تهدید تغییرات آب و هوایی برای کنترل سرطان

دانشمندان هاروارد در مورد تغییرات آب و هوایی و تاثیر آن بر کنترل سرطان هشدار دادند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس اظهارنظر جدید دانشمندان انجمن سرطان آمریکا و دانشکده بهداشت هاروارد، تغییرات آب و هوایی چشم انداز پیشرفت بیشتر در زمینه پیشگیری و کنترل سرطان و تأثیر دسترسی به مراقبت را تهدید می کند.

دانشمندان اعلام کردند که پیشرفت در مبارزه با سرطان از طریق شناسایی و کنترل عوامل خطرزا سرطان و دسترسی و دریافت مراقبت‌ها حاصل شده است که هر دو این عوامل تحت تأثیر تغییرات آب و هوا هستند.

نویسندگان می گویند تغییرات آب و هوایی شرایط مطلوبی برای تولید بیشتر و قرار گرفتن در معرض عوامل سرطان زای شناخته شده ایجاد می کند. تغییرات آب و هوایی با افزایش حوادث شدید هوا مانند طوفان ها و آتش سوزی ها مرتبط است که می تواند سرطان را تحت تأثیر قرار دهد.

به عنوان مثال در طوفان هاروی گیاهان شیمیایی غوطه ور در آب ضایعات پالایشگاه های نفت را به داخل جامعه هوستون رها کرد.آتش سوزی مقادیر زیادی از آلاینده های هوا را که منجر به سرطان می شود به همراه دارد.

هر دو واقعه می توانند ابتلا به سرطان در بیماران و توانایی انجام مراقبت های پیشگیرانه و درمان را تحت تأثیر بگذارند. آنها زیرساخت های آزمایشگاه و کلینیک اختصاص داده شده به مراقبت از سرطان در ایالات متحده را تهدید می کنند.

نویسندگان همچنین راهکارهایی برای کاهش تأثیر تغییرات آب و هوا بر سرطان پیشنهاد می کنند، زیرا تلاش برای کاهش تغییرات آب و هوایی مزایای سلامتی، به ویژه پیشگیری از سرطان و نتایج آن را به همراه دارد.

به عنوان مثال، آلاینده های هوا به طور مستقیم برای سلامتی مضر هستند. برخی از الگوهای غذایی هم برای سلامتی و هم برای محیط زیست مضر است. بخش کشاورزی تقریباً بر انتشار 30درصد گازهای گلخانه ای در سرتاسر جهان تاثیر دارد. گوشت حاصل از نشخوارکنندگان بیشترین تأثیرات محیطی را دارند؛ در حالی که غذاهای گیاهی باعث کاهش اثرات زیست محیطی می شوند.

جایگزینی غذاهای منبع حیوانی با غذاهای گیاهی به بیماران داده می شود و تغییراتی که در خدمات غذایی ارائه شده در مراکز درمانی سرطان ارائه می شود، مزایای زیست محیطی و سلامتی را نیز به همراه خواهد داشت.

برخی ممکن است این مسائل را فراتر از مسئولیت مراکز درمانی سرطان بدانند اما همه اینها برای ریشه کن کردن سرطان است. تغییر اوضاع و تکیه مداوم به سوخت های فسیلی، این هدف را از دسترس خارج می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069844

وب گردی

وب گردی