هشدار وزیر دفاع روسیه نسبت به تهدید نظامی شدید غرب

وزیر دفاع روسیه با اشاره به تهدیدهای شدید غرب علیه نیروهای مسلح این کشور، از ارتقا سامانه های جنگ افزاری و برگزاری یک رزمایش بزرگ تحت عنوان« قفقاز-2020» در آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وزیر فاع روسیه روز چهارشنبه هشدار داد که کشورش با تهدیدهای امنیتی بزرگ از سوی غرب مواجه است.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشستی با حضور اعضای عالی رتبه وزارت دفاع این کشور گفت: «بزرگترین تهدید علیه امنیت نظامی روسیه تداوم جهت گیری راهبردی غرب است.»

وی در این نشست از تمهیدات وزارات دفاع روسیه از سال 2019 تا 2025 برای خنثی سازی تهدیدهای فرارو اشاره کرد و افزود که به همین منظور تجهیزات پیشرفته به مراکز نظامی ارسال شده است.

شویگو گفت که حدود 2 هزار سامانه جنگ افزاری ارتقا یافته نیز ارسال خواهد شد. وزیر دفاع روسیه در ادامه افزود که که نیروهای مسلح این کشور بیش از 320 عملیات رزمی و آموزشی برای حفظ آمادگی از جمله بیش از 30 رزمایش از آغاز سال جاری میلادی انجام داده اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزیر دفاع روسیه به تمهیدات ارتش این کشور برای برگزاری رزمایش راهبردی «قفقاز-2020» اشاره کرد.

این در حالی است که رئیس جمهور روسیه به تازگی طی سخنانی از تجهیز ارتش کشورش به برخی تسلیحات خاص خبر داد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در یک گفت وگوی تلویزیونی گفت که روسیه جنگ افزارهایی دارد که هیچ کشوری دیگری در جهان به آنها مجهز نیست. پوتین در ادامه گفت: «این کار واقعا غیرممکن بود اما انجام دادیم و چنین موفقیتهایی بدون برخورداری از علوم پایه ، دانشکده های علمی و مهندسان ممکن نیست.»

بر اساس آمار موسسه «سیپری» در سوئد، روسیه بعد از آمریکا دومین کشور تولید کننده سلاح در جهان است. پوتین در حالی این سخنان را بیان کرده است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست خبری شامگاه جمعه مدعی شد آمریکا موشکی ساخته که ۱۷ بار سریعتر از موشک‌های فعلی است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

کد خبر: 1070039

وب گردی

وب گردی