سراهای نوآوری نتایج شگفت‌انگیزی در توسعه فناوری ایجاد می‌کند/ تحولات پژوهشی و دانش‌بنیان در دهه چهارم حیات دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: تئوری سراهای نوآوری و افتتاح این مراکز در استان‌های مختلف جریان فناوری را در کشور متحول خواهد کرد.

پروین داداندیش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند تحولات دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه سی‌وهشتمین سالگرد این دانشگاه اظهار کرد: می‌توان تدوین برنامه کلان دانشگاه آزاد در دهه سوم حیات دانشگاه را از مهم‌ترین اقدامات در راستای کیفیت افزایی تلقی کرد. ارتقای کیفی دانشگاه در آغاز دهه چهارم خود از جمله اتفاقات مهم این سال‌ها بوده است.

وی افزود: حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه بزرگترین دستاورد دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر است و اکنون با مروری به تاریخ 38 ساله دانشگاه، شاهد رویش تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور هستیم که دانشجویان و استادان این دانشگاه در متن آن دیده می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب بیان کرد: توسعه پارک‌ها و مراکز علم و فناوری در حمایت از فناوران دانشگاهی نیز در همین راستا صورت گرفت. خط مشی جدید دانشگاه آزاد مبنی بر مسئله‌محوری و تبدیل شدن به یک سازمان حل مسئله ازجمله اقدامات بی‌نظیر دانشگاه در نظام آموزش عالی کشور به‌شمار می‌رود که به‌صورت مصداقی هدایت دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به سوی پژوهش‌های اثرگذار ذیل برنامه‌های علمی محقق شد.

داداندیش احصای چالش‌های کشور از سوی دانشگاه آزاد را گامی بلند در راستای مسئله‌محوری دانست و گفت: تنظیم نظام موضوعات طرح پایش، اقدامی بی‌نظیر بود که دانشجویان را از سردگمی‌های انتخاب موضوع رهایی داد و ظرفیت‌های دانشگاه را بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، برای حل مسائل کشور فعال کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها از مسئولیت دانشجویان و دانشگاهیان در حل مشکلات و مسائل جامعه سخن میان آورده‌اند که دانشگاه آزاد در این حوزه پیشگام بوده است. تئوری سراهای نوآوری و افتتاح این مراکز در استان‌های مختلف جریان فناوری را در کشور متحول خواهد کرد و با استقرار دانشجویان در فضاهای نوآورانه بلاشک در آینده‌ای نزدیک شاهد نتایج شگفت‌انگیزی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب خاطرنشان کرد: اکنون دانشگاه آزاد از لحاظ تولید علم و برون‌دادهای پژوهشی جایگاه بسیار رفیعی در کشور دارد و در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی نتایج خیره‌کننده و روبه‌جلویی را کسب کرده است. دانشگاه آزاد از ابتدای تأسیس بار سنگین آموزش عالی کشور را بر دوش کشیده و در سال‌های اخیر نیز در تولید علم و ترویج فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز کارنامه مطلوبی از خود به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069938

وب گردی

وب گردی