فناوران روزانه 200 تن مواد ضدعفونی‌کننده نانو تولید می‌کنند

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید روزانه 200 تن مواد ضد عفونی کننده نانویی در کشور خبر داد که اثرگذاری و ماندگاری به مراتب بالاتری دارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در بحران کرونا محصولات فناورانه برای پیشگیری و مقابله با این بیماری یکی از موضوعات مهم برای هر کشوری محسوب شد. در این میان فناوری نانو با ویژگی‌های خاصی که به محصولات می‌دهد مورد توجه بیشتری قرار داشتو محصولات متاثر از فناوری نانو که در کشور تولید می‌شود در بحران کرونا به کار آمد.

سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این محصولات گفت: در حوزه کرونا محصولات متاثر از فناوری نانو به موقع وارد عمل شدند. چند شرکت در تولید مدل‌های گوناگون ماسک در حال فعالیت هستند و نیاز کشور به این محصول را رفع می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه تولید مواد ضد عفونی کننده نیز 12 شرکت فناور فعالیت می‌کنند. به گونه‌ای که روزانه 200 تن مواد ضد عفونی کننده نانو تولید می‌شود. که از الکل 70 درصد این مواد اثرگذاری بیشتری دارند و ماندگاری آنها تا 3 روز تایید شده است. همچنین تولید دستگاه‌های ضد عفونی کننده هوا بخش دیگری از فعالیت در این حوزه است که توسط 2 شرکت در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069789

وب گردی

وب گردی