بالندگی سرمایه اجتماعی از طریق آموزش و پرورش به دست می آید

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: اگر در مواقعی گله مندیم که سرمایه اجتماعی نداریم، باید بدانیم که بالندگی این سرمایه جز از طریق آموزش و پرورش به دست نمی آید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست مجازی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان تهران با موضوع بررسی مسائل آموزش و پرورش و با حضور غلامحسن رضوانی منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد

غلامحسین رضوانی در ابتدای این جلسه به بیان دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش پرداخت و گفت: متاسفانه سیاست ما در قبال سخنان مقام معظم رهبری طوری است که در حد حرف و صرفاً تکرار باقی می ماند و در عرصه عمل ضعف داریم‌.

وی تاکید کرد: ما باید به خود رجوع کنیم که آیا قلبا به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معتقد هستیم یا نه؟ در واقع آیا می خواهیم و نمی شود و یا اصلاً اعتقادی قلبی به آن نداریم.

منتخب مردم سپس در ارتباط با لزوم تغییر دیدگاه به آموزش و پرورش تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسئولین در برابر مشکلات و کم کاری هایی که در آموزش و پرورش هست به دنبال بهانه و توجیه هستند. مسئله اینجاست که ما باید دیدگاه خود را نسبت به امر آموزش تغییر بدهیم. ما در مسائل دیگر همچنین دیدگاهی نداریم زیراکه در مسائل دیگر زود به نتیجه می رسیم اما چون آموزش و پرورش امری دیربازده است، کم کاری صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: دیدگاه ما باید این باشد که هزینه کردن در آموزش و پرورش یک سرمایه گذاری است و هدر نمی رود. این ارگان باید توسعه پیدا کند. اگر در مواقعی می نالیم که سرمایه اجتماعی نداریم، باید بدانیم که این سرمایه به جز از طریق آموزش و پرورش به دست نمی آید. امید است که دیدمجلس آینده نیز تغییر پیدا کند.

امیر حسین محقق، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان تهران در این جلسه اظهار کرد: اهمیت آموزش پرورش به دلیل تربیت نیروی انسانی کشور می باشد یعنی اگر ما همه سرمایه ها را داشته باشیم ولی نیروی انسانی نداشته باشیم و پیشرفت نخواهیم کرد.

وی در رابطه بااهمیت آموزش و پرورش در تمدن نوین اسلامی گفت: معلمان پایه ریز تمدن نوین اسلامی هستند که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده اند. برای ساختن این تمدن یا کارخانه انسان ساز این نقش معلمان باید فراتر از بحث معیشت و مسائل رفاهی پرداخت.

وی تاکید کرد: مطالبه‌ی اصلی ما تحول در آموزش و پرورش است که قلب این تحولات معلمین می باشند که در دانشگاه فرهنگیان تعلیم می بینند.

لازم به ذکر است در ادامه فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به بیان نکاتی پیرامون مسائلی پرداختند که در ادامه به آن اشاره شده است:

۱_ نگرانی هایی در باب پرداختن مجلس به مسائل متفرقه در حیطه‌ی آموزش و پرورش؛ به عنوان مثال ۳۰ درصد دانش آموزان تحت پوشش شبکه ی شاد قرار نمی گیرند؛ اما نمایندگان مجلس گله‌ای از برنامه نداشتن وزیر آموزش و پرورش در این رابطه نمی کنند.

۲_ عدم نظرسنجی درحوزه آموزش و پرورش از متخصصان این عرصه و ذی ربطان آن، به خصوص قشر دانشجومعلم و معلمان

۳- شیوه‌ی کیفی جذب معلمان در آموزش و پرورش با توجه به بحران کمبود معلم

انتهای پیام

کد خبر: 1069832

وب گردی

وب گردی