آغازمستند سازی بانک اطلاعاتی 2هزار المان میراثی در بافت تاریخی منطقه 11

شهردار منطقه 11 تهران گفت: با هدف حفاظت از میراث معماری معاصر تهران، مستند سازی بانک اطلاعاتی عناصر میراث معماری از دوره قاجار به بعد برای بیش از 2هزار المان میراثی در این منطقه آغاز شده است .

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نصراله آبادیان گفت: در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مورخ 6/12/98 در خصوص "طرح حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران " و مطابق بند حفظ، تثبیت و احیای معماری معاصر، اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست اقدام به تشکیل بانک اطلاعاتی و مستند سازی میراث معماری مدرن از دوره قاجار تا پایان دوره پهلوی کرده است.

آبادیان ادامه داد: در تهیه مستندات از میراث واجد ارزش معماری تاریخچه تمامی المان ها از جمله تابلوها ، درب ها ، پنجره ها و عناصر و اجزای تشکیل دهنده آن ها شامل جنس، نوع، طرح ، رنگ و ویژگی ها بررسی می شوند تا در قالب یک مستند بسیار مفید از میراث معماری مدرن منطقه 11 گردآوری شوند که پس از چاپ کتابچه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و فایل آن نیز در سایت شهرداری منطقه 11بارگزاری خواهد شد.

شهردار منطقه 11 گفت: برداشت اطلاعات از ابنیه میراثی واجد ارزش به صورت تهیه مشخصات کامل ، نقشه ، تصاویر وضع موجود و ... در سطح نواحی چهارگانه توسط تیم کارشناسی متخصص آغاز شده و با توجه به وجود بیش از 2 هزار عناصر معماری در این منطقه تهیه مستندات تا 2 ماه آینده تکمیل خواهد شد.

به گفته آبادیان این اقدام به عنوان مستند ارزشمندی از میراث معماری مدرن برای نسل های آینده باقی خواهد ماند و از تخریب المان های معماری در اثر مرور زمان جلوگیری و عامل هویتی برای ضبط تاریخ سیر تحول عناصر معماری مدرن خواهد بود.

بر اساس این گزارش خانه گلستانه ، خانه امیر بهادر ، خانه مینایی ، خانه تیمور تاش و بسیاری از ابنیه ارزشمندی که از دوره قاجار تا به امروز باقی مانده اند شامل این طرح خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069847

وب گردی

وب گردی