نماینده پارلمان سوریه: منتظر اقدامات جدی فلسطینیان برای قطع روابط با تل‌آویو هستیم

عضو مجلس الشعب (پارلمان) سوریه به اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره لغو توافقنامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی در صورت اجرای طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «احمد مرعی» عضو مجلس الشعب(پارلمان) سوریه گفت که تا زمانیکه هماهنگی امنیتی بین تشکیلات خودگردان و تل‌آویو برقرار است، هیچ اقدامی از سوی این تشکیلات به نتیجه نخواهد رسید.

مرعی در واکنش به اظهارات «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره لغو توافقنامه‌های امضا شده با اسرائیل گفت: «همکاری امنیتی فلسطین و اسرائیل گاهی اوقات به حد همکاری کامل می‌رسد و هر گونه اقدام شدید و جدی طرف فلسطینی برای خروج از توافقات با اسرائیل را باطل می‌کند چرا که نقطه آغاز اعمال فشار بر اسرائیلی‌ها همین مسئله همکاری امنیتی است اما اعمال فشار چگونه ممکن خواهد بود».

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود که خروج از همکاری و هماهنگی امنیتی، نخستین گام است.

این نماینده پارلمان سوریه تصریح کرد که «هیچ کس نمی‌تواند فلسطینیان را به اجرای اقدام بعدی پس از لغو هماهنگی امنیتی تشویق کند مگر خودشان زیرا همین امتیازدهی‌ پی در پی فلسطینیان باعث شد که آمریکا الحاق جولان اشغالی و پایتختی قدس برای اسرائیل را به رسمیت بشناسد و امروز نیز در صدد الحاق کرانه باختری و دره اردن است».

مرعی همچنین گفت که بنا به همین دلایل اجرای اقدامات جدی ضروری است تا اسرائیلی‌ها بفهمند که گفته‌های تشکیلات خودگردان جدی است و تنها در حد اظهارات رسانه‌ای نیست، اسرائیل تمامی توافقنامه‌ها و معاهدات را نادیده می‌گیرد لذا تنها با اعمال فشار است که می‌توان آن را به اجرای تعهدات وادار کرد.

او تأکید کرد: «ما از فلسطینیان انتظار داریم در این باره گام‌های جدی بردارند».

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه گذشته گفت که رام الله توافقهای خود با رژیم صهیونیستی و آمریکا را لغو خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد در ماه ژوئیه آینده، بیش از 30% از مساحت کرانه باختری را به اراضی اشغالی خود، ملحق کند؛ اقدام تجاوزگرانه‌ای که مورد انتقاد شمار زیادی از کشورها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070035

وب گردی

وب گردی