قدس فراموش نخواهد شد/همیشه با ستمگران در ستیز خواهیم بود

رئیس جمهور گفت: قدس فراموش نخواهد شد و در اشغال ستمگران باقی نخواهد ماند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسن روحانی در جلسه هیئت دولت، با اشاره به اینکه روز قدس امسال در مناطقی که سفید نام گرفته اند و نماز جمعه بر پا می‌شود، برگزار خواهد شد، افزود: مردم در مراسم نماز جمعه، ندای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان می‌رسانند.

رئیس جمهور تصریح کرد: روز قدس برای افرادی که در مناطق غیر سفید هستند، از طریق فضای مجازی یا فضای حقیقی و در چارچوبی که امکانپذیر است، انجام خواهد شد و ما این هدف اصلی خود را در هیچ شرایطی از یاد نمی‌بریم.

روحانی گفت: ما همیشه با ستمگران در ستیز هستیم و همیشه حامی مظلومین عالم خواهیم بود.

وی افزود: یکی از ستون‌های اساسی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، همین است که در مقابل ستمگران بایستیم و به حمایت مظلومان به پاخیزیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم عزیز فلسطین بیش از ۷۰ سال است که از خانه و کاشانه خود آواره شده اند و خانه‌های آن‌ها ویران شده است و هر روز به آن‌ها توسط ستمگران ستم روا می‌شود.

روحانی گفت: همیشه قدرت‌های استکباری جهانی به ویژه در راس آن‌ها آمریکا، حامی ظالمین، صهیونیست‌ها و نژادپرستی و آپارتاید بودند و علیه مظلومین تلاش کردند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این باور ماست که در نهایت حق برابر باطل پیروز خواهد شد، تصریح کرد: درست است که فشار‌های زیادی بر مردم فلسطین وارد می‌شود و هر روز آمریکا توطئه جدید علیه مسلمانان و مردم فلسطین طراحی می‌کند، اما درعین حال اراده پولادین مردم فلسطین، استقامت و ایستادگی آن‌ها ادامه خواهد یافت و این راه دیر یا زود به پیروزی نهایی خواهد رسید.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما این روز را بسیار گرامی می‌داریم و از فلسفه‌های روز قدس این است روز قدس فراموش نخواهد شد، قدس در اشغال ستمگران باقی نخواهد ماند، سرزمین فلسطین روزی آزاد خواهد شد و ما به هیچ عنوان این ظلم و ستم و تجاوز را نمی‌پذیریم و بر نمی‌تابیم.

روحانی ادامه داد: امروز هم این ندا ادامه دارد به آن شکلی که امکانپذیر است، روز مهم قدس را گرامی خواهیم داشت.

رئیس جمهور از آگاهی و مسئولیت پذیری مردم برای مشارکت در مقابله با بیماری کرونا و کمک به نیازمندان قدردانی کرد.

روحانی گفت: امسال در ماه مبارک رمضان به ویژه در شب‌های قدر، شاهد راز و نیاز مردم و حضور معنوی و فعال آنان در مساجد و محافل بودیم و مردم عزیز با شرایط جدید بهداشتی در مساجد و نیز در منازل با خداوند تبارک و تعالی مناجات داشتند و برای شفای همه مریض‌ها دعا کردند.

رئیس جمهور افزود: دعای ما در ماه مبارک رمضان و همیشه، دعای عمومی است تا هرکه و در هرکجا بیمار است خداوند به او شفا دهد.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌هایی که در مسیر مقابله با کرونا به دست آمده، گفت: تقریبا به مرز مهار این ویروس رسیده ایم، البته تا پایان راه مسیر طولانی خواهیم داشت.

روحانی با اشاره به پیشرفت‌هایی که در زمینه مقابله با کرونا به دست آمده است، افزود: ما سه ماه و چند روز نفس گیر برای کادر درمان، خانواده هایشان و البته کسانی که عزیزانشان را به دلیل این بیماری از دست داده اند و مظلومانه نتوانسته اند برای آن‌ها مجلس ترحیم برگزار کنند، پشت سرگذاشتیم.

رئیس جمهور با عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار اظهارداشت: در این سه ماه، قدم به قدم درحال پیشرفت بودیم؛ هیچ جا عقب نشینی نداشتیم و پیشرفت خوبی در مسیر مقابله با این ویروس خطرناک داشتیم و تقریبا به مرز مهار رسیده ایم.

روحانی افزود: اگر همه مردم دست به دست هم می‌دادند، حتی امروز می‌توانستیم وضع بهتری داشته باشیم؛ آن چند استان هم که شرایطشان امروز مناسب نیست، اگر احتیاط‌های لازم و دستورالعمل‌ها دقیق اجرا می‌شد، شاید امروز این مشکلات را نداشتیم.

رئیس جمهور درباره سیاست‌های مقابله با ویروس کرونا در کشورمان، گفت: ما قرنطینه آمرانه را انتخاب نکردیم، بلکه سیاستی مشارکتی و داوطلبانه را برگزیدم؛ از مردم درخواست کردیم و کمک خواستیم که به صحنه بیایند و انصافا مردم به خوبی کمک کردند و درخواست‌های مسئولین و متخصصان را پاسخ دادند.

روحانی اظهارداشت: البته ما تا پایان، راه مسیر زیادی را در پیش داریم؛ نباید غافل و دلخوش به موفقیت‌ها باشیم. احتیاط‌ها را نباید از دست بدهیم و اگر همه به هم کمک کنیم، ان شاء الله با کمترین تلفات و خسارت‌ها به آن پایان راهی که مدنظر ما است، می‌رسیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه البته این پایان راه طولانی‌تر از آن چیزی است که در ذهن مردم وجود دارد، گفت: در ابتدای شروع کرونا، یعنی آخر بهمن مردم فکر می‌کردند، با اقداماتی ماه اسفند کرونا تمام می‌شود؛ بعد فکر می‌کردند بازهم با اقداماتی تا ماه فروردین تمام خواهد شد، درحالیکه از ابتدا مشخص بود این راه، کوتاه نیست و همت و یاری همگان را می‌طلبد.

روحانی ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله با رعایت دستورالعمل ها، ما این راه سخت را راحت‌تر و با خسارت کمتر طی خواهیم کرد.

ادامه دارد...

کد خبر: 1069934

وب گردی

وب گردی