خوابگاه، مشکل اصلی آموزش حضوری است؛ نه دانشگاه

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: مشکلی برای پذیرش حضوری دانشجویان در دانشگاه وجود ندارد؛ بلکه مسئله مهم برای تمام دانشگاه‌های کشور، حفظ سلامت دانشجویان در خوابگاه‌هاست.

جبارعلی ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره عملکرد دانشگاه علم و صنعت ایران در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: سعی کردیم خود را خیلی زود با شرایط اضطراری، وفق دهیم و آموزش الکترونیکی را جایگزین کنیم تا اختلالی در روند آموزش دانشجویان ایجاد نشود. خدا را شکر آموزش دروس با کیفیت خوبی از سوی استادان ارائه شد و آسیبی به ترم جاری نرسید.

وی در مورد دستور رئیس جمهور مبنی بر امکان بازگشایی دانشگاه‌ها از تاریخ 17 خرداد گفت: مشکلی برای پذیرش حضوری دانشجویان در دانشگاه وجود ندارد؛ بلکه مسئله مهم برای تمام دانشگاه‌های کشور، حفظ سلامت دانشجویان در خوابگاه‌هاست. از آنجایی که دانشجویان از شهرهای مختلف در خوابگاه حضور پیدا می‌کنند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دشوار است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران خاطرنشان کرد: دانشجویان ساکن تهران، محدودیتی برای استفاده از امکانات مختلف دانشگاه ندارند و همان‌طور که گفتم دغدغه ما نحوه پذیرش دانشجویان دیگر نقط کشور است. باید به جمع‌بندی‌های لازم برای نحوه پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌ها برسیم تا بتوانیم برای برگزاری امتحانات پایان‌ترم به‌صورت حضوری با آنلاین تصمیم‌گیری کنیم.

ذاکری بیان کرد: آموزش‌های ما روز 17 خرداد پایان می‌یابد و امتحانات را از 24 خرداد آغاز می‌کنیم. البته ما نیز مانند تمام دانشگاه‌های کشور و حتی دنیا با معضل ارائه دروس عملی روبرو هستیم. البته رفت‌وآمدهای کنترل شده به دانشگاه برای امور مختلف مانند دفاع از پایان‌نامه صورت می‌گیرد؛ ولی همچنان تصمیمی واحد برای نحوه ارائه دروس عملی و آزمایشگاهی ارائه نشده است.

وی یادآور شد: اگر بحران کرونا ادامه داشته باشد، ترم تابستان به‌صورت حضوری برگزار نخواهد شد و فقط برای دروس عملی و آزمایشگاهی که از ترم جاری، جا مانده، ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان، با اشاره به حضور در نشست مجازی معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران، همیشه نگاهی جدی به تبادلات علمی و همکاری‌های بین‌المللی داشته است. مدل همکاری «2+2» را تعریف کردیم؛ صنعتی خارجی، صنعتی ایرانی، دانشگاهی خارجی و دانشگاه علم و صنعت ایران همکاری می‌کنند. تجربیات بین‌المللی به وقوع اتفاقات خوبی مثل تأسیس شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مرتبط شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069956

وب گردی

وب گردی