دانشگاه آزاد اسلامی گام بلندی در بهبود کارکردهای پژوهش و فناوری برداشته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: دانشگاه آزاد گام بلندی در اصلاح و بهبود کارکردهای پژوهشی، مسئله‌محوری و فناوری برداشته که نوید پیشگامی این دانشگاه در آموزش عالی است.

رامین خواجوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سی‌وهشتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و روند تحولات این دانشگاه در طول سالیان اخیر اظهار کرد: 31 اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، که یادآور بیش از سی سال تلاش صادقانه و خستگی ناپذیر و خلاقانه عزیزان فرهیخته ای است که در مسیر خدمت به جامعه علمی و دانشگاهی کشور لحظه‌ای تردید به خود راه نداده‌اند، بلاشک روز مبارکی است.

وی افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی مصداق تمام عیاری از بالندگی علوم، فنون و فرهنگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و برای نسل جوان و آینده ساز این مملکت، نویدبخش آینده‌ای پویا و پرنشاط است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با اندیشه‌ای خلاق، موفق شده است ضمن کمک به اجرای عدالت آموزش و توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و علمی در کشور با افزایش کمی و کیفی در سطوح مختلف همچون آگاهی، شناخت، شعور فردی و اجتماعی افراد جامعه و تولید اندیشه، دانش، فرهنگ و پرورش نیروهای فرهیخته و کارآمد اهتمام ورزد.

خواجوی درباره الگوی کارآمدی دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه آزاد طی حدود 4 دهه عملکرد پربرکت خود به‌خوبی توانسته است در جهت بهبود مستمر و مداوم فرآیندها و روش ها و از طریق بهبود مستمر مدیریت تنوع و افزایش خدمات آموزشی، تامین نظر و ارائه خدمات به کلیه اقشار در سطوح مختلف درآمدی و سلیقه‌ای، در راستای تامین رضایت خاطر افراد و جامعه گام بردارد.

وی ادامه داد: این دانشگاه با ایجاد ارزش افزوده و افزایش ثروت مادی و معنوی جامعه مثل سطح آگاهی و معلومات جامعه، تربیت نیروی انسانی و توسعه سرمایه انسانی و تولید مقاله و کتاب و در نهایت افزایش سطح فن آوری جامعه و بهبود فرآیندهای تولید در همه بخش‌ها گام‌های اساسی و زیربنایی برداشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با اشاره به تحولات پژوهشی و فناوری این دانشگاه در راستای مسئله‌محوری گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهشی حرکت به سمت مسئله محوری در پژوهش، هدایت محققان و پژوهشگران دانشگاه، تغییر در سیاست گذاری و برنامه ریزی پژوهشی، ساماندهی مجلات تخصصی علمی، تغییر رویکرد در شبکه آزمایشگاهی و تعیین نظام موضوعات برای پایان‌نامه‌های دانشجویی و در حوزه تحقیقات فناوری و نوآوری مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی در حل مسائل منطقه‌ای و محلی، توجه و توسعه کشاورزی مدرن، توسعه بازارهای شرکت‌های دانش بنیان، تقویت و حمایت از سراهای نوآوری، توجه به شتاب‌دهنده‌ها و راه‌اندازی صندوق خطر پذیر فناوری و کارآفرینی توانسته است به موفقیت‌ها و دستاوردهای شایسته‌ای در سال‌های اخیر دست پیدا کرده است.

خواجوی عملکرد دانشگاه آزاد را در مقابله با ویروس کرونا قابل تقدیر و جهادی تلقی کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی از توانایی‌ها و قدرت علمی و عملی خود در مسیر مبارزه با ویروس کرونا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های پزشکی، تحقیقاتی و دانش بنیان در این بحران به‌کار گرفت. حرکت این دانشگاه در مسیر جدیدی که با حضور مدیران انقلابی اتفاق افتاده و مجموعه‌های انقلابی همچون دانشجویی، تشکلی و استادی، باید به تقویت گفتمان انقلاب در دانشگاه کمک کرده و با همت فرهیختگان این دانشگاه به‌سمت تعالی پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم همه تلاش کنیم تا آن طوری که شایسته و بایسته است خدمات و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی را به آحاد جامعه شناسانده و به کلیه خدمتگزاران این دانشگاه که از آغاز تاسیس تاکنون به هر طریق کمک کردند خداوند متعال اجر معنوی عنایت بفرماید و مقبول درگاه حضرت حق واقع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070045

وب گردی

وب گردی