خطرات کاهش سن رشد جمعیت در راه است

معاون فرهنگ سازی سازمان بسیج دانشجویی از آغاز به کار سلسله نشست‌های پویش نماینده ۱۲ میلیونی در راستای تسهیل ازدواج جوانان خبر داد.

محسن جهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ازدواج آسان بین جوانان و دانشجویان بیان کرد: بسیج دانشجویی برای پیگیری مطالبه و تسهیل ازدواج جوانان سلسله نشست‌هایی را تحت عنوان 《پویش نماینده ۱۲ میلیونی》برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ میلیون جوان مجرد در آستانه ازدواج در کشور وجود دارد، گفت: بسیج دانشجویی در نشست‌های 《نماینده ۱۲ میلیونی》از میهمانان خود که منتخبان راه یافته به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند، سوالات و مطالباتی را مطرح می‌کند.

معاون فرهنگ سازی سازمان بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل اینکه وظیفه نظارت بر اجرای قوانین را دارند باید درباره قانون تسهیل ازدواج جوانان و آسان سال ۱۳۹۴ پاسخ دهند که چرا این قانون به درستی در کشور اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی بسته‌های پیشنهادی برای تسهیل ازدواج جوانان آماده کرده که به نمایندگان مجلس ارائه می‌دهد تا آنها بر اساس این پیشنهادات قوانین لازم و جدید را وضع کنند.

به گفته جهانی؛ منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی آینده در پویش 《نماینده ۱۲ میلیونی》باید برنامه‌های خود برای ازدواج جوانان را بیان کنند.

معاون فرهنگ سازی سازمان بسیج دانشجویی کشور در پایان خاطر نشان کرد: افزایش سن ازدواج و کاهش رشد جمعیت بسیار خطر آفرین برای سلامت جامعه است و اگر این روند ادامه دار باشد قطعا معضلات اجتماعی و فرهنگی به همراه خواهد داشت.

کد خبر: 1070033

وب گردی

وب گردی