آگاهی بیشتر از کرونا احساس بهتری به همراه دارد

مطالعه جدید نشان می دهد چینی‌هایی که هنگام شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19 در مورد ویروس کرونا آگاهی دارند؛ نسبت به دیگران دارای وضعیت عاطفی مثبت‌تری هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان از دو نظرسنجی بزرگ در سراسر کشور در چین و در زمان شیوع کروناویروس انجام شده دریافتند که شروع این بیماری همه‌گیر منجر به کاهش 74درصد بهزیستی عاطفی شد.

ساکن بودن در نزدیکی یک مرکز شیوع عضویت در گروهی آسیب پذیر مانند سالمندان و مقابله با مسائل مربوط به روابط در قرنطینه همه عواملی بودند که این روند را کاهش می داد.

محققان خاطرنشان می کنند افرادی که از این ویروس آگاهی دارند صرف نظر از میزان واقعی دانش آنها نسبت به دیگران در طول شیوع این بیماری شادی بیشتری را تجربه می کنند.

هیانگ یانگ استادیار دانشکده تجارت دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد که درک بالاتر از دانش خود شخص با احساس کنترل قوی تر که به حمایت از بهزیستی عاطفی کمک می کند در ارتباط است.

یانگ اعلام کرد که درک مردم نسبت به خود، اغلب در تأثیرگذاری روی بهزیستی عاطفی آنها از جنبه های عینی مربوطه مؤثر است.

یافته های این مطالعه سیاست گذاران عمومی و مقامات بهداشت روان را که به دنبال محافظت یا تقویت بهزیستی روانشناختی در حین شیوع عمده مانند کووید-19هستند، آگاه می سازد.

یانگ می گوید: منابع لازم برای مراقبت از بهداشت روان باید در اختیار گروه هایی قرار گیرند که از نظر روانی در معرض خطر همه گیری هستند.

سیاست‌ها، برنامه ها و مداخلات خاص برای کمک به تقویت روابط خانوادگی مثبت در حین قرنطینه باید تدوین شود. همچنین، تلاش هایی که درک مردم را در مورد چگونگی جلوگیری از عفونت به طور موثر افزایش می دهد؛ به تقویت احساس کنترل و به تبع سلامت روانی آنها کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069910

وب گردی

وب گردی