آموزش و مهارت آموزی نیروی کار از ارکان مهم رسیدن به جهش تولید است

معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چابک بودن سازمان شرط موفقیت در فضای رقابتی است، به همین دلیل در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال راهکارهای چابک سازی هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد بطحائی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه «بررسی چالش ها و راهکارهای توسعه آموزشکده های فنی و حرفه ای سما» که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر ضرورت چابک سازی دانشگاه و سازمان سما اشاره کرد و گفت: با چابک سازی مجموعه دانشگاه و سازمان سما بسیاری از معضلات و چالش ها برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان سما با اشاره به سرعت تغییرات جامعه، بخشی از آن را ناشی از تغییرات شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه و بخش دیگر را متاثر از پدیده های پیش بینی نشده ای همچون کرونا و بخش دیگر را ناشی از تغییر نیازها دانست و گفت: ما باید متناسب با این نیازها، خودمان را ارتقا داده و به روز نماییم.

وی با بیان اینکه سازمانی چابک است که بهترین تصمیم را در کم ترین زمان ممکن بگیرد، خاطر نشان کرد: چابک بودن سازمان شرط موفقیت در فضای رقابتی است؛ از این رو در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال راهکارهای چابک سازی هستیم.

رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت سرعت بخشی به فرآیندهای تصمیم گیری و اجرایی شدن امور و کاهش هزینه های عملیاتی، خطاب به معاونان و دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی سما واحدها، خاطر نشان کرد: ما در حوزه سما مسئولیت ظرفیت سازی را برعهده داریم و شما در مقابل باید از ظرفیت های ایجاد شده به نحو احسن استفاده کنید.

بطحائی با اشاره به فرصت بسیار ارزشمند ایجاد شده در زمینه توسعه مهارت آموزی و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید، افزود: یکی از ارکان ضروری و مهم رسیدن به جهش تولید، آموزش و به ویژه مهارت آموزی نیروی کار است که ما باید با امکانات در اختیار بیشترین استفاده را از این فرصت داشته باشیم.

رئیس سازمان سما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین و ابلاغ شیوه نامه مدارس عالی مهارت از معاونان و دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی خواست تا با اقدام به موقع و سریع خود نسبت به اجرایی شدن آن گام برداشته و درصورت مشاهده هرگونه ایراد و خلاء در این بخشنامه موضوع را به مدیران مربوطه در حوزه ستادی برای رفع آن در کم ترین زمان ممکن، گزارش دهند.

انتهای پیام

کد خبر: 1069796

وب گردی

وب گردی