صادرات ایمپلنت‌های فک و صورت ایرانی به ۴ کشور

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به ساخت کاشتنی‌هایی گران ناحیه فک، صورت، جمجمه و ستون فقرات شدند و به گفته آنها این محصولات با برند ایرانی به چهار کشور صادر شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، خسرو محمدلو، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان فعالیت این شرکت را در حوزه تعمیر انواع ابزارآلات اتاق عمل و دستگاه‌های تجهیزات پزشکی دانست و گفت: این شرکت توانسته به یکی از طراحان و سازندگان انواع ابزار آلات جراحی و دستگاه‌های پزشکی تبدیل شود و از سال ۸۸ هم با بالا رفتن توانمندی‌های داخلی شرکت، اقدام به تولید ایمپلنت‌های تیتانیومی فک و صورت و جمجمه کردیم.

محمدلو ساخت ایمپلنت‌های تیتانیومی فک و صورت و جمجمه را از طریق انتقال تکنولوژی روز دنیا از کشورهای سوئیس و آلمان دانست و ادامه داد: سال ۹۵ در این شرکت دانش‌بنیان بر اساس نیاز جامعه به حوزه تولید کاشتنی‌های ارتوپدی و ستون فقرات ورود کردیم.

وی فاز دیگر فعالیت‌های این شرکت را ساخت ایمپلنت‌های سفارشی (Custom Made) بر اساس نیاز بیمار و به سفارش متخصصان دانست و یادآور شد: با همکاری متخصصان جراحی مغز و اعصاب و فک و صورت و رادیولوژیست‌ها این پروژه را اجرایی کردیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت علمی، این محقق محصولات تولید شده را قابل رقابت با محصولات خارجی و با یک دوم قیمت نمونه اروپایی و آمریکایی دانست و اظهار کرد: این محصولات می‌تواند کشور را از واردات پلاک‌های استخوانی بی‌نیاز کند و ما توانستیم این محصولات را با برند ایرانی به کشور آلمان، عراق، افغانستان و ارمنستان صادر کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069816

وب گردی

وب گردی