همکاری با مراکز دانشگاهی، عاملی مهم برای موفقیت در امر اصلاح و تربیت

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر همکاری با مراکز علمی را برای دوری از فعالیت زندان ها به شیوه سنتی و تنبیهی صرف الزامی دانست و عنوان کرد: دانش و منطبق شدن با علوم جدید، عاملی مهم برای موفقیت در امر اصلاح و تربیت است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدقاسم طباطبایی مهر مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر در جلسه انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه مجموعه زندان ها سعی بر این دارد با دور شدن از شیوه سنتی اداره زندان ها، زندانبانی به صورت علمی انجام گیرد، گفت: ارتباط با مراکز علمی و دانشگاه در این راه باعث موفقیت خواهد بود.

طباطبایی مهر با بیان اینکه در این راه، کارهای تحقیقاتی کاربردی مد نظر است، توضیح داد: موضع اول اداره زندان ها از برقراری مناسبات با مجموعه های آکادمیک، در کنار آموزش های علمی برای زندانیان، توانمدسازی کارکنان و ایجاد ظرفیت جدید برای پرسنل مجموعه است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر ادامه داد: برقراری شرایط مراقبت الکترونیک، فعالسازی مرکز مشاوره و انجام امور مشاوره ای برای زندانیان و خانواده آنان، ارتقاء جایگاه علمی مجموعه زندان ها با توجه به رسالت و سیاست های سازمان را از دیگر اهداف مد نظر برشمرد.

این مسئول افزایش دانش و منطبق شدن با علوم جدید را عاملی مهم برای موفقیت در امر اصلاح و تربیت دانست و اذعان کرد: افزایش توان علمی باعث بالندگی هر مجموعه ای خواهد شد.

طباطبایی مهر بر استفاده از تمامی ظرفیت های استانی و استقبال از ایده های جدید برای رسیدن به اهداف مدنظر اداره زندان ها تأکید کرد و ادامه داد: ظرفیت دانشجویان به عنوان ایده پردازان جدید و آینده سازان کشور، ظرفیتی راهگشا است.

وی بازدیدهای دوره ای دانشجویان رشته های تحصیلی متناسب با نوع کار زندان ها را برای کسب تجربه آنان و کمک به اهداف این اداره از راهکارهای تعاملی مهم برشمرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1069835

وب گردی

وب گردی