تصویب آئین‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

سخنگوی دولت از تصویب آیین نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در پایان جلسه هیئت دولت در تشریح مصوبات امروز هیئت وزیران، اظهارداشت: در این جلسه دو آئین نامه مهم یکی رتبه بندی معلمان و دیگری آیین نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را به تصویب رساندیم.

ربیعی گفت: استانداری‌ها به همراه سازمان ثبت احوال و دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مسئول اجرای این آیین نامه برای اتباع ایرانی هستند.

وی افزود: فرزندان بالای ۱۸ ساله زنان ایرانی که مادر آن‌ها فوت شده و یا طلاق گرفته باشند، نیز می‌توانند با مراجعه به این مراکز تابعیت ایرانی دریافت کنند.

سخنگوی دولت گفت: براساس این مصوبه، زنان ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، می‌توانند برای فرزندان خود تابعیت بگیرند که حدود ۲۰۰ هزار نفر مشمول این مصوبه می‌شوند.

ربیعی به طرح برخی از موضوعات در جلسه امروز هیئت دولت اشاره کرد و گفت: در این جلسه آخرین وضعیت ویروس کرونا، راه‌های مقابله و درمان آن، بحث و بررسی شد و وزیر بهداشت به ارائه گزارش در این زمینه پرداخت.

وی افزود: ما ناچار به بازگشایی زندگی روزمره مردم بودیم و دیگر عجله‌ای برای بازگشایی نداریم و قرار شد، در حوزه‌های دیگر تعجیل نشود، چراکه بازگشایی‌ها صورت گرفته شده با اقتصاد و زندگی روزمره مردم مرتبط بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: در برخی از استان‌ها از جمله خوزستان هنوز نگرانی داریم و باید دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی عمل شود.

وی افزود: وضع ما الان در کل کشور و همچنین تهران خوب است، اما این وضعیت خوب می‌تواند، با عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ناپایدار باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: جا‌هایی که بازگشایی شده، حتما باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و در این زمینه نظارت صورت گیرد و دستگاه‌های ذیربط باید به صورت دقیق در این زمینه نظارت کنند.

ربیعی همچنین با اشاره به اینکه در این جلسه تاکید رئیس جمهور بر عرضه بیشتر سهام بود، گفت: تاکید شد که وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها سهام‌های خود را در بورس عرضه کنند و همچنین نهاد‌های عمومی نیز همین کار را انجام دهند.

وی گفت: با نشاط ماندن و حمایت از بورس یکی از موضوعاتی بود که در دولت مورد بحث و تاکید قرار گرفت.

ربیعی کنترل قیمت ارز را از دیگر موضوعات امروز هیئت دولت ذکر کرد و گفت: در این زمینه رئیس کل بانک مرکزی، زحمات بسیار زیادی کشیدند، ولی با توجه به همه محدودیت‌هایی که برای انتقال ارز در کشور بود که مهم‌ترین آن، تسهیلات برای صادرات غیر نفتی و ایجاد تنوع برای برگشت پول حاصل از صادرات غیر نفتی است، با تمهیدات صورت گرفته قرار است در کمیته‌های ذیربط به تصویب برسد.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: دولت بر کنترل قیمت ارز اصرار دارد و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی همچنین در خصوص ادامه روند محدودیت ساعات کاری اداری گفت: مسئولیت این امر برعهده ستاد ملی کرونا است و اگر تصویب شود، حتماً در دولت درباره آن بحث خواهیم کرد.

ربیعی ادامه داد: ما روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این موضوع بحث خواهیم کرد.

کد خبر: 1069970

وب گردی

وب گردی