احیای روز قدس برای حفظ امت اسلامی یک ضرورت است

رهبر انقلاب بحرین در آستانه گرامی‌داشت روز جهانی قدس، این روز را برای حفظ وحت مسلمانان ضروری دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان و انقلاب بحرین بر زنده نگه داشتن قدس و فلسطین از طریق برپایی روز جهانی قدس تأکید کرد.

او گفت که روز جهانی قدس روز مسجد الاقصی، قدس، فلسطین و همه امت مسلمان بجر دشمنان این امت و توطئه‌گران بر فلسطین است.

شیخ قاسم در مورد نام‌گذاری روز قدس نیز گفت که اقدام ابرمردی چون امام خمینی (ره) در نام‌گذاری این روز (آخرین جمعه ماه رمضان)، بر اساس آگاهی اسلامی عمیق و بصیرت آینده‌نگر نافذ و چشم‌انداز سیاسی طولانی و بهم فقهی دقیق صورت گرفته است.

رهبر انقلاب بحرین به طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن نیز اشاره کرد و گفت که این طرح به همراه نشست منامه (پایتخت بحرین که در آن، بخش اقتصادی معامله قرن رونمایی شد) و سبقت‌گیری برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی محکوم و غیر قابل قبول است.

آیت‌الله عیسی قاسم گفت که رژیم صهیونیستی امروزه در چشم رژیم‌های عربی «دوستی» است که از آن‌ها امنیت می‌خواهند و با حمایت این رژیم به دنبال حفظ موجودیت خود هستند.

او فعالیت‌های رسانه‌ای در راستای حمایت از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیسی را رو به افزایش خواند و گفت که در برخی از کشورهای اسلامی آن هم تحت حکومت رژیم‌های سیاسی آن‌ها، همه نوع اقدامات صهیونیستی مخرب در حال انجام است.

او که در برنامه «رهبران مقاومت با هم» سخنرانی می‌کرد، گفت که رهبران جریان‌ها و گروه‌های مقاومت امروز با هم جمع شده‌اند تا در یک منبر واحدی به امت مسلمان و دشمن صهیونیست پیامی بفرستند.

شیخ قاسم گفت که مردم بحرین گزینه‌ای جز مقباومت مشترک با همه فرزندان مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست ندارند و باید با پروژه عادی‌سازی و معامله قرن آمریکا مقابله کنند.

آیت‌الله عیسی قاسم گفت که مردم بحرین از هرگونه توطئه و پشت کردن به فلسطین و تسلیم شدن در برابر دولت آمریکا و صهیونیست‌ها آن هم به دست رژیم سیاسی در بحرین ((آل خلیفه) بیزار و مبرأ است.

رهبر انقلاب بحرین گفت که موضع مردم این کشور سخت و مبتنی بر فداکاری و جان فشانی و جهاد مقابل هرگونه کوتاهی در برابر کرامت، استقلال و تمامیت ارضی امت اسلامی است.

رهبر شیعیان بحرین به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه اشاره کرد و گفت که یاد شهید سلیمانی یعنی یادآواری مسجد الاقصی.

آیت‌الله قاسم گفت که شید سلیمانی فرد نمونه در ایمان، جهاد، صبر، عزم و بصیرت و فداکاری بود و این توان را داشت که روح انقلابی دیگران را به حرکت درآورد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم در پایان سخنرانی خود از همه محور مقاومت و قهرمانان آن‌ها که برای نجات امت و بازگرداندن کرامت آن تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070042

وب گردی

وب گردی