‌ها در مرکز، ۱۸ نفر مورد انتخاب قرار گرفتند که از استان‌ خراسان جنوبی ۱ نفر، استان تهران ۵ نفر، چهارمحال۱ نفر، فارس۱ نفر، آذربایجان شرقی ۱ نفر، کرمانشاه ۴ نفر، قزوین ۲ نفر و کرمان ۱ نفر جزو برگزیدگان انتخاب شدند.


رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد یادآور شد: امسال قرار بود این جشنواره به میزبانی حوزه‌های علمیه برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا کنسل شد؛ به همین دلیل تصمیم بر این شد که جشنواره به صورت مجازی برگزار شود.‌ این جشنواره ۲۸ اردیبهشت ماه در یکی از سالن‌های همایش بنیاد شهید با حضور نمایندگان مراکز آموزشی و رئیس بنیاد شهید به صورت نمادین برگزار شد که سوم خردادماه از رسانه ملی پخش خواهد شد.


وی با اشاره به هدایا تاکید کرد: این هدایا در قالب تندیس، لوح تقدیر و هدیه‌ای نقدی تقدیم منتخبان جشنواره خواهد شد.

صالحی آرا خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها در راستای ناامیدسازی دشمنان شکل گرفته است؛ چرا که هرچقدر جهاد علمی مد نظر مقام معظم رهبری در جوانان و دانشجویان شکل بگیرد، موجب شکست و هجوم بر جبهه دشمنان انقلاب خواهد شد. دانشجویان شاهد و ایثار گر نیز باید فرصت را مغتنم شمردند و در جهاد علمی، شرکت بهتر و مثمر ثمری داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069786

وب گردی

وب گردی