توزیع ۷۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور توسط آستان قدس رضوی

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در تهران از توزیع بیش از ۷۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور توسط این آستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آیین آماده سازی ۶۵۰۰ بسته معیشتی به همت خادمان امام رضا (ع) در تهران و در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم پرویز سروری سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در تهران با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: امام میفرمایند: مودت ما اهل بیت را دست کم نگیرید زیرا باقیات الصالحات است. مودت محبت ادامه دار و قطع نشدنی است، محبتی که با پرداخت هزینه شکل می‌گیرد مودت است.

وی از حضور خادمان امام رضا (ع) در میدان مبارزه با کرونا از روز نخست خبر داد و گفت: از زمان شیوع کرونا خادمیاران رضوی پای مردم ایستادند. ما ۳۰ هزار خادمیار داریم که ۱۳ هزار نفر از آنها افتخار خادمی پیدا کرده اند و برای مبارزه با کرونا به همه فراخوان دادیم و حماسه ای بزرگ شکل گرفت.

سرپرست دفتر آستان قدس در تهران به حضور باشکوه مردم در رزمایش مواسات اشاره کرد و گفت: در دنیایی هستیم که در برخی کشورها حمله ور میشوند به فروشگاه ها، اما در ایران که زیر فشار تحریم است مردم به یاری هم آمدند و داشته هایشان را بین هم تقسیم می کنند.

سروری در خصوص دیگر فعالیتهای خادمیاران رضوی در تهران گفت: از روز اول شیوع کرونا خادمیاران در کنار مردم به مبارزه با ویروس پرداختند که توزیع ۱۹ هزار غذای متبرک و بیش از ۲۰ هزار سبد کالا بین محرومان تهران، همچنین تولید ۲۰۰ هزار ماسک بخشی از این خدمات است.

وی ادامه داد: زمانی که در غرب محموله ماسک به سرقت می‌رود، در ایران مردم برای هم ماسک رایگان تولید و توزیع می‌کنند. آنهایی که فکر میکردند کرونا تیر آخر به جمهوری اسلامی است امروز این تیر به خودشان برگشته آنها فکر می‌کردند با تحریم و فشار می‌توانند مردم ما را به زانو در بیاورند اما خودشان بیشتر گرفتار شدند.

سروری افزود: این سبدهای کالا یه قلم معنوی دارد و آن هم عشق به امام رضا (ع) است. تا کرونا هست ما هم هستیم. مانند دوران جنگ مبارزه به یک عملیات ختم نمی شود. مردم ما نمی‌گذارند هم نوعانشان مشکلات را احساس کنند.

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در تهران از توزیع ۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در این مرحله خبر داد و گفت: امروز ۶ هزار و ۵۰۰ سبد کالا توزیع میکنیم. البته هزار و ۵۰۰ سبد صبح امروز در باقر شهر توزیع شد و ۵ هزار سبد دیگر هم از اینجا توزیع می‌شود که از دیروز خادمیاران با زبان روزه آماده سازی آنها را شروع کردند و این کالا ها را آماده کردند تا در کل استان تهران توزیع شود. آن شا الله بتوانیم باز هم توسعه دهیم.

وی در پایان از توزیع ۷۰۰ هزار سبد در کل کشور توسط آستان قدس رضوی خبر داد.

در ادامه انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در سخنانی ضمن تشکر و خدا قوت به خادمان آستان قدس رضوی گفت: عزیزان آستان قدس در تهران ۶ هزار ۵۰۰ بسته معیشتی برای توزیع در تدارک دیده اند که این اقدام عزیزان جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در کشور در موضوع مبارزه با کرونا گفت: ارزیابی عملکرد رهبران کشورها در مبارزه با این بیماری با توجه‌ به آمار‌های سازمان بهداشت جهانی می‌تواند به خوبی مورد محاسبه قرار گیرد. همچنین در بخش پزشکی براساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت باید به اقدامات کادر درمان، سپاه، بسیج، ارتش و همه حاکمیت باید تبریک گفت. با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم میزان بهبود یافتگان حدود ۸۰ درصد است که این آمار در تهران ۸۸ درصد است.

استاندار تهران ادامه داد: در مؤسسه کهریزک که سالمندان و معلولان ذهنی نگهداری می‌شود، هزاران نفر بستری هستند که تنها ۲۳ نفر بر اثر کرونا به رحمت خدا رفتند. درحالی که در انگلستان در خانه سالمندان ۳۵ هزار نفر از دنیا رفتند در آمریکا ۳۵ درصد سالمندان فوت کردند.

محسنی بند‌پی با اشاره به درمان رایگان بیماران کرونایی در کشور گفت: در موضوع مبارزه با کرونا ما برای همه آحاد جامعه برنامه‌ریزی کردیم و حتی اتباع خارجی هم رایگان درمان شدند. این سفره مهربانی را در همه ابعاد شاهد بودیم. اگر چین‌ها در ده روز بیمارستان ساختند ارتش ما در ۴۸ ساعت ۲ هزار تخت بیمارستانی آماده کردند. عزیزان سپاه حدود ۵۰۰ تخت ویژه را آماده کردند. در مجموع براساس آمار بهداشت جهانی ایران از کشورهای موفق در مبارزه با کرونا بوده است.

وی در پایان گفت: زیست نیکو در نیکو زیستن دیگران است و اگر ما سلامت خود را می‌خواهیم باید آن را برای دیگران هم فراهم کنیم. این کار خادمان امام رضا (ع) همان فراهم کردن نیکو زیستن دیگران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070022

وب گردی

وب گردی