اعتراض شدید وزیر خارجه روسیه به همتای صهیونیست خود درباره اشغال کرانه باختری

وزیر خارجه روسیه در رایزنی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعتراض شدید مسکو در اشغال کرانه باختری از سوی رژیم اسرائیل را به وی انتقال داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وزیر خارجه روسیه چهارشنبه شب در گفت وگو با همتای صهیونیستی خود به شدت از طرح اشغال بخشهایی از کرانه باختری انتقاد کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از شبکه «13 تلویزیون اسرائیل» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در گفت وگو با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه اسرائیل مراتب اعتراض شدید مسکو در زمینه الحاق کرانه باختری به اسرائیل را به وی بیان کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه از رژیم صهیونیستی خواست تا از اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری خودداری کند.

وی در سخنانی گفت: «اتحادیه اروپا تشکیل کابینه جدید اسرائیل را تبریک می‌گوید و قویا از اسرائیل می‌خواهد تا از هرگونه تصمیم یکجانبه که به الحاق سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی منجر می‌شود، خودداری کند چون این اقدام بر خلاف قوانین بین‌المللی است.»

بورل چند روز پیش نیز گفته بود که اتحادیه اروپا هر کاری بتواند انجام می‌دهد تا به اسرائیل علیه اجرای این طرح فشار بیاورد.

تصمیم اخیر مقامات صهیونیست از نظر تحلیلگران و فلسطینی‌ها در راستای اجرای این طرح ضد فلسطینی بوده و تل‌آویو با حمایت های آمریکا، به دنیال پایان دادن به راهکار دودولتی (دولت فلسطین و دولت اسرائیل) است تا بتواند از این طریق همه اراضی فلسطین تاریخی را تصاحب و اشغال کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070036

وب گردی

وب گردی