معاون امور حقوقی وزارت بهداشت منصوب شد

با حکم وزیر بهداشت معاون امور حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت منصوب شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در حکمی، طاهر موهبتی را به عنوان معاون امور حقوقی، مجلس و امور استانها منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است:

با توجه به سوابق ارزنده اجرائی، بدینوسیله بعنوان معاون امور حقوقی، مجلس و امور استانها منصوب می‌شوید تا با استعانت از پروردگار بزرگ و مشارکت کلیه همکاران و معاونین و همچنین استفاده از ظرفیت های موثر بیرون از وزارتخانه در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید به انجام امور محوله بپردازید، انتظار می‌رود موضوعات ذیل مورد توجه ویژه قرار گیرد.

1- خانه ملت نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان محترم برگزیدگان مردم شریف و بدین دلیل دارای شأن و احترام ویژه است. تعامل سازنده با ایشان در راستای منافع و مصالح ملی و تأمین زیرساخت‌های نظام سلامت با همکاری، همدلی و مشارکت فعال و پرهیز از هرگونه سیاست‌زدگی و رساندن صدای مردم از طریق ایشان به اینجانب بدون هرگونه پیرایه از وظایف اصلی جنابعالی است.

2- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت همه مردم سرزمین است و لذا توسعه عدالت در سلامت بدون سیطره جناح بندی‌های سیاسی، حزبی و گروهی و دور نگه داشتن این مجموعه از اینگونه آفت‌ها انتظار اینجانب از کلیه معاونین محترم و بخصوص از جایگاهی است که جنابعالی در آن قرار می گیرید.

3- امورحقوقی مجموعه گرچه در دوران مدیریت جناب آقای دکتر همتی در راستای املاک و اسناد و تعیین تکلیف مطالبات و پرونده‌‌‌های مفتوحه تحولی چشمگیر داشت معالوصف هنوز در دانشگاه‌های علوم پزشکی دارائیها، مطالبات و پرونده‌های بلاتکلیفی وجود دارد که نیازمند رسیدگی عاجل است.

متأسفانه دارائیها، اموال و املاک بلاتکلیف زیادی در سراسر کشور وجود دارد که مرور زمان بر بلاتکلیفی و عدم اشراف و تسلط بر این اموال افزوده که ضروریست با تعیین تیم ورزیده حقوقی تعیین تکلیف شود. هنوز دعاوی فیمابین دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیر پزشکی همچون املاک متعلق به بیمارستان نمازی شیراز که به ناحق در تصرف دانشگاه شیراز قرار دارد کم نیست که باید پیگیری شود و یا مواردی همچون دانشگاه علوم پزشکی یزد که پس از چند دهه آنقدر در صدور سند غفلت شده که با مدعیان جدید که در اثر مرور زمان حادث شده مالکیت دانشگاه بر عرصه و اعیان مجموعه زیر سوال است.

از سوی دیگر دعاوی فیمابین دانشگاهها و مراکز تابعه با اشخاص حقیقی، املاک منتقله از خیرین و غیره نیز باید به سرانجام برسد و بعنوان عملکردی ماندگار در این دوره از مدیریت ثبت شود.

4- روسای محترم دانشگاه‌های علوم پزشکی و مشکلاتی که در استانها با نمایندگان محترم و دیگر دستگاههای اجرائی از یکسو و مواردی که در ستاد مرکزی از سوی دیگر دارند نیازمند هماهنگی توسط یکی از مدیران ارشد ستادیست، لذا نظارت و بررسی امور دانشگاهها در استانها و انتقال بموقع موارد به اینجانب و دیگر مدیران ستادی و همچنین همآهنگی های بین دستگاهی از اهم وظایف جنابعالی است که امیدوارم موجب تسریع در حل و فصل امور دانشگاه‌ها شود.

بدیهی است، این شیوه موجب عدم ارتباط مستقیم روسای محترم دانشگاه ها با معاونین محترم نخواهد بود.

ضمناً تا تعیین مدیر برای سازمان بیمه سلامت سرپرستی آن مجموعه نیز بعهده جنابعالی خواهدبود.

از خداوند بزرگ در این مسئولیت سنگین برایتان آرزوی صبوری و توفیق خدمت صادقانه دارم .

انتهای پیام/

کد خبر: 1070048

وب گردی

وب گردی