دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی  باید بازوی اصلی تربیت معلمان انقلابی باشد

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران گفت: بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی باید بازوی اصلی برای پرورش دبیران انقلابی و مومن باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلیل دارا در جمع استادان بسیجی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بیان کرد: نظام حکمرانی در کشور نیازمند ورود نیروهای انقلابی، کارآمد و تازه نفس است.
وی بر همین اساس ماموریت دانشگاه شهید رجایی را در تربیت این نیروها حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: نظام آموزش و پرورش باید زیر ساخت‌های صحیح آموزش نیروهای متخصص انقلابی را از همان دوران تحصیلات دانش آموزان فراهم کند.
رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران ادامه داد: آموزش و پرورش مهمترین نظام تعلیم وتربیتی جمهوری اسلامی بوده و دانشگاه تربیت رجایی از مهمترین مراکز علمی حوزه تعلیم و تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به وظیفه ذاتی دانشگاه تربیت دبیر درباره تربیت دبیر گفت: بسیج اساتید این دانشگاه باید نقطه اتکا و پشتوانه فکری وعملی این حرکت عظیم باشد. لذا مواردی چون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید دستور کار اصلی بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی باشد و با روحیه بسیجی وجهادی موانع دستیابی به این امر مهم را باید بر طرف کند.

به گفته دارا؛ بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی باید بازوی اصلی برای پرورش دبیران انقلابی و مومن باشد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: با توجه به رویکرد حل مسئله بسیبج اساتید، ضروری است بسیج اساتید دانشگاه شهید رجایی نیز با توجه نیازها و احصا مسائل حوزه تخصصی خود ایفای نقش کند.
وی افزود: جایگاهی که نیروی انسانی متخصص و متعهد در روند پیشرفت کشور می‌تواند داشته باشد جایگاه بسیار راهبردی و ارزشمندی بوده که در واقع یکی از بال‌های اصلی پیشرفت و قدرت در همه کشورهای دنیا است.
دارا ادامه داد: ما در حوزه حکمرانی به نیروی متخصص متعهد به اسلام وانقلاب نیازمندیم تا بتوانیم این رهنمود مقام معظم رهبری که در دیدار رمضانی امسال با دانشجویان داشتند و فرمودند «راه علاج مشکلات کشور دولت جوان حزب االهی است» را به ثمر برسانیم.

استاد دانشگاه تربینت مدرس با اشاره به تجربه گرانب‌های حضور نیروهای کارآمد در دوران دفاع مقدس افزود: اگر نیروی متعهد ومتخصص با روحیه بسیجی در دفاع مقدس نبود ما قطعا پیروز نمی‌شدیم. در شرایط امروز هم در جنگ نرم که خط مقدم آن دانشگاه‌ها بوده، راه همان راه دفاع مقدس است و دانشگاه ها که از سنگرهای اصلی این جنگ تمام عیار هستند باید دارای روحیه بسیجی که روحیه فداکاری، ایثار واز خودگذشتگی است، باشند.

وی افزود: بسیج اساتید نیز در دانشگاه‌ها باید این روحیه را در دانشجویان، استادان و محیط دانشگاه بیش از پیش ترویج و رشد دهد. تنها کشوری که در دنیا با مواجه و مقابله با ویروس کرونا تحت شدیدترین تحریم‌ها بود جمهوری اسلامی است ولی با وجود شدیدترین تحریم‌ها با توکل به خداوند متعال و اتکای به نیرو و توان داخلی خوش درخشید.
دارا در پایان خاطر نشان کرد: فعالیت‌های مبارزه با کرونا همه ناشی از وجود نیروی انسانی متعد، انقلابی و کارآمد در جمهوری اسلامی است. در این نشست رئیس دانشگاه و نماینده ولی فقیه در دانشگاه نیز سخنرانی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069974

وب گردی

وب گردی