اولین جلسه کارگروه مرتبط با موضوعات علمی-پژوهشی کرونا برگزار شد

اولین جلسه کارگروه استانی مرتبط با موضوعات علمی-پژوهشی بیماری کرونا با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان البرز در محل حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، در ابتدای جلسه که در راستای ایجاد ارتباط موثر صنعت و دانشگاه تشکیل شد، حامد ثابت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج هدف از تشکیل جلسه را ایجاد ارتباط موثر صنعت و دانشگاه بیان کرد و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اعم از امکانات علمی و اجرایی مرکز تحقیقات ی مواد پیشرفته و فعالیت مرکز تحقیقات مراقبت های بالینی و ارتقای سلامت دانشگاه در زمینه حل مسائل مرتبط با سلامت جامعه را برشمرد.

وی در ادامه به بیان نقش واهمیت ارتباط هرچه نزدیکتر و هماهنگی صنعت و دانشگاه در جهت کنترل بیماری کرونا در استان البرز پرداخت.

در ادامه منصوره تجویدی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه در مقابله با تشخیص، شیوع و گسترش ویروس کرونا، آمادگی دانشگاه را جهت همکاری علمی با سازمان ها و مجموعه های استانی اعلام نمود.

در این نشست همچنین مباحثی پیرامون حل مشکلات صنایع در زمان کرونا و نحوه تامین اعتبارات مالی پروژه ها عنوان شد و اعضای حاضر در کارگروه ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط سازمان متبوع خود طی چند ماه گذشته، آمادگی خود را جهت همکاری علمی و اجرایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج مطرح کردند.

از دیگر موضوعات مورد بحث جلسه مذکور می توان به: بررسی و انجام پژوهش های اجتماعی در مورد پدیده کرونا، پژوهش های فرهنگی و روانشناسی اثرات کرونا،روش های تامین اعتبار مالی اجرای پروژه های تحقیقاتی، هدایت مراکز تحقیقاتی به سمت انجام پروژه های اجرایی، حل مسایل و انجام پژوهش های مورد نیاز استان در حوزه کرونا اشاره کرد.

در پایان این جلسه که نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز،سازمان نظام ی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز،سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز،شرکت شهرک های صنعتی استان البرز، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز حضور داشتند، مقرر شد جلسات بصورت منظم و هفتگی تا جمع بندی نهایی ادامه یابد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1069937

وب گردی

وب گردی