آمریکا مراقب آینده تلخ بعد از کرونا باشد/ نرخ مرگ‌و‌میر بسیار بالاست

نتایج مطالعات دانشمندان دانشگاه واشنگتن بالا بودن نرخ مرگ‌و‌میر ناشی از کووید-19 در آمریکا را نشان می دهد؛ مطالعه جدید تأیید کرده که کووید-19 بسیار مهلک‌تر از آنفولانزا است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نتایج مطالعه جدید دانشمندان نشان می دهد که اگر ایالات متحده مبارزه جدی علیه شیوع ویروس انجام ندهد، آینده ای تلخ برای این کشور رقم خواهد زد.

محققان دریافتند که میزان مرگ و میر در بین مبتلایان به کروناویروس جدید که باعث ابتلا به کووید-19 شده 3.1درصد است. این مقدار برای آنفولانزای فصلی 1/0بوده است.

آنیربان باسو، استاد اقتصاد بهداشت و مدیر انستیتوی «انتخاب» در دانشکده داروسازی دانشگاه واشنگتن اعلام کرد که عفونت کووید-19 کشنده تر از آنفولانزا است.

باسو و همکارانش در یک وبسایت به بررسی عفونت و میزان تلفات در مناطق ایالات متحده برای افراد دارای علائم می پردازند.

برای این مطالعه ، 116 شهرستان در 33 ایالت داده های کووید-19متناسب با معیارهای باسو را برای گنجاندن در تجزیه و تحلیل دارند. وی گفت که این سایت با دسترسی به اطلاعات جدید، به روز می شود.

باسو تأکید می کند که این وب سایت ابزاری برای پیش بینی نیست و پیش بینی نمی کند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. در عوض، از تخمین زده شده از میزان مرگ و میر در میان موارد علامتدار برای پیش بینی آنچه در حال حاضر در این جوامع اتفاق می افتد مانند تعداد احتمالی کل عفونت ها و علائم استفاده می کند. این ابزار همچنین توضیح می دهد که چگونه شیوع روزانه عفونت ها تغییر می کند.

به عنوان مثال در ایالت واشنگتن، تخمین های تلفات ویژه ایالت از 0.5 تا 6/3 درصد متغیر است. شهرستان کینگ با 3.6درصد بالاترین میزان را در بین 116 شهرستان ایالات متحده دارد. از دیگر ایالت هایی که در این تجزیه و تحلیل قرار می گیرند عبارت‌اند از شهرستان چیلان با 2.3درصد ، شهرستان آیلند با 2.2درصد و شهرستان اسپوکن با 2 درصد هستند.

این مطالعه می افزاید که این میزان مرگ و میر کووید-19به این معنی است که تا پایان سال افراد با همین روند به این بیماری مبتلا شوند نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست خواهند داد.

باسو اعلام کرد که کروناویروس آلوده تر از ویروس آنفولانزا است. بنابراین با تخمینی محافظه کارانه با روند فعلی در مسافت اجتماعی و تأمین مراقبت های بهداشتی، 20درصد جمعیت آمریکا تا پایان سال آلوده می شود؛ در حالی که تعداد مرگ میر با در نظر گرفتن افراد آلوده بدون علامت بین 350،000 تا 1.2 میلیون نفر افزایش می یابد. این ارقام تاسف برانگیز است که فقط با اقدامات بهداشت عمومی می توان از بین برد.

باسو برای ساختن مدلهای سطح شهر که می توانست دقیق تر نشان دهد این بیماری همه گیر چقدر کشنده است، از داده های گزارش شده عمومی در کل موارد کووید-19و مرگ و میر استفاده کرد و با درک اینکه هر دو این مقدار گزارش شده احتمالاً با گذشت زمان تغییر می‌کنند؛ نرخ مرگ ومیر را گزارش داد.

این محقق امیدوار است که این نتایج به آگاهی در مورد سیاست های محلی و ملی کمک کند که در آینده جان مردم را نجات دهد. وی گفت: «ما می خواهیم این کار به ارتقاء سلامت مردم در سراسر جهان منجر شود.»

باسو همچنین خاطرنشان کرد که برای ارزیابی میزان تلفات کووید-19 نباید از این مدل به عنوان آخرین مورد استفاده شود، بلکه باید به عنوان یکی از چندین روش برای اندازه گیری تأثیر ویروس مورد استفاده قرار می گیرد.

باسو اظهار کرد که برآورد نسبت مرگ و میر ناشی از عفونت بسته به جمعیتی که در آن عفونت ها منتشر می شود از نظر ماهیت پویا است و برآورد کلی می تواند در آینده افزایش یا کاهش یابد. این امکان وجود دارد که به دلیل عدم دسترسی به خدمات درمانی در بیشتر مناطق روستایی میزان تلفات کلی عفونت افزایش یابد.

مؤسسه انتخاب دانشگاه واشنگتن و دانشکده داروسازی بودجه این مطالعه را تأمین کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069833

وب گردی

وب گردی