استرس کار شما را می‌کُشد

محققان اعلام کردند که سلامت روان و مرگ و میر ما با میزان استقلال موجود در شغل، حجم کار ، تقاضاهای کاری و توانایی شناختی ما در کنار آمدن با آن تقاضاها ارتباط مستقیمی دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از آنجا که میلیون ها نفر طی همه گیری از خانه‌ها به کار خود ادامه می دهند، برای بسیاری از افراد این که چنین شرایطی بر سلامتی ما چه تأثیر دارد، سؤالاتی به وجود آمده است.

اریک گونزالس، استادیار رفتار سازمانی و منابع انسانی دانشکده تجارت دانشگاه ایندیانا و نویسنده اصلی این مقاله اعلام کرد که وقتی تقاضاهای کار بیشتر از میزان ارئه شده توسط شغل یا توانایی فرد باشد باعث بدتر شدن سلامت روانی فرد و بر همین اساس احتمال مرگ بیشتر می شود.

گونزالس گفت: «ما بررسی کردیم که چگونه کنترل شغلی، میزان استقلال کارمندان در محل کار، توانایی شناختی و توانایی افراد در یادگیری و حل مشکلات برعوامل استرس زا، سلامت روان و جسمی و در نهایت مرگ تأثیر می گذارند.»

این استاد دانشگاه گفت که ما دریافتیم که عوامل استرس زای کار در شغل هایی که در آن کارگران کنترل کمی دارند و یا برای افرادی که توانایی شناختی کمتری دارند، احتمالاً باعث افسردگی و مرگ می شوند.

محققان از طرف دیگر دریافتند که مطالبات شغلی هنگام همراه شدن با کنترل بهتر مسئولیت های شغلی منجر به سلامت جسمی بهتر و احتمال مرگ کمتر می شود.

گونزالس اظهار کرد که این امر به این دلیل است که کنترل شغل و توانایی شناختی به عنوان منبعی در مقابله با عوامل استرس زا به فرد کمک می کنند.

کنترل شغل به افراد این امکان را می دهد تا برنامه های خود را تعیین کنند و کار را به گونه ای اولویت بندی کنند که به آنها در رسیدن به اهداف کاری کمک کند؛ در حالی که افرادی باهوش تر قادر به سازگاری با خواسته های یک شغل استرس زا هستند و راه های مقابله با استرس را کشف می کنند.

محققان از داده های 3148 ساکن ویسکانسین استفاده کردند. 211 شرکت کننده در این نمونه ها تعداد 211 نفرجان طی 20 سال مطالعه محققان جان خود را از دست داده بودند.

گونزالس اعلام کرد که مدیران باید کارکنانی را که در تقاضاهای شغل بهتر عمل می کنند به کار گیری کنند. به عنوان مثال، به کارمندان اجازه دهند اهداف خود را تعیین کنند یا در مورد چگونگی کار تصمیم بگیرند. همچنین کاهش ساعات کار سلامتی آنان را بهبود می بخشند.

سازمان ها باید افراد دارای توانایی شناختی بالا را برای خواستار شغل انتخاب کنند. با انجام این کار، آنها ضمن داشتن نیروی کار سالمتر، از افزایش عملکرد شغلی مرتبط با کارمندان باهوش تر بهره مند می شوند.

به گفته این محقق ممکن است کووید-19 باعث ایجاد مشکلات روانی بیشتر شود؛ بنابراین کار نباید این مشکلات را تشدید کند. این موارد شامل مدیریت و شاید کاهش تقاضاهای کار، آگاهی از توانایی شناختی کارکنان در رسیدگی به مطالبات و دادن استقلال به کارمندان حتی قبل از شروع همه گیری نیز مهم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069902

وب گردی

وب گردی