برگزاری کلاس‌های ترم تابستان به‌صورت مجازی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس از فعالیت برخط و برگزاری کلاس‌های ترم تابستان این واحد دانشگاهی به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرقدس، عبدالله قاسمی پیربلوطی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: ۳۱ اردیبهشت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد است که هم اکنون حدود ۴۰۰ واحد در کشور خدمات آموزشی ارائه می‌دهند و نقش کلیدی در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگ ایفا کرده‌ و دانشگاه آزاد اسلامی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس در سال ۸۰ تأسیس شد و با توجه به جوان بودنش پیشرفت و توسعه زیادی را در کارنامه خود دارد که به‌دلیل ظرفیت خوب باعث شده به یکی از واحدهای موفق تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای قدس، صفادشت و ملارد گام برداشتن به سمت شاخص‌های بین‌المللی را از اولویت‌های مهم برشمرد و گفت: ارتقای سطح بین‌المللی دانشگاه مستلزم تلاش مضاعف هیئت علمی و دانشجویان است و در این راستا یکی از طرح‌های خوب مدرسه اشتغال و خلاقیت بوده که پل ارتباطی میان دانشجویان و بازار کار است تا دانشجویان با انجام پروژه‌های واقعی و هم‌افزایی مهارت کافی برای حضور در بازار کار را پیدا کنند.

این مقام مسئول از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان آوین در مرکز فناوری و نوآوری ساختمان چهارراه قریب، راه‌اندازی آزمایشگاه استاندارد صنایع غذایی، حضور فعال شرکت‌های مستقر در مرکز، عقد قرارداد طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی با مشارکت اعضای هیئت‌ علمی این واحد دانشگاهی، تدوین نظام موضوعات صنعت و تجارت، کسب عناوین کارآفرین برتر ساختار مستقر در مرکز رشد واحدهای غرب استان تهران خبر داد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به‌منظور تحقق شعار سال «جهش تولید» در راستای منویات مقام معظم رهبری، ایجاد کارگاه فرآیند و تولید داروها و مواد آرایشی بهداشتی گیاهی و استقرار استارتاپ تخصصی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در سرای نو آوری و فناوری صنایع منطقه‌ای برج دکتر قریب از اقدامات مهم بعدی این مرکز تحقیقات خواهد بود.

قاسمی پیر‌بلوطی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس به عنوان مرکز رشد و هسته‌های فناور کار پژوهشی خود را در این زمینه انجام می‌دهد که چند هسته و واحد در آن فعالیت می‌کند که یکی از آنها واحدهای مبارزه با کرونا بود که طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده لباس با استفاده از اشعه «یو وی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران ابداع و به ثبت رسید.

وی ادامه داد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا و با توجه به محدودیت محصولات ضدعفونی در کشور با همکاری مرکز گیاهان دارویی و دانشجویان نخبگان شهر قدس اقدام به تولید ژل ضدعفونی کننده گیاهی (ژل آزاد) و محلول بخور (اوکال آزاد) در آزمایشگاه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی واحد شهر قدس کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس افزود: مرکز مشاوره امین در این شرایط به‌ویژه ایام کرونا و نیاز خانواده‌ها به مشاوره اقدام به خدمات‌رسانی به‌صورت آنلاین و تماس مستقیم کرده و مرکز آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی – کاربردی در زمینه‌های مختلف اعم از هنری طب کامپیوتری زبان و بازرگانی بازاریابی اقدام به آموزش به دانشجویان و غیر دانشجویان کرده است.

قاسمی پیربلوطی دربخش دوم صحبت‌های خود آموزش الکترونیکی و برگزاری ۹۰ درصدی کلاس‌ها به‌صورت برخط را یادآور شد و گفت: بعد از پایان تعطیلات کار ما به صورت جدی آغاز شد با این تفاوت که در روزهای نخست با ضعف زیرساختی و سرور دانشگاه جوابگوی آن حجم از دانشجویان نبودیم؛ اما با مدیریت واحد الکترونیک مشکل برطرف شد و بیش از۸۰ درصد دانشجویان در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

وی از آماده بودن این واحد دانشگاهی به منظور برگزاری کلاسهای آنلاین دوره تابستان به‌صورت مجازی برای دانشجویانی که در ترم تابستان در حال فارغ‌التحصیلی هستند بر اساس زیرساختهای موجود سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دانشگاه آزاد اسلامی ‌واحد شهر قدس خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070053

وب گردی

وب گردی